úterý 30. října 2018

John Carpenter - Halloween Original Motion Picture Soundtrack (Sacred Bones Records)


Zítra v předvečer svátku Všech svatých si už nejen anglosaská kultura připomene "svůj" HALLOWEEN, spojovaný s vydlabáváním dýňových svítilen a strašidelným koledováním. Ti co raději upřednostňují bohatý hudební a filmový zážitek pak určitě šáhnou po aktuálním hororovém trháku HALLOWEEN, který coby pokračování 40 let staré JEDNIČKY natočil David Gordon Green. Do role jedné z málo tehdy přeživších opět obsadil Jamie Lee Curtis, dceru kalifornské herečky Janet Leigh a pro hudební doprovod nemohl zvolit nikoho jiného, než režiséra nízkorozpočtové "slasher" JEDNIČKY Johna Carpentera. Spoluproducenta následujících dílů (Halloween II - 1981 Rick Rosenthal, Halloween III: Season of the Witch - 1982 Tommy Lee Wallace) a především vynikajícího hudebního skladatele a autora všech výše uvedených soundtracků, kterému zde vypomohli jeho syn Cody s vynikajícím Danielem Daviesem a brooklynští Sacred Bones Records. Výsledkem je jeho doposud zvukově nejmodernější dílo, zauzlené ale tak nějak v Carpenterově minulosti. To však milovník "nostalgické" HALLOWEEN podivané mezi všemi těmi hromadami mrtvol vůbec nepozná. Pro mě osobně 4/5, a to se bojím i černé kočky.

A01. Intro (01:14)
A02. Halloween Theme (03:02)
A03. Laurie's Theme (00:44)
A04. Prison Montage (02:46)
A05. Michael Kills (00:33)
A06. Michael Kills Again (03:45)
A07. The Shape Returns (03:32)
A08. The Bogeyman (01:06)
A09. The Shape Kills (00:50)
A10. Laurie Sees the Shape (01:13)
A11. Wrought Iron Fence (00:47)
A12. The Shape Hunts Allyson (00:58)
A13. Allyson Discovered (01:26)

B01. Say Something (03:02)
B02. Ray's Goodbye (01:39)
B03. The Shape Is Monumental (01:57)
B04. The Shape and Laurie Fight (01:54)
B05. The Grind (01:52)
B06. Trap the Shape (02:10)
B07. The Shape Burns (01:31)
B08. Halloween Triumphant (07:28)

BONUS

               

neděle 28. října 2018

Crack Cloud LP (Meat Machine / Tin Angel Records)


Crack Cloud je čtyř až sedmičlenný umělecký kolektiv z Kanady, sdružijící tamní hudebníky, filmaře a módní návrháře. Současný základ tvoří  Zach Choy (zp, bicí), Mohammed Sharar (zp, samply), Jon Varley (kyt.) a baskytarista Daniel. Jejich úplně prvním singlem byla digitální verze skladby Drab Measure (12/2015), po které přišly eponymní audiokateta Crack Cloud EP (5/2016) a o rok mladší sedmipalec Anchoring Point EP (5/2017 Good Person Recordings). Díky vydařené vizuální trilogii (Image Craft - 11/2016, Swish Swash - 4/2017, Uncanny Valley - 3/2018) dokumentující posledních pět až deset let, kdy se tvůrci potýkali s vlastním duševním zdravím a nejednou závislostí, se jech post-punk inspirovaný ranými Talking Heads a Pere Ubu přenesl do virtuálního světa, a tím i na klubová pódia v Evropě. K této události angličtí Meat Machine (Tin Angel Records) obě zmiňovaná ípíčka spojily a v létě vydaly na černém dvanáctipalci. 
Potkáme se na některé z listopadových zastávek CRACK CLOUD?  



A1. More Of What (02:52)
A2. Drab Measure (04:40)
A3. Time Unsubsidized (02:10)
A4. Cap//Cloak (05:25)
A5. Bastard Basket (02:26)
A6. Lack Of Lack (00:20)

B1. Graph Of Desire (01:30)
B2. Empty Cell (02:53)
B3. Image Craft (03:34)
B4. Philosopher's Calling (03:42)
B5. Swish Swash (04:56)




 


pátek 26. října 2018

The Goon Sax - We're Not Talking (Wichita Recordings / Chapter Music)


The Goon Sax je indie-popové trio z australského Brisbane, které před pěti lety založili James Harrison (zp, kyt, bas, kl.) a syn Roberta Fostera (The Go-Betweens) Louis Forster (kyt, bas, kl, zp.). O rok později se k nim na střední přidala Riley Jones (bicí, zp.), se kterou poprvé veřejně vystoupili a natočili demo a dva odzbrojující singly Sometimes Accidentally a Boyfriend, později víceméně podepisujícími smlouvu s melbournskými Chapter Music. Debutové a mírně naivní album Up To Anything vyšlo v březnu 2016 a pro kapelu znamenalo nečekaný skok mimo klokanský kontinent. Letos z jara zazářili na The Great Escape Festivalu tak silně, že aktuálně vycházející desku We're Not Talking, produkovanou známou architektonickou dvojicí (Cameron Bird, James Cecil) zaštítily a odznakem vyšperkovaly londýnští Wichita Recordings. A aby ne. Protože na takhle mazanou a chytlavě mělancholickou cestu k dospělosti, kdy vám ve sluchátkách zní třeba Belle and Sebastian nebo Talking Heads, jen tak nenarazíte.

A1. Make Time 4 Love (02:09)
A2. Love Lost (03:04)
A3. She Knows (02:32)
A4. Losing Myself (02:45)
A5. Somewhere In Between (01:00)
A6. Strange Light (03:22)

B1. Sleep EZ (03:02)
B2. We Can't Win (03:13)
B3. A Few Times Too Many (02:59)
B4. Now You Pretend (01:17)
B5. Get Out (02:18)
B6. Til The End (02:05)


úterý 23. října 2018

Ensemble Economique - Radiate Through You (Denovali Records)



Ač se nám po komunálkách město zabarvilo ještě více do modré, na podzimní přírodní kouzla stejně nemá. Navíc ve společnosti třinácté studiovky projektu Ensemble Economique, za kterým stojí kalifornský producent Brian Pyle, zanechá posluchač místního pinožení a vzhlédne k nebeským krásám. Tam, kde Pyelovo hypnagogické sálání zamotává emoční elekroniku s akustickými akordy a perkusemi do temně kruhovité meditace, v jejímž závěru mě svým famózním hlasem "dorazily" novozélanské divy Purple Pilgrims. A to v příznačné Blue Hour. Tím ale nemyslím návrat zpět, protože Radiate Through You je nekonečný zážitek.

A1. Music Is Life feat. Alexander Molero (07:31)
A2. I See You (Three Crosses), Part 1 (06:01)
A3. I See You (Three Crosses), Part 2 (05:16)

B1. Breathing Your Secret Language (04:38)
B2. Blue Hour feat. Purple Pilgrims (06:54)