Liebe Zuhörerinnen und Zuhörer, ich sende noch einmal
einen herzlichen Gruß aus der ehemaligen Karl-Marx-Stadt, die sich heute
Chemnitz nennt. La Danse Macabre 14 ist DA (At Sea Compilations)!
Vážení posluchači, zasílám další srdečný pozdrav z
bývalého Karl-Marx-Stadtu, dnes nazývaného Chemnitz. La Danse Macabre 14 je
TADY (At Sea Compilations)!
Squid, Black Midi, Black Country New Road, PVA a řada
dalších dnes již věhlasných jmen, které kdysi začínaly u londýnských Speedy Wunderground producenta Dana Careyho (kyt), stojícího mj. za nahrávkami Chairlift,
Wet Leg, Fontaines D.C. a pochopitelně i Warmduscher. Zde totiž figuruje jistý Benjamin
Romans Hopcraft alias Mr. Salt Fingers Lovecraft (zp/bicí, Insecure Men, Childhood), se kterým Dan
"projel" během poslední dekády pod názvem What It’s Like To Be A Bat nespočet
"jam-večírků". A během jednoho z nich vznikl název jejich debutového
ípíčka DEN7, odkazujícího na náhodně pojmenovaný jam písně, který následně
definoval zvuk kapely. Zda jim tehdy z rádia vyhrával "Osmý den schází nám", už ale
prameny neuvádějí. Každopádně svůj čerstvý projekt pojmenovali po Benově
zesnule babičce Miss Tiny a ve dvou z pěti "dark-indie" skladeb jim
vokálně vypomohla Anouska Sokolow z překrásných Honeyglaze (4/2022 Speedy
Wunderground).
Tak si jen přejme, aby následovník tohoto skvělého EP přišel dřív, než za dalších deset let.
Kirill Yakovlev je původem ruský multižánrový kytarista a
skladatel žijící v Česku už téměř 20 let a přestože nemá žádnou stálou kapelu, tak
mezi ty nejvýraznější bezpochyby patří Cirilic, B/Y Organism a Narcissus in Space.
Je součástí spolku performerů Losers Cirque Company (ex-Branické, dnes Divadlo BRAVO!) a po vzoru
své přítelkyně Julie Kopové se věnuje též malbě, kterou propojuje s hudbou v
ambientním projektu KIRI_YAK, založeného na fúzi syntezátorů, elektrické
kytary, jazzové improvizace a videoartu. Prostřednictvím českokrumlovské
Ukradené galerie (UKG), využívající o prázdninách vitrínku v Hradební ulici k
pravidelným nedělním vernisážím, proběhla o víkendu Kirillova teprve druhá
vernisáž, odkazující perskou kaligrafií na jeho právě probíhající výstavu Mental
Calligraphy v ďáblickém Úlu (do 18. srpna). Tu v sousedním kulturním centru
Prádelna navíc prodloužil hodinovým vystoupením projektu KIRI_YAK, zkoumajícím svět
mantrických rytmů východní hudby a jejich gradaci v přítomném čase. Pozoruhodné
a krásné.