Uplynulý týden přinesl první, víceméně negativní kritiky,
jejichž subjektivní autoři pravděpodobně v době DonT Stop filmu určené ještě
nežili, či normalizační léta pro jistotu sledovali z bezpečné vzdálenosti.
Naopak ti co tehdejší režim provokovali alespoň vizáží, bonusovanou minimálně
blokovými pokutami, si celovečerní debut scénáristy a režiséra Richarda Řeřichy
určitě užijí, resp. si za věrohodné herce dosadí skutečné postavy socialistické
mládeže. Pro ostatní (tlustý a plešatý) diváky půjde pravděpodobně
"jen" o další subkulturní ohlédnutí do minulosti.
Stominutový příběh (ČR/SR) přibližuje prostřednictvím
vzpomínek hlavního hrdiny Prahu osmdesátých let minulého století, kdy se
několik branců rozhodne změnit svůj šedivý život založením punk-rockové kapely
Emile Buisson (asi jinej gang). Klasické, i když pro současnou zprofanovanost
punkové módy velice úsměvné „osudy“ rodičům i systému vzdorující mládeže (dnes
teenagerů), které doprovází výborná hudba The Clash, The Prostitutes, Dead Popes Company, The Barockers a November 2nd, zaznamenaná kromě
"olympijského underground-line" The Clash na aktuálním 12"
soundtracku.
S jasným nadhledem koncipovaný DonT Stop neřadím mezi
předchozí retro-ČSSR vlnu, i když svou okrajovostí evokuje „famácký“
snímek ... A bude hůř. Tentokrát však
spíše v rastru kultovního Trainspottingu, říznutém 24 Hour Party People.
A1. Get Wicked (The Prostitutes)
A2. Outta Here (November 2nd)
A3. Naked Money (The Barockers)
A4. I Dont Care (Dead Popes Copany)
A5. Prikrejt a spat (Emile Buisson)
A6. No Surprise (The Prostitutes)
A7. Pissing is Funny (The Barockers)
A8. Don’t Stop (Emile Buisson)
A9. Dancing on The Kitchen Table (November 2nd)
B1. Intermezzo (Richard Řeřicha)
B2. 4 Wrecks (Dead Popes Copany
B3. Say My Name (November 2nd)
B4. TV Message (Emile Buisson)
B5. Hard Stisk (November 2nd)
B6. Wipe Out (Mishan Pajdiak)
B7. Boys Cry (Anya, Mishan and Apollon Quarted)
B8. Get No Sleep (November 2nd)
V rámci uvedení snímku na plátna kin (premiéra 16.6.) proběhlo
od 19. června DONT STOP TOUR, které po čtyřech zastávkách zakončili Emile Buisson pátečním vystoupením v českobudějovickém klubu K2. Kromě filmových
hrdinů, opakujících donekonečna své jedinné dvě skladby (!), překvapili prostor
pod Sokolovnou také doprovodní The Barockers z Olomouce, šumperští Dead Popes
Company a především večer zahajující předkapela The Prostitutes. Pražský soubor
v čele s anglickým protagonistou Adrianem T. Bellem, jejichž tuzemská
vyjímečnost se dovede zvýrazdnit i před sotva dvaceti návštěvníky. Strhující
hodina v poloprázdném podzemí K2 představila téměř celý obsah aktuální a
výborné třetí studiové desky Deaf To The Call (X Production), která
v kombinaci s hitovkami z debutového alba Get Me Out Of Here (2006 Championship
Music) navozuje atmosféru nejprestižnějších časů na těch nejvýznamnějších světových
festivalech.
THE PROSTITUTES (K2)
All The Money In The World, I Believe, Thank You, Walking
With Giants, Eject, Rage, Sunshine, No Surprise, No One Sings The Blues, Heart
Of Stone, Leave It Like It Is, She’s Dead, Pull It
Together, Get Me Out Of Here
The Prostitutes |
Dead Popes Company |
Žádné komentáře:
Okomentovat