Nač nalákat hladového gurmána o prvním týdnu srpnovém?
MENU 1
2.8. brooklynské duo Christy Edwards a Emily Manzo v českobudějovickém Velbloudu, o den později na strahovské Sedmičce
MENU 2
4. - 9. 8. Creepy Teepee Festival v Kutné Hoře
Final Fantasy, Casiotone for the Painfully Alone, Handsome Furs, Bill Callahan, HEALTH, Fucked Up, Crystal Stilts, Oneida, Lucky Dragons, Karl Blau, C, The Strange Boys, Dent May & His Magnificent Ukulele, a thousand fuegos, Disasteradio, Goro, dné, mon insomnie, pavilon m2, The Ills, I LOVE 69 POPGEJU, like she, Climatizado, Table(CZ), Kazety, Kodet, ilsebill, Calhau.
MENU 3 (zdarma)
7. – 8.8. Stadtwerkstatt open air LINZ
Beardyman, DJ Abillity, DJ Klub Makes You Dance, Ginga, Gypsy Sound System, Introspector, Ndldj, Peter Taylor, Sofa Surfers Live, Texta a Shit & Shine (+ 20 bubeníků), vydávajících právě znamenité album 229 2299 Girls Against Shit na značce Riot Season.
pátek 31. července 2009
čtvrtek 30. července 2009
Electricity In Our Homes – We Agree Completely 12“ EP (Parlour Records)
Hledáte kvalitní postel se zárukou ještě kvalitnějšího spánku? Pak bych tu měl jednu s nebezpečně dobrým post-punkovým obsahem, dovezenou EuroDesignem až z Apeninského poloostrova (viz. foto Emilie Bailey). Oproti starším prototypům The Shareholders Meeting EP (Modern Pop Records) a We Thought It Was But It Wasn't / After Many A Summer Dies The Stan (WaKS Records / Too Pure) sice novinka We Agree Completely (Parlour Records) postrádá hlavní konstrukční slovo Thomase (Valium) Warmerdama, které si však zbytek realizačního týmu upravil sobě vlastní elegancí, doloženou již na led(n)ové výstavě v pavilónu 4AD (Gymnastics / Motorbike).
Ve vašem případě bych neváhal a jeden z pětiset kousků si nejen kvůli trojce, minulý týden skvěle exhibujících v Rough Trade East, pořídil. Nechcete-li si však tuto precizní práci divokou jízdou poničit, zkuste japonskou firmu Big Love Records, kompletující jejich předchozí „(od)díly radosti“ pod značkou They'll Like That Won't They.
Side A
1. Message Of Joy
2. Hooves
3. Are They Wearing Thin?
Side B
1. Scenes From The Life Of A Double Mattress
2. Don't You Want To? (Follow)
3. Goodbye
pondělí 27. července 2009
Friendly Fires – London Festival ‘09 EP (XL Recordings)
Přesně po dvanácti měsících se poslední srpnový den dočká prostřednictvím XL Recordings anglická (St Albans) indie-synth-popová trojice (Ed Macfarlane, Jack Savidge, Edd Gibbson) Friendly Fires znovuvydání svého eponymního debutového alba, které již o týden později „zabojuje“ o osmnáctou Mercury Prize. Záznam více jak poloviny skladeb z chystané „novinky“ pořízený 15. července v Londýně (The Roundhouse), kde si zařádili společně s popíkáři Magistrate z Essexu, při(e)nášejí ve zkrácené EP verzi iTunes.
Setlist:
Lovesick (EP)
Jump in the Pool (EP)
Skeleton Boy (EP)
In the Hospital
White diamond (EP)
Strobe (EP)
Kiss Of Life
Photobooth
On board
Paris (EP)
-
Ex lover
neděle 26. července 2009
Danger Mouse / Sparklehorse / David Keith Lynch - Dark Night Of The Soul (Michael Kohn Gallery 2009)
Až do 15. srpna si mohou návštěvníci Michael Kohn Gallery vychutnat prodloužené výstavy fotografií amerického režiséra (producenta, atd.) Davida K. Lynche, tentokrát (One Trough Ten, 1995) v Los Angeles doprovázeného hudební dvojicí Burton – Linkous.
Zatímco iniciátora prvního společného projektu Dark Night Of The Soul a strašáka všech „majoritních“ labelů Briana J. Burtona zviditelnil spíše pseudonym Danger Mouse (1/2 Gnarls Barkley, Gorillaz, Beck, The Beatles – Grey Album), ústřední postavu electro-rockových Sparklehorse Marka Linkouse si asi vybavuje jen málokdo. Tím více posluchače překvapí znamenitý výsledek jejich vzájemné hudební spolupráce, dokreslující svou fascinující atmosférou instalaci padesáti, na hliníkových panelech umístěných snímků jednoho z nejvýznamnějších současných filmových umělců.
Dark Night Of The Soul je zároveň název nádherné A4 publikace (5000 ks) o 104 stranách a 57 fotografiích, jejíž součástí je i přiložený, ovšem díky partě Extrémně Mimozních Ignorantů pouze potištěný, ale jinak prázdný CD-R s dostatečně volnou kapacitou. Navíc s podporou amerických National Public Radio (NPR) si v klidu domova můžete užít plných šestačtyřiceti minut ve společnosti známých osobností, (tzv.) opovrhujících nenažraností některých gigantů. Stačí jen zakrojit.
01. Revenge (feat. Wayne Coyne, The Flaming Lips)
02. Just War (feat. Gruff Rhys, Super Furry Animals)
03. Jaykub (feat. Jason Lytle, Grandaddy)
04. Little Girl (feat. Julian Casablanca, The Strokes)
05. Angel’s Harp (feat. Frank Black, Pixies)
06. Pain (feat. Iggy Pop, The Stooges)
07. Star Eyes (I Can Catch It) (feat. James Mercer, The Shins)
08. Everytime I’m With You (feat. Jason Lytle, Grandaddy)
09. Insane Lullaby (feat. James Mercer, The Shins)
10. Daddy’s Gone (feat. Mark Lincous + Nina Persson, The Cardigans)
11. The Man Who Played God (feat. Suzanne Vega, Čechomor)
12. Grim Augury (feat. Vic Chesnutt)
13. Dark Night Of The Soul (feat. David Lynch and Scott Spillane, Neutral Milk Hotel)
pátek 24. července 2009
MEN - Off Our Backs (Men Make Music)
Přestože se asi díky globálnímu oteplování brzy znovu dočkáme feministicky jiskřících tygřích očí i na evropském kontinentu, na nic víc čekající JD Samson (Jocelyn Samson) uzavřela podporována dýdžejskou a produkční polovičkou Johannou Fateman manželský svazek s vlastním dítkem Hirsute. Dívné? Snad, ale určitě nepřekvapující, pokud si k JD a JO dosadíte jména jako Emily Roysdon (LTTR), Michael O'Neill (Ballet) a Ginger Brooks Takahashi (LTTR, Ballet).
Singl Off Our Backs už leží pod vlastní značkou Men Make Music na iTunes a Amazonu a kromě remixu seniora Jeppe Larsena (Junior Senior) obsahuje navíc skladby Credit Card Babie$ a Simultaneously.
P.S. 28.06.2005, Klub 007, Praha
úterý 21. července 2009
Ulterior – Sister Speed / Aporia (DiscError Recordings)
Začátky londýnských Ulterior datují sourozenci Benn (M.C.G. - syntíky, prog.) a Paul McGregorovi (Honey – zp.) k roku 2006, kdy s kytaristou Paulem Simmonsem začali poprvé společně obalovat temné rock‘n’rollové odkazy v agresivně tanečním industriálním opiátu. Po několika měsících, navíc s novým baskytaristou Karl Januskeviciusem (Motorcycle Boy, dnes klávesy, kyt.), začali získávat na klubové přízni, která jim s producentem Chrisem McCormackem dopomohla až k DiscError Recordings (Ipso Facto, Micron 63), kde v prosinci ’07 vyšel 12“ Weapons se třemi remixy (Zlaya, Ade Fenton, A.R.E. Weapons). Před rokem, tentokrát však již v zádech se Zlaya Hadzicem (Sonic Youth, Tortoise) připravili ve třech různých obalech 45rpm vinyl 15 / Fireships / The Death Of Everything, doprovázený sloganem „There's No Wind. So There's No Wales“, odehráli řadu úspěšných koncertů např. s The Faint, A.R.E. Weapons, The Horrors a jako malý bonus přijali nabídku The Sisters of Mercy k jejich společnému evropskému koncertování..
Letos se oba zmiňované singly dočkaly svého CD zkompletování u bostonských Killer Pimp pod názvem Kepler’s Head’s a s novou (pátou) baskytarovou tváří (Mickey) bez producentské výměny natočili v těchto dnech právě vycházející 10“ Sister Speed / Aporia, jehož stopy dovedou posluchače až k pravěkým The Mission, The Stone Roses a The Jesus & Mary Chain. Stejně jako v případě předchozí electro-noise nahrávky stojí za aktuálním obalem Ulterior zakladatel Experimental Circle Clubu (stage na Offset Festivalu) Ciaran O’Shea, který společně se Zlayaem a autorem Sister Speed videa Aramem Garrigou určitou (vysokou) kvalitu zaručují. Mimochodem, tohoto španělského režiséra jste možná zaregistrovali vedle Heleny Třeštíkové (René) na letošním 6. ročníku Grossing Europe v Linci, kde se v sekci dokumentárních snímků (East Silver Caravan) prezentoval s hudebně zajímavou Introspective.
neděle 19. července 2009
Troy Von Balthazar + Unkilled Worker (23.7.2009, 20.00 Velbloud ČB)
Zatímco v dubnu americkému songwriterovi TVB (ex-Chokebore) patřila jen chvilka před japonskými MONO, tento čtvrtek se budějckým MONOhrbcům představí už i s předkapelkou UNKILLED WORKER (Silver Rocket). Tu sice tvoří pouze kanaďan Todd Robert John Nesbitt alias Torr z domácích Wollongong, ale věřím, že za 80 v předprodeji a o dvacku víc na místě si užijete až až (až). Navíc když se objevíte mezi sedmou a osmou, dostanete (snad) zdarma i jednu Tequilu.
A kdo to má do tý naší největší vesnice daleko, nechť zkusí třeba Brno (20.7.), Ostravu (21.7.), Frýdek Místek (22.7.), Kyjov u Krásné Lípy (24.7.) a nebo Rokycany (25.7.).
pátek 17. července 2009
Silk Flowers – Silk Flowers (PPM)
Potřebujete už váš partnerský vztah s Kraftwerk a DM trošíčku oživit? Pak tu mám lehce tepelně upravené řešení v podobě brooklynského (Gowanus) tria Silk Flowers, kopírujícího sice základní analogový elektropop, ale jaksi ve vlastní ironii. Sotva rok od prvního vystoupení vydali minulý týden u Post Present Medium (PPM = Dean Spunt z No Age) eponymní debutové album, které v sinusoidických křivkách a falešně zpomalených otáčkách zobrazuje od komických až po hrůzu nahánějících poloh bizarního popu současné „noise“ umění. Vokální projev multiinstrumentalisty Avirama Cohena, který s klávesistou Peterem Schuettem (EU turné s The USA Is a Monster) působil v indie-jazzových Soiled Mattress & The Sprinte, vyzdvihují rozmazané Curtisovské temnoty, hledající navíc částečnou podporu u Ethana Swana (Emergency) - poloviny (plus Brendan Fowler) Car Clutch.
Kvalitu rovnající se ojeté magnetofonové kazetě produkoval songwriter Fred Thomas (alias City Center, či Everyone) indie-popových Saturday Looks Good to Me, jinak také bývalý spoluhráč 4AD oveček His Name Is Alive. Obal ilustroval Jamil Azam.
Takže pokud si to chcete doma zase vyžehlit, začněte pomalinku vyhlížet tyto podivně a zároveň zajímavě (po)hnojené květinky v nejbližším EU zahradnictví, kam by se měli koncem července snad také dostat. Do té doby nasávejte vůně 7“ pěsťovky Flesh of Light / Chance of Showers / Cannibals and Headhunters (300 ks), 7“ kopance In This Place and Time / Frost (500ks, PPM) a remixu pro Mikea Bonese (Mike Strallow) What I Have Left (The Social Registry).
In This Place And Time (City Center Remix) - Silk Flowors
01 Flash of Light 2:09
02 Night Shades 2:57
03 Sand 3:21
04 Cheap Shot 2:54
05 Fragmented Mirror 2:16
06 In This Place 1:48
07 Birds of Passion 2:34
08 Costume 2:18
09 Running out of Rope 4:52
10 Shadows in Day Light 2:11
SILK FLOWERS "shadows in daylight" from brian degraw on Vimeo.
úterý 14. července 2009
Finneyerkes – Gather and Sing (Heat Death Records)
V současné době stále ještě volně přístupné pětadvacetiminutové minialbum Gather and Sing se možná zanedlouho dočká i své fyzické podoby. Zasloužit by se o to mělo od února fungující anglické (Northwest) vydavatelství Heat Death Records, disponující mj. skvělými projekty jako dné (EP Talking With Crayons), či Yawning (Jun Mimosa z Gargle).
Finneyerkes připlouvají z Alabamy a na svém devítiskladbovém debutu propojují skličující odříkávané básně Matta Finneyho s hudební fantazií Randyho Yerkese, bezpečně se ponořujícího v post-rockově ambientní melancholii. Gather and Sing není dalším monotónním snímkem nad kterým zlomí (svou) hůl i Zaoralka - je to příběh dvou skutečn(ých)ě nadějných dvacítek.
Pozornost si zaslouženě zaslouží.
01. Blues (01:45)
02. Refrain (02:56)
03. Jacob (02:49)
04. I am the Spy (04:50)
05. Miles End (02:25)
06. Dismas (02:42)
07. Home (03:07)
08. Fragment (02:15)
09. Echo (02:37)
sobota 11. července 2009
Morrissey, Doll & The Kicks (9.7.2009 Divadlo Archa, Praha, live)
Po dlouhých třinácti letech poctil Prahu znovu svou návštěvou protagonista slavné manchesterské formace The Smiths Steven Patrick MORRISSEY. Tentokrát však veškerá očekávání neskončila jen u jména na předtištěných vstupenkách, jako tomu bylo v případě plánovaného společného vystoupení s Davidem Bowiem v tehdejší Sportovní hale na Výstavišti (kde nakonec „předskakoval“ Ivan Král), ale v rámci světového Tour of Refusal zavítal prostřednictvím agentury Charm Music do pražského Divadla Archa.
Večer zahájila stejně jako na ostatních evropských zastávkách mladá indie-pop-rocková kapelka Doll & The Kicks z Brightonu, v jejímž čele stojí zpěvačka Hannah Scanlon (aka Doll), míchající naivní přitroublost Gwen Stefanie s „drsnou“ tváří Karen Lee Orzolek z Yeah Yeah Yeahs. Během čtyřicetiminutového svižného vystoupení představili dubnové eponymní album vlastní výroby a v mile křekvapující atmosféře prohřáli divadelní prkna na teplotu, předpovídající neopakovatelný zážitek domácího prostředí.
Po krátké a příjemné (Shovking Blue) úpravě pódia zazněli úderem deváté hodiny čtvrt století staří The Smiths, i když z té původní sestavy stál pod oblíbeným plátnem (Walter Chiari) jen „opuštěný“ Morrissey (v růžové) se svým pětičlenným doprovodem (Boz Boorer - kyt., Jesse Tobias - kyt., Solomon Walker - basa, Matt Walker - bicí, gong, Kristopher Michael Pooley - klávesy, trubka, harmonika), podílejícím se mj. také na jeho aktuálním devátém (proto asi 900 kč za vinyl, ale s autogramem a štítkem, uvádějícím místo, pořadí a datum podpisu) albu Years of Refusal (Decca Music / Polydor). Z nuly na sto (%) dosáhl This Charming Man během několika málo okamžiků, od kterých čekalo vyprodaný a zvukově vynikajícíh prostor Archy osmdesátiminutové vystoupení, držící se maximální úrovně až do závěrečné – jediné přídavkové First of the Gang to Die. Skvěle naladěný a možná až překvapivě (česky) upovídaný MOZ vzor 50 kropil propocenými emocemi ze svého kulatého zásobníku rychlostí dvaceti let sólové kariéry za hodinu, hýčkal jedinečnými (na věčné časy a nikdy jinak!!!) hitovkami v právé chvíli na odpočinek se odebraných The Smiths, podával ruce, převlékal košile (modročerná skončila na kousky v publiku), byl prostě ač z mého heterosexuálního pohledu naprosto k sežrání (The Loop).
K bezpochyby nejlepšímu tuzemskému koncertu letošního roku, završeného ohňostrojem U Českého lva není snad potřeby více dodávat. Snad jen to, že pokud se najde nějaký ten se setlistem nespokojený narcista, nechť si uvědomí, že Morrissey & The Smisth mají tak silný arzenál skladeb, že pokud by se mělo dostat úplně na všechny, stojíme (resp. ležíme) v Arše naprosto vyčerpaní ještě dnes.
Jo, a nevíte náhodou, kdo že to byl ten Majkl Džeksn? Prej nějakej popkornovej král, nebo co.
01. This Charming Man (The Smiths - The Smiths 1984)
02. Billy Budd (1994)
03. Black Cloud (2009)
04. How Soon Is Now? (The Smiths - Meat Is Murder 1985)
05. Irish Blood, English Heart (2004)
06. Ask (The Smiths - The World Won't Listen 1987)
07. I'm Throwing My Arms Around Paris (2009)
08. That's How People Grow Up (2009)
09. The World Is Full of Crashing Bores (2004)
10. You Just Haven't Earned It Yet, Baby (The Smiths - The World Won't Listen 1987)
11. I Just Want to See the Boy Happy (2006)
12. One Day Goodbye Will Be Farewell (2009)
13. Girlfriend In A Coma (The Smiths - Strangeways, Here We Come 1987)
14. Let Me Kiss You (2004)
15. Life Is A Pigsty (2006)
16. Please, Please, Please Let Me Get What I Want (The Smiths 12“ Hatful of Hollow 1984)
17. When Last I Spoke To Carol (2009)
18. The Loop (12“ Sing Your Life 1991)
19. I'm Ok With Myself (2009)
---
20. First of the Gang to Die (2004)
* Vauxhall and I (1994)
* Southpaw Grammar (1995)
* You Are the Quarry (2004)
* Ringleader of the Tormentors (2006)
* Years of Refusal (2009)
Večer zahájila stejně jako na ostatních evropských zastávkách mladá indie-pop-rocková kapelka Doll & The Kicks z Brightonu, v jejímž čele stojí zpěvačka Hannah Scanlon (aka Doll), míchající naivní přitroublost Gwen Stefanie s „drsnou“ tváří Karen Lee Orzolek z Yeah Yeah Yeahs. Během čtyřicetiminutového svižného vystoupení představili dubnové eponymní album vlastní výroby a v mile křekvapující atmosféře prohřáli divadelní prkna na teplotu, předpovídající neopakovatelný zážitek domácího prostředí.
Po krátké a příjemné (Shovking Blue) úpravě pódia zazněli úderem deváté hodiny čtvrt století staří The Smiths, i když z té původní sestavy stál pod oblíbeným plátnem (Walter Chiari) jen „opuštěný“ Morrissey (v růžové) se svým pětičlenným doprovodem (Boz Boorer - kyt., Jesse Tobias - kyt., Solomon Walker - basa, Matt Walker - bicí, gong, Kristopher Michael Pooley - klávesy, trubka, harmonika), podílejícím se mj. také na jeho aktuálním devátém (proto asi 900 kč za vinyl, ale s autogramem a štítkem, uvádějícím místo, pořadí a datum podpisu) albu Years of Refusal (Decca Music / Polydor). Z nuly na sto (%) dosáhl This Charming Man během několika málo okamžiků, od kterých čekalo vyprodaný a zvukově vynikajícíh prostor Archy osmdesátiminutové vystoupení, držící se maximální úrovně až do závěrečné – jediné přídavkové First of the Gang to Die. Skvěle naladěný a možná až překvapivě (česky) upovídaný MOZ vzor 50 kropil propocenými emocemi ze svého kulatého zásobníku rychlostí dvaceti let sólové kariéry za hodinu, hýčkal jedinečnými (na věčné časy a nikdy jinak!!!) hitovkami v právé chvíli na odpočinek se odebraných The Smiths, podával ruce, převlékal košile (modročerná skončila na kousky v publiku), byl prostě ač z mého heterosexuálního pohledu naprosto k sežrání (The Loop).
K bezpochyby nejlepšímu tuzemskému koncertu letošního roku, završeného ohňostrojem U Českého lva není snad potřeby více dodávat. Snad jen to, že pokud se najde nějaký ten se setlistem nespokojený narcista, nechť si uvědomí, že Morrissey & The Smisth mají tak silný arzenál skladeb, že pokud by se mělo dostat úplně na všechny, stojíme (resp. ležíme) v Arše naprosto vyčerpaní ještě dnes.
Jo, a nevíte náhodou, kdo že to byl ten Majkl Džeksn? Prej nějakej popkornovej král, nebo co.
01. This Charming Man (The Smiths - The Smiths 1984)
02. Billy Budd (1994)
03. Black Cloud (2009)
04. How Soon Is Now? (The Smiths - Meat Is Murder 1985)
05. Irish Blood, English Heart (2004)
06. Ask (The Smiths - The World Won't Listen 1987)
07. I'm Throwing My Arms Around Paris (2009)
08. That's How People Grow Up (2009)
09. The World Is Full of Crashing Bores (2004)
10. You Just Haven't Earned It Yet, Baby (The Smiths - The World Won't Listen 1987)
11. I Just Want to See the Boy Happy (2006)
12. One Day Goodbye Will Be Farewell (2009)
13. Girlfriend In A Coma (The Smiths - Strangeways, Here We Come 1987)
14. Let Me Kiss You (2004)
15. Life Is A Pigsty (2006)
16. Please, Please, Please Let Me Get What I Want (The Smiths 12“ Hatful of Hollow 1984)
17. When Last I Spoke To Carol (2009)
18. The Loop (12“ Sing Your Life 1991)
19. I'm Ok With Myself (2009)
---
20. First of the Gang to Die (2004)
* Vauxhall and I (1994)
* Southpaw Grammar (1995)
* You Are the Quarry (2004)
* Ringleader of the Tormentors (2006)
* Years of Refusal (2009)
středa 8. července 2009
Divorce – Divorce EP (Optimo Music)
Čtyři z pěti zubních …, ale to přece …, a pokud k tomu ještě máte navíc i čtyři roky starou strahovskou ordinačku mozek-obracečů Ex Models, pak určitě (ne)chápete. Nejdůležitější je prostě prevence a (zase ta) prevence a pokud se ojeví první příznaky třeba takový paradentózy, nechte si (až) v Glasgow naordinovat Divorce. Problémů vás zbaví okamžitě.
Tato pětisložková (Sinead Youth - zp., Hillary Van Scoy - kyt., zp., VSO - bas., zp., Vickie MacDonald - kyt., Andy Browntown - bicí, zp.) novinka se čtyřmi červenými tabletkami, inspirována legendární mastí SST Records je na trhu teprve dva týdny a až ke dveřím vašeho domu ji doručí od ledna distribující firma Optimo Music (Keith McIvor).
Kurátorská zodpovědnost za hitem letošního léta tentokrát (poprvé) padla na Chrise Whiteho, jehož volně dostupní Plaaydoh se prý nedávno dobrovolně podělili s TripleSchool (That Fucking Tank) o nějakou tu placičku u Nuts & Seeds (Records). Ale to jen tak na okraj…
Takže pokud máte rádi třošíčku drsnější experimenty, nacpěte se Divorce. Jejich zázračně hojivé výsledky potvrzují po společných terapiích dokonce i recidivní* HEALTH, kteří od včerejška inzerují také svůj zcela nový prostředek Get Color, prověřený farmaceutickou firmou Lovepump Records.
* ukáže se na CTF-KH také ex-modelář Shahin Motia (Oneida)?
A)
01. Early Christianity (04:23)
02. Pipe Down (03:20)
B)
03. Juice of Youth (03:43)
04. Scissor Figur (05:00)
DIVORCE at TRANSMISSION 13.12.08 from Andrew Browntown on Vimeo.
pondělí 6. července 2009
Riceboy Sleeps – Jónsi & Alex (Parlophone, XL Records)
Po několika měsících nelegálního stahování debutového alba dvojice Riceboy Sleeps se konečně 20. července dočkají všichni fanoušci Jón Þór "Jónsi" Birgissona a Sigur Rós také osmašedesáti ambientně-postrockových minut na CD a 2LP nosičích. Jemně duši hladící elektro-akustická nahrávka připomínající beztak Sigur Rós, navíc s odpadávající nálepkou EMI sice může nejednoho odradit, ale už jen pro absolutní upřímnost těchto životních partnerů a hostujících Amiina a pěveckého sboru Kópavogsdætur je stejně jako v případě jejich pilotní skladby Happinnes „musím“ podpořit.
Ta vyšla společně s dalšími třiceti na únorové kompilaci Dark Was the Night (4AD), věnované pro letos již dvacet let proti AIDS pop kulturou bojující Red Hot Organization. Aktuální Boy 1904 si pro změnu můžete v Riceboy Sleeps zahradě utrhnou úplně čerstvou zadarmo.
1A Happiness
2A Atlas Song
1B Indian Summer
2B Stokkseyri
1C Boy 1904
2C All The Big Trees
3.C Daníell In The Sea
1D Howl
2D Sleeping Giant
Riceboy Sleeps - All the big trees from sigur-ros.co.uk on Vimeo.
Riceboy Sleeps - Daníell in the sea from sigur-ros.co.uk on Vimeo.
neděle 5. července 2009
The Boats – Words Are Something Else (Home Normal) / Danny Norbury – Light In August (Lacies Records)
A jedna letní. Najde někdo spojitost mezi téměř ve stejnou dobu vycházejícími alby Words Are Something Else a Light In August?
a) ANO
b) NE
Manchesterské duo The Boats tvoří Andrew Hargreaves (Beppu) a polovina labelu Moteer (Mobeer) Craig Tattersall (The Remote Viewer). Novinka Words Are Something Else je v pořadí jejich devátým titulem, vydaným po výtečné loňské Faulty Toned Radio (Flaü) a trojici limitovaných CD-R (Our Small Ideas, Saturation Humm & Hiss, Stenography) na vlastní značce Our Small Ideas, z nichž poslední jmenované bylo koncipováno jako 3“ CD Tour s berlínsko-lonýnským sdružení Pan Am Scan, mimochodem připsaným na zářiový Ahornfelder Festival do Lipska.
Nahrávku s téměř čtyřročními kořeny zaštítilo malé, mladé, ale dosti (z)dravé vydavateství Home Normal Iana Hawgooda (Nomadic Kids Republic, Tokyo Droning labels) a na rozdím od předchozích elektro-akustických experimentů pluje klidnými vlnami mile přijímaných techno rezonancí. Tímto kurzem The Boats nabrali mnohem barevnějších a čerstvým větrem značně se rozpínajících dimenzí, které na palubě konečně vytvořily místo také pro jejich dlouholetého spolupracovníka Dannyho Norburyho.
Toho sice ještě na Words Are Something Else ve třech skladbách vokálně „nahradil“ talentovaný Chris Stewart alias Need More Sources, ale jako vynikající komponista moderní klasické hudby předkládá SZS* po vloni zhudebněných básních Jeana Cocteaua (40 ks, 3“ CD-R, ONO) debutové album Light In August (Lacies Records), rozšířené v prvních sto kusech o jednadvacetiminutový 3“ CD-R Michaela Rollanda (aka Keswick Lemon), majitele labelu ONO.
SZS* dávám oběma (resp. všem třem) titulům plný počet plně zasloužených hvězdiček (!!!) a zároveň přeji všem stejně krásného léta.
P.S.
* sám za sebe
a) ANO
b) NE
Manchesterské duo The Boats tvoří Andrew Hargreaves (Beppu) a polovina labelu Moteer (Mobeer) Craig Tattersall (The Remote Viewer). Novinka Words Are Something Else je v pořadí jejich devátým titulem, vydaným po výtečné loňské Faulty Toned Radio (Flaü) a trojici limitovaných CD-R (Our Small Ideas, Saturation Humm & Hiss, Stenography) na vlastní značce Our Small Ideas, z nichž poslední jmenované bylo koncipováno jako 3“ CD Tour s berlínsko-lonýnským sdružení Pan Am Scan, mimochodem připsaným na zářiový Ahornfelder Festival do Lipska.
Nahrávku s téměř čtyřročními kořeny zaštítilo malé, mladé, ale dosti (z)dravé vydavateství Home Normal Iana Hawgooda (Nomadic Kids Republic, Tokyo Droning labels) a na rozdím od předchozích elektro-akustických experimentů pluje klidnými vlnami mile přijímaných techno rezonancí. Tímto kurzem The Boats nabrali mnohem barevnějších a čerstvým větrem značně se rozpínajících dimenzí, které na palubě konečně vytvořily místo také pro jejich dlouholetého spolupracovníka Dannyho Norburyho.
Toho sice ještě na Words Are Something Else ve třech skladbách vokálně „nahradil“ talentovaný Chris Stewart alias Need More Sources, ale jako vynikající komponista moderní klasické hudby předkládá SZS* po vloni zhudebněných básních Jeana Cocteaua (40 ks, 3“ CD-R, ONO) debutové album Light In August (Lacies Records), rozšířené v prvních sto kusech o jednadvacetiminutový 3“ CD-R Michaela Rollanda (aka Keswick Lemon), majitele labelu ONO.
SZS* dávám oběma (resp. všem třem) titulům plný počet plně zasloužených hvězdiček (!!!) a zároveň přeji všem stejně krásného léta.
P.S.
* sám za sebe
středa 1. července 2009
The Zookeepers - Ballin‘ Outrageous (TZ)
Na letní prázdninové cesty doporučovaná dávka syrového punku, maskovaná patřičnou dávkou (vrstvou) vesele koktajícího electro-popu a podmanivých naivit. Tak zní aktuální nahrávka bostonských The Zookeepers (ne LA) Ballin‘ Outrageous, které doposud předcházela pouze EP (minialba, dema) The Frenchman (03/2007), Rebith Of The Mammal/Bacstreet Noise (07/2007) a před rokem volně krmná Giant Black Taco.
Nepříliš vážně okolní svět chápající kvartet The Zookeepers (Pat/Paté/Patrick Belken, Cooper/Coopé/My Doormat Face, Pete/Peté/RocktheCatsk1lls, Mike/Miké/Michael N Hansen) nachystal čerstvou a dle ingrediencí zajisté i nejšťavnatější novinku, rozdělenou do dvou (v)chodů.
Ta první potěší skupinku nepouštějící ani šupinku (128 kbps), tudíž vše gratis, ale patříte-li k majetnějším, disponujících alespoň $4, dostanete k jedenácti chuťovkám navíc dvě na cestu(y) a osm zaživa ohlodaných pařátků, pochopitelně opět doma ekologicky (320 kbps) balených. Osobně preferuji variantu placenou (Ballin‘ Outrageous), ze které snad nějaký ten cent doputuje i k hostům (Ben Raymond, Nina Lanctot, Dave Sterns,…), podílejících se na této skvělé, první prázdninový měsíc načínající - (psycho)povalované.
P.S. Nepříliš The Zookeepers vystihující skladba je právě (záměrně?) Beautiful World.