čtvrtek 26. ledna 2012
"Zápis 25.1. 2012" - Cestovní duch Hluboká n. Vlt.
Mírným fiaskem včera skončila prezentace nové koncepce cestovního ruchu v Hluboké n. Vlt., určena pro léta 2012 - 2020. Přednášející zástupci Komise cestovního ruchu (KCR) Bc. David Šťastný a Ing. Jan Pirgl tak po úvodním (18. ledna) profilu provedli zhruba padesátku přítomných (nejen Hlubočáků) dvěmi rovinami svých představ.
Zaprvé částí reálněšní použitou již poněkolikáté v minulosti kromě KCR i mnohými předvolebními programy politických stran (opravy a výstavby komunikací, parkovišť, WC, ...), které však realizačně prozatím ve většině případů ustupují "významnějším" objektům "významnějších" investorů (tajemný duch vnikl do zasedací místnosti MÚ). Zde určitě nezajímavou část tvořila myšlenka (osvěta venkova) zdokonalující virtuální zviditelnění města (Facebook, YouTube, ...), které ale dnes s připojením na internet zvládne během několika minut vytvořit kdejaký žák základní školy.
Mnohem širšího prostoru se během dvouhodinové diskuze dostalo k záchraně, resp. využití bývalé Schwarzenberské sýpky pod kostelem sv. Jana Nepomuckého. Současný majitel nemovitosti a přilehlých pozemků (aktuálně odstraněný z výpisu vlastníků - tajemný duch získává další rysy) chce údajně objekt za 20 miliónů odprodat, proto se hledá vhodný investor. O tom je dle jednoho z dalších členů KCR již dávno rozhodnuto a v Americe prý vzniká dle inspirací ze San Diega projekt na zábané cetrum (vodní svět), což dvojice Š&P zase vzápětí dementovala. Nejisté argumenty (ne/návratnost investic, přilákání turistů do města - využití kapacit hotelu Podhrad / AGRIPROD CZ, a.s., ...) těchto dvou hlavních aktérů vedly dokonce jednoho z debatujících účastníků k otázce, zda skutečně zastupují KCR, či neslouží coby proDloužené paže jistého štamgasta restaurace Hubert (tajemný duch nabyl téměř jasných obrysů). S poměrně zajímavým návrhem na rekonstrukci špýcharu přišli dva na sobě vzájemně nezávislí spoluobčané, prosazující po vzoru významných galerií (Egon Schiele, DOX, GASK, ...) vytvořit multikulturní prostor, zaměřený kromě výstavních prostor také na aktivity a prosazení místních rezidentů. Jak se tato dle mého skvělá myšlenka ujme ukáže teprve čas. Každopádně díky vlastnímu závěrečnému odzbrojení, kdy Š&P konečně uvedli skutečné jméno (AGRIPROD CZ a.s.) stojící za projektem čítajícím náklady téměř půl miliardy korun a výrok " Jemu je jedno co tam bude", nebylo v sále snad jediného návštěvníka, který by nerozpoznal reálnou tvář našeho tajemného ducha.
"Nevěřte všemu co novináři napíšou a přesvěčte se raději naživo", argumentoval v úvodu večera Ing. Pirgl. Ano. Účastí na včerejší prezentaci jsme se přesvědčili, že autor článku "Hluboká vytváří ráj turistů" má ale nyní ke skutečnosti blíž, než samotná dvojice Š&P, jejíž předchozí realizované projekty sklízejí obdiv i za hranicemi katastru. Škoda že právě kvůli do centra Hluboké n. Vlt., navíc do budovy z 18. stolení, plánovanému umístění "Disneylandu" ztrácejí zcela zbytečně důvěru a sympatie.
Žádné komentáře:
Okomentovat