neděle 30. října 2022

Neviditelné krajiny (fyield) + Sami doma (Foukal & Romanutti)

 


Letošní šestadvacátá Ji.hlava, doprovázená festivalovou znělkou od mezinárodně respektovaného italského režiséra Roberta Minerviniho, předznamenala mj. též dvě debutová alba, spojená se zařazenými premiérami eponymních dokumentárních snímků.

Tou první bylo čtvrteční uvedení komediální "bromance" Sami doma, kterou oba tvůrci / herci Jan Foukal a Albert Romanutti prezentovali ještě nedávno pod názvem Zámek. Tento pětasedmdesátiminutový otisk nejen pandemických omezení a možností tvůrčí svobody v bytě o velikosti cca 38 m², nahlíží do spontánního rozhodnutí o spolubydlení dvou v lecčems odlišných kamarádů, kterým sekundují netradiční interiérové dekorace. "Divadelní scénu" Sami doma provází stejnojmenný soundtrack, jehož autory je pochopitelně opět duo Foukal & Romanutti (Bert and Friends), známé nejen díky jejich předchozímu projektu Johannes Benz, ale už také coby včerejší hosté slavnostního udílení cen Ji.hlava 2022.

S trochu odlišným hudebním výstupem musejí počítat diváci interdisciplinárního projektu Krajiny budoucnosti, jehož soundtrack sice vychází z field-úlovků Sary Pinheiro, ale jeho studiová / albová úprava nepůsobí tak syrově, jako v samotném snímku režiséra Ivo Bystřičana. Česko-islandský hudební projekt fyield totiž původní terénní nahrávky snoubí s jemnou elektronikou, beaty, hudebními nástroji a nezaměnitelným vokálem Václava Havelky (Please The Trees). Debutové album Future Landscapes vychází zítra ve formě digitální (+ brněnský křest) a pokud budete ve středu 2. listopadu poblíž MeetFaktory, tak tam v rámci listopadového programu hudebně-vzdělávacího projektu Synapse Knowledge dojde i na křest pražský, zhodnocený "předskokankou" Sarou Pinheiro.

Žádné komentáře:

Okomentovat