Začalo to ve čtvrtek za úplňku. Ve Waagnerově altánu vyhrávaly
klavíry bez hudebníků, nad nimi zakotvený kajak a v nedalekém
Klangrum sále
probíhala světová premiéra
Paradisiacal Rites. Nejnovější performance v Seattlu usazené skupiny
Saint Genet vedené provokujícím umělcem
Ryanem
Mitchellem, který se na
Donaufestival do rakouského Kremsu vrátil po třech letech.
Oproti tehdy projektem
Implied Violence uvedené
The Doroty K. s vystupujícím Penningtonem
z
Parenthetical Girls, funguje aktuální stopadesátiminutová
transformace baletu, symfonií
a opery se znovuobjevováním podstaty
přirozenosti naprosto fenomenálně. Potoky krve a alkoholu očišťující od ponížení,
nadřazenosti, sektářského šílenství a podobných současnou společnost
rozkládajících poruch osobností.
Tak tolik z úvodu již devátého ročníku s delikátním
podtitulem
Krèms Brûlée, jehož první polovinu provázela velmi nízká návštěvnost.
Snad i proto zůstala velká hala (Halle 1) uzavřena a veškerá představení v
Messegelände
probíhala pouze ve Dvojce, Trojce a Stadtsaalu. Samozdřejmě nesmíme opomenout
ani
Minoritenkirche ze XIII. století, kde berlínský label
PAN prezentoval své
laptopové inženýry (
Lee Gamble,
Helm,
SND,
NHK'Koyxeи) a přivítal vynikající
Jenny Hval z Norska
Innocence Is Kinky, 2013
Pure Grammofon), londýnské (live)
trio
Halls a výše zmiňované
Parenthetical Girls z Portlandu. Pokud zatím nevlastníte
jejich říjnový 5x12" boxset
Privilege, pak zkrácenou verzi vč. (pouze)
sedmiskladbového DVD seženete opět na Penningtonovo značce
Slender Means Society.
Mojí druhou nejsilnější trojicí uplynulého víkendu se stalo
hodně divoké, místy až nebezpečné vystoupení Doug Cheatwooda a jeho
The Bastards
of Fate (
Who's A Fuzzy Buddy?, 2012
This Will Be Our Summer), fascinujícího dua
z Brooklynu
Buke and Gase (dříve
Buke and Gass) a bristolských
BEAK, založených
věhlasným Barrowem z
Portishead, kterého jste na festivalu mohli potkat ještě v
projektu
DROKK s Benem Salisburym.
Největší zklamání však přišlo v sobotu, když začali
čarovat "hvězdy" z
TriAngle Records. Jindy z desek skvěle znějící nahrávky
(
oOoOO,
The Haxan Cloak,
WIFE (
Left Blank),
Evian Christ) zde vyzněly jako retro-DJing
amatérů, vydělávajících na jistém "kultu". Děs běs, co před deseti
lety hrával kdejakej vesnickej space/vision/explosion Pepík. O krok k
přijatelnosti se pak dostali tak akorát
Hype Williams,
Холли Херндон a
Laurel Halo, ale i tak londýnští
Raime, či
Demdike Stare strčili všechny z tohoto
odstavce hravě do kapsy. Inu, rozděl plevel od zrna. Přesně tak, jako během
představení moji letošní vítězové
Saint Genet, které v Kremsu můžete zastihnou
ještě ve druhé části
Krèms Brûlée mezi 2. až 4. květnem!
|
Jenny Hval |
|
Halls |
|
Parenthetical Girls |
|
Buke and Gase |
|
The Bastards of Fate |
|
Beak |
|
Raime |
|
Holly Herndon |
|
Drokk |
|
zleva: Evian Christ, WIFE (hrající), The Haxan Cloak, oOoOO |
asi jsem měl smůlu, ale mně pokaždý Demdike Stare přišli naživo přinejlepším průměrní...
OdpovědětVymazat..no právě ...
OdpovědětVymazat