100%
Zliv je zase slavná!! |
17. listopad 2024 - zahájení výstavy "Ahoj občani!" |
100%
Zliv je zase slavná!! |
17. listopad 2024 - zahájení výstavy "Ahoj občani!" |
Songs Of A Lost World je krásné a především do minulosti mě přenášející album plné nostalgie, kterou zachycuje i obal s částí sochy Bagatelle, vytvořené v roce 1975 slovinským umělcem Janezem Pirnatem. V koprodukci s Paulem Corkettem vznikla dle mého "dvojka" geniálního alba Disintergration (5/1989 Fiction Records), které mě v květnu 1989 vzalo do Budapešti na Kissstadion a málem na tamní fízlárnu za nocování na vlakovém nádraží (asi Ketetiho) a neuposlechnutí policejních psovodů. Ač propast mezi těmito alby tvoří více než 35 let, tak všech pět alb realizovaných v tomto období mě už víceméně míjelo. Dalším útěkem do skutečného světa the CURE je tedy až aktuální klenot Songs Of A Lost World (Fiction Records), kterému ve svém skromném žebříčku uděluji cenu za Nejleší album roku 2024, a to napříč žánry.
100/100
Ibukun Oladipupo Sunday je vystudovaný violista z negerijského Lagosu, kterého zhruba před deseti lety osvítil Bůh experimentální elektroniky a dnes patří mezi nejvýraznější dark-ambientní improvizátory na západoafrické scéně. Jeho introspektivní tvorba vychází z principů svobody a demokracie, umožňující rozvíjet svou vlastní kulturu bez obav z únosu či etnicko-náboženské nenávisti. Po několika singlech a EP "debutoval" u brightonských Phantom Limb s digitálním EP The Last Wave (10/2021), po kterém následovalo EP Mantra (2/2023) a skrz vlastní bandcamp stránky uvolněné EP Divine (8/2023) a EP Lamentation (5/2024). Svůbec vůbec první fyzický nosič a zároveň LP pojmenoval Harmony / Balance, na kterém vychází z jedné z nejvýznamnějších posvátných knih hinduismu Píseň Vznešeného, ve které pokora, sebeovládání a oddanost jednoho stojí proti aroganci, závisti a honbě za mocí toho druhého. Prostřednictvím desetiti meditativních kusů propojujících lidské pocity, Ibukun Sunday mísí "terénní nahrávky" pořízené v jeho rodné Nigérii se starověkými filozofiemi, posvátnými texty a kontrastem mezi temnotou a barevným optimismem. Fascinující rovnováha, lákající nejen fanoušky Williama Basinskiho či Fennesze.