Po diváky/fanoušky testujícím dvanáctipalci, resp.
návštěvě The Trenchcoat Museum (8/2023), si frontman leedských Yard Act James
Smith položil sám sobě otázku Where's My Utopia?, na kterou jeho autoportrét
zareagoval jedenáctiskladbovou odpovědí. Ta ač postrádá muzejní upoutávku a
dost možná zklame všechny ty co čekali "kopii" veleúspěšného debutu The Overload (1/2022), posunula kapelu do pestřejší a mnohem hravější polohy. Nemalý
odklon od "zaškatulkovaného" post-punku uvolnil prostor disco-popovým
tanečkům, studování art-rocku, hip-hopu, afrobeatu a funku. Nakonec jméno spoluproducenta
nahrávky Remi Kabaky Jr. hovoří za mnohé. Jde totiž o fiktivního bubeníka
Russela Hobbse ze skupiny Gorillaz, kterého kromě řady dalších umělců doplňují např. anglický herec a
režisér David Thewlis recitující Macbetha, či bristolská songwriterka Katy J Pearson. Pestrá paleta od komediandů přes gospelové sbory až po politické
komentátory. To vše "moderované" mluveným zpěvem textaře Jamese Smithe,
připomínajícího hvězdy typu Pulp, The Streets i Blur.
Jestli se o prvním albu mluvilo
jako o novém objevu na britských ostrovech, tak novinka Where's My Utopia?,
vycházející opět na vlastní značce Zen F.C. tohle tvrzení potvrdila a Yard Act
pasovala mezi nejlepší současné kapely, reprezentující Spojené království.
A1. An Illusion (03:36)
A2. We Make Hits (03:02)
A3. Down by the Stream (03:44)
A4. The Undertow (04:02)
A5. Dream Job (02:39)
A6. Fizzy Fish (03:30)
B1. Petroleum (03:39)
B2. When the Laughter Stops feat. Katy J Pearson &
David Thewlis (03:17)
B3. Grifter's Grief (03:19)
B4. Blackpool Illuminations (07:28)
B5. A Vineyard for the North (05:03)
Žádné komentáře:
Okomentovat