úterý 30. července 2024

Porridge Radio v Praze (11. prosince 2024)

 

 

Futurum Music Bar se stane ve středu 11. prosince hostitelem brightonské kapely Porridge Radio (ale už bez baskytaristky Maddie Ryall, nahrazené Danem Hutchinsem), která o měsíc dřív vydá nové studiové album Clouds In The Sky They Will Always Be There For Me (Secretly Canadian). Pokud dobře počítám, tak už čtvrté. Dospat obě události nemohu už teď.

 


 

pondělí 29. července 2024

Beth Gibbons (Lives Outgrown) & BEAK> (>>>>)


 

Minulý týden zveřejněné nominace na prestižní britskou Mercury Prize mi udělaly více než obrovskou radost. Mezi dvanácti kritiky vybranými ostrovními alby se totiž objevili i famózní English Teacher s deskou This Could Be Texas (4/2024 Island) a můj tip na vítěze Beth Gibbons, která je za sólový debut o stárnutí a loučení Lives Outgrown (5/2024 Domino) nominovaná rovných 29 let poté, co už cenu získala za triphopové zjevení Dummy (8/1994 Go! Beat), nahrané pod hlavičkou Portishead. A jak asi i víte, v této dobře že nesmrtelné kapele figuruje i jistý Geoff Barrow, jehož BEAK> vydali po šesti letech nové a naprosto pohlcující album >>>> (4/2024 Invada Records).
A ač se mi zdá, že tenhle svět je už úplně v pr**li, tak pořád existují nadpozemské nahrávky, dávající svou krásou zapomenout na okolní realitu. S Lives Outgrown i se "čtyřkou" trojky BEAK> se mi chce fakt řvát. Beth, a tobě držím palce už teď!!

 

Beth Gibbons
A1. Tell Me Who You Are Today (03:55)
A2. Floating On A Moment (05:26)
A3. Burden Of Life (03:35)
A4. Lost Changes (05:42)
A5. Rewind (04:47)
B1. Reaching Out (04:15)
B2. Oceans (03:44)
B3. For Sale (04:25)
B4. Beyond The Sun (03:54)
B5. Whispering Love (06:10)
 
BEAK>
A1. Strawberry Line (08:00)
A2. The Seal (06:10)
A3. Windmill Hill (02:25)
A4. Denim (05:44)
B1. Hungry Are We (05:02)
B2. Ah Yeh (05:53)
B3. Bloody Miles (05:32)
B4. Cellophane (07:49)
bonus download
09. Secrets (04:54)

 

středa 24. července 2024

Goat Girl - Below The Waste (Rough Trade Recordings)

 


Kdyby existovala hitparáda nejvíce podceňovaných kapela na světě, tak by v první desítce určitě něchybělo jiholondýnské trio Goat Girl, schované už osm let pod stříškou Rough Trade Recordings. Po drobných personálních změnách, kdy coby první odešla hned po vydání brilantního debutu Goat Girl (4/2018) baskytaristka Naima Bock (aka Naima Jelly), kterou krátce před natáčením aktuálního třetího alba Below The Waste následovala Ellie Rose Davies (aka L.E.D.), potkáte nyní Goat Girl v nejmelancholičtější sestavě - Lottie Pendlebury (aka Clottie Cream, zp/kyt), Rosy Jones (aka Rosy Bones, bicí) a Holly Mullineaux (aka Holly Hole, ex-Wyldest), nahrazující kytaristku Ellie. Po dvojici desek (2. LP On All Fours - 1/2021) produkovaných majitelem Speedy Wunderground Danem Careym holky vyrazily do Dublinu, kde je v Hellfire Studios očekával producent a zakladatel Guerrilla Sounds Studios John "Spud" Murphy (Caroline, Lankum, ...). Ve spolupráci s Třináckou Damona Albarna (Blur) a Sawmills Studio vznikla doposud nejnádhernější deska Goat Girl, zrozená ze zoufalé situace na jejich "potápějícím se ostrově", kde se odpady (Below The Waste) staly tak trochu metaforou nepotřebných věcí, souvisejících s klimatem, kapitalismem a ekofeminismem. Takže jistá naděje do budoucna, doprovázená pro post-punkovou kapelu "experimentálními" kolážemi (syntpop, noise, folk, dechové nástroje, smyčce, zvuky zvířat, deště, ...). Below The Waste proráží idealizovanou přirozenost s destruktivní realitou, která kromě úžasného zážitku může mnohé posluchače nemálo inspirovat.

100%

 
A1. reprise (01:46)
A2. ride around (04:09)
A3. words fell out (03:01)
A4. play it down (03:40)
 
B1. tcnc (03:01)
B2. where's ur <3 (03:32)
B3. prelude (00:23)
B4. tonight (02:54)
 
C1. motorway (03:21)
C2. s.m.o.g (00:37)
C3. take it away (02:30)
C4. pretty faces (02:15)
C5. perhaps (04:33)
 
D1. jump sludge (02:46)
D2. sleep talk (03:17)
D3. wasting (06:10)
 
bonus 7"
E1. Where's Ur <3 - demo (01:41)
E2. Sleep Talk - fka mellotron improv (02:39)
E3. Ride Around - fka wavey bye (02:19)
F1. Play It Down - sad demo (02:44)
F2. Wasting - demo (03:43)
 
 

neděle 21. července 2024

Walt Disco - The Warping (Lucky Number)

 


Dalším číslem londýnských Lucky Number je v Česku stále nepochopitelně nepochopená glasgovská kapela Walt Disco, která stejně jako v případě debutového alba Unlearning kráčí českou stopou. Jejich aktuálně vydané druhé album The Warping, které produkoval Chris McCrory - někdejší člen Casual Sex a Pinact, nabízí mnohem "podivnější" zvukovou paletu, posouvající hranice Walt Disco ještě dále. Vedle orchestrální bujnosti dechových nástrojů, žesťů, smyčců a místy až industriálnějších textur, vyzařují z nahrávky hluboké otázky genderové identity a sebepojetí. Dojemně vzrušující novoromantismus současnosti, připomínající Davida Bowieho v tričku Pulp. Snad i proto nabrávka vznikala na mnoha různých místech, jako např. ve studiu u Phila Manzanera z Roxy Music či během trošku divočejší týdenní návštěvy u Chrise D'Addyho v The Vale (Worcestershire).
Nevím jak vy, ale The Warping mě dostalo hned po prvním poslechu.

 

A1. Seed (00:57)
A2. Gnomes (03:34)
A3. Come Undone (03:39)
A4. The Warping (03:55)
A5. You Make Me Feel So Dumb (03:29)
A6. Pearl (02:39)
A7. Black Chocolate (05:02)
 
B1. Jocelyn (03:59)
B2. The Captain (03:47)
B3. Weeping Willow (03:10)
B4. I Will Travel (04:10)
B5. Before The Walls (04:55)
 
 
 

čtvrtek 18. července 2024

World, Interrupted - When You See Me, Run (Detriti Records)


World, Interrupted jsou zdárným příkladem toho, že i odporné covid-uzávěry přinesly pozornosti hodné objevy. V tomto případě sblížily žánrově odlišné postavičky z varšavského podzemí, které vytvořily emotivně industriální darkwave zážitek, pasovaný před dvěmi lety deníkem Gazeta Wyborcza mezi nejnadějnější umělce v Polsku. Kromě impozantních koncertů tedy hlavně díky debutovému EP Deception, Follow Me (9/2021), které stejně jako jeho aktuální pokračování When You See Me, Run vyšlo na berlínské značce Detriti Records
World, Interrupted ve své tvorbě kombinují osobní zážitky a sebereflexe s hudebními žánry jako darkwave, EBM, post-punk a techno, propírané špinavým industriálním zvukem. A protože oba protagonisté (Marta Sobczyk - zp, Piotr Murawski - synt/bicí/kyt) milují kulturní dědictví své země, tak tuhle naprosto úžasnou novinku podělili anglickými a polskými texty. 
Skvělé, skvělé a ještě aspoň jednou SKVĚLÉ!!!! Třeba jako tuzemští Body of Pain.
 
 
A1. Mirror (04:48)
A2. Nocny Ptak (04:16)
A3. Sama (04:21)
A4. No Turning Back (04:33)