Po úvodních projevech, kde nechyběla ani slova poslance a náměstka hejtmana JčK Pavla Klímy (TOP09), autora legendárního výroku na adresu manželství pro všechny páry (Slovo "manželství" má nějakou etymologii, původ je v praslovanském *malъžena, což byl duálový tvar znamenající "muž a žena". Tak se to prosím nesnažte měnit.), byla v prostorách Zámecké jízdárny zahájena výstava umělce Martina Gerboce. Filozofujícího malíře, který se ve své tvorbě zaměřuje na existenciální problémy lidského bytí a prezentuje způsoby, jak prostřednictvím malby popisovat události. Výstavu Oko za oko, zub za zub! provází Nadržená ruka (2018), charakterizující Gerbocův pokus o únik z reálného světa, průnik do světa snů a mystiky, někdy ve víře v nadpřirozený život. Jeho transformace slov a myšlenek do výtvarných děl kromě instalovaných obrazů doplňuje k výstavě vydaný autorský fanzin, a to v limitované edici 200 ks. Pro mě osobně přitažlivější výstava než loňský trhák HR GIGER - Metamorphoses, kterou můžete v hlubocké Alšově jihočeské galerii navštívit vč. komentovaných prohlídek až do 19. května 2024.
Jezera filozofů 2016 |
Bastard 2018, Lotta hledá lásku 2017, Übermensch (Nadčlověk) 2017 |
Der Ost Zeitung (Východní deník) 2020 |
Obrazoborectví 2015 |
Göttinnen der Fruchtbarkeit (Bohyně plodnosti) 2020 |
Osvoboď svou nenávist (Příchod Krista do Bratislavy) 2014, Léthé 2014, Ďáblův pokoj 2019, Samota (Bod, ze kterého není návratu) 2013, Vaterland (Otčina) 2021 |
Člověk bez osudu (Autoportrét) 2011 |
DJ Akira 2024 |
Kurátorem výstavy je Adam Hnojil |
Žádné komentáře:
Okomentovat