neděle 31. října 2010
La Shark - Hotel Chevalier / Remixes
La (dříve Le) Shark je jiholondýnská hádanka pro hudební škatulkáře, řízená charismatickým zpěvákem Samuelem Deschampsem, jehož profláknuté placatice rumu nepronásledují kapelu jen po malých pódiích. Během dvou let už La Shark stačili doprovodit např. za album Do You Want the Truth or Something Beautiful? (Epic Records) platinovou Paloma Faith, vloni u nás zářící The Maccabees, či indie-popové hvězdičky Good Shoes. Přesně před rokem vyvěsili na internet první a volně dostupný singl 1958, po kterém jejich kroky směřovaly společně s K.C. Robinsonovými do Studia Plateaux (Deerhunter, Tune Yards) k nahrávání debutového a/aa 7“ A Weapon / Mr. Modern Man, vydaného 3. května na vlastní značce So Darn So. Mimochodem, během prázdnin se druhé semenné áčko dostalo ještě mezi Hatcham Social, Not Cool, Fiction, Sex Beet, Wild Palms a Still Corners na opěvované Gruff Trade EP (Fierce Panda).
Toužíte-li však poznat aktuální podzimní náladu kvinteta La Shark (Nicholas Buxton – bicí, Lewis Maynarda - bas, Benjamin Markham – kyt, Sami El Enany - kl.), pak přijměte prostřednictvím jejich „Queen-pocty“ placenou novinku Hotel Chevalier a free-výsledky letní soutěže A Weapon remixes. Ovšem prozatím nepřekonatelnou bombou La Shark stále zůstávají jejich vysoce energické, tanečně až herecky propracované jevištní výkony. Můj tip na live kapelu roku!
pátek 29. října 2010
Winter’s Day – Tethered & Rootbound / Pepperbox (Morc Records)
Pod evidenčním štítkem #54 se na belgické značce Morc Records objevil v polovině října dlouhoočekávaný výsledek první vzájemné spolupráce mezi hudebně značně odlišnými, ale ve výsledku znamenitě sladěnými interprety. Něžnější polovinou a autorkou obalu projektu Winter's Day je někdejší zpěvačka a kytaristka seattlovských Jessamine Dawn Smithson, kteří v polovině devadesátých let patřili s trojicí alb vyhlášenému labelu Kranky, kde jí také v roce 1995 vyšel sólový debut Safer Here. Po rozpuštění této space-rockové čtveřice se vrátila na tamní univerzitní půdu, odkud její hudební dráhu začal skrz nežižkovské Ginnungagap řídit Stephen O'Malleyh ze SUNN O))), jehož ÆTHENOR mají 8.12. zahrát v pražském klubu Chateau Rouge. Předloni jako Dawn Smithson natočila silně emotivní dvojku Earth Machina (Mind Expansions Records) a svůj volný čas začala dělit mezi trio Low Places a právě krásně (pod)zimně snivé Winter’s Day, sdílené s violoncellistou Aaronem Martinem.
Zdobí-li vaše sbírky jeho loňský 3“ Grass Wounds (Under The Spire), předělaný pod názvem Grass Rewound Part Timer a různobarevný červnový vinyl Worried About The Fire (Experimedia), pak pořízení jedné z 250 sedmipalcových kopií je naprostou povinností. Povinností, rozšiřující Martinovu auru o vrstvy nepoznané.
Tethered and Rootbound by Aaron Martin
úterý 26. října 2010
Spectrals – Extended Play (Moshi Moshi Records)
Louis Jones je jinoch z Hecky (Leeds), jehož nízké sebevědomí mu zhruba před rokem smazala část Co-Op 87, známá spíše pod názvem Captured Tracks. Krátce po prvních hudebních pokusech v hardcorových Old Gold si tenhle dvacetiletý zrzek vyvěsil na MySpace několik vlastních nahrávek, které uvízly právě ve zmíněných brooklynských sítí. Přestože jejich vzájemná spolupráce prozatím přinesla pouze debutový 7“ Leave Me Be / Suit Yourself, jméno sólového projektu Spectrals začalo pomalu ale jistě obrážet svět. Společně s bratrem Willem (bicí), Jamesem Levitem (kyt.) a Matt Bennem (bask.) koncertně podpořili nová alba Nicolaase C. Zwarta alias Desolation Wilderness (LP New Universe, K Records) a „holek“ z Girls (LP Album, True Panther Sounds, s Fair Ohs (Tough Love Records) a Mazes (Sex Is Disgusting) nahrál znamenité 7“ splity a ztracenou čtyřskladbovou kazetu, zastoupenou ze ¾ na předchozích nahrávkách a singlu 7th Date / Don’t Mint londýnských Slumberlant Records.
Stejně jako Zola Jesus neváhal s nabídkou kvalitnějšího studia (Hall Place), odkud koncem září vyrazil k posluchačům znatelně nejčistější lo(ve)-fi singl Pepermint / Put Your Crystal Ball Away (Moshi Moshi Singles Club), ovlivněný americkou pop-scénou začátku druhé poloviny minulého století. Avšak za naprostý klenot dosavadní tvorby Spectrals považuji aktuální třiadvacetiminutové EP Extended Play, nahrané za asistence leedského producenta Richarda Formbyho a "rodinného" bubeníka Willa Jonese, které díky americkým Underwater Peoples Records proniká i na 12“ formát - řazený dále v závorkách.
Ač se jedná pouze o mini/kompilaci s několika novinkami, z hlavy ji určitě jen tak nevyženete!
1. (B3) Dip Your Toe In (2:30)
2. (B2) Chip A Tooth (Spoil A Smile) (2:23)
3. (A1) Peppermint (3:27)
4. (A3) Put Your Crystal Ball Away (3:54)
5. (B1) 7th Date (2:13)
6. (A2) I Ran With Love But I Couldn’t Keep Up (6:25)
7. Bonus Jam (1:26)
neděle 24. října 2010
No Age, Abe Vigoda, The Pharmacy – 23.10.2010 MeetFactory Praha (naživo)
Abe Vigoda
The Pharmacy
Včerejší třetí narozeniny si pražský spolek Bohemian Like You (Health, Why?, The XX, ...) oslavil na naše víceméně konzervativní poměry vyjímečně. V rámci společného evropského turné představil v tuzemské premiéře čelní představitele losangelského klubu na 247 S Main Street No Age a Abe Vigoda, které v MeetFactory při cestě do Berlína protnula seattlovská lajna beatlesáků The Pharmacy. Ač čtveřice do vyhrazené třičvrtěhodiny přimíchávala řadu psychaktivních prvků, prvního svlečeného trička se zhruba dvě stovky platících dočkali až v naprostém závěru.
To následující Abe Vigoda, zdárně podlézající elektronice na měsíc starém albu Crush (Bella Union), byla jiná погода, pardon, pohoda. Směs původní syrovosti a tanečních hitů rozšířila „kotel“ o dalších pět polonahých a prozatím dvě oblečené slečny – napětí stoupá. Ještě že ti dnešní pogující nepamatují ty naše okované a až na horu zavázané. Inu, jiná doba, naštěstí šetřící kosti holení.
Po druhé vyučující přišlo to, nač většina do původně železničářsky-industriálního prostoru přišla.
No Age. Dvojice, připomínající z dálky Davida „Lucie“ Kollera (Dean Allen Spunt) a některého z punk-rockových kytaristů zašlé éry CBGB (Randy Randall-PPM) byla ... Oproti jejich dva roky starému vystoupení civilizovanější, ale ve srovnání s jejich zvukově uspořádanou aktuální bombou Everything In Between (Sub Pop Records) až příliš tradiční. S pomocí elektronických efektů poručíka Columba (Facundo „Kundo“ Bermudez) získalo audio-vizuální vystoupení, navštívené Former Ghosts (9.11. LP New Love, 10.11. Matrix Pha) plastičtějších obrysů a u pódia už dokázal skákat skoro každý. Jen škoda, že ty holky se nějak držely pozadu. Škoda. Jinak No Age hodinovému setu ohraničeném skladbami Life Prowler a čtvrtým přídavkem Everybody's Down dávám 8/10 a jako doporučení jejich nádherné provedení třicetistránkového 12“ Everything In Between, nabízeného na místě za velice příjatelných 350 kč. Ostatně jako třístovkové vstupné - Vše nej BLY!
pátek 22. října 2010
The XX - Four Tet VCR Remix (Young Turks)
Dlouhoočekávaný výsledek vzájemných sympatií Kierana Hebdena (Four Tet) a pro někoho možná až překvapivých vítězů letošních Mercury Music Prize The XX dostává konkrétní data. Tisíc jednostranných 12“ nabízí od 22. 10.2010 pod číslem YT038TW devítiminutový remix skladby VCR, zaznamenáné poprvé před čtrnácti měsíci na prvním albu XX tehdy ještě čtyřčlenných The XX. Originální lednovou verzi doprovázela na 7“ b-straně Insects a dále 12“ VCR (Matthew Dear Remix) / You Got The Love původně od Florence And The Machine v úpravě Jamieho xx, hrajícím dnes v Grazu (Dom in Berg).
The xx - "VCR" (Four Tet Remix) by Pretty Much Amazing
úterý 19. října 2010
Grimes – Halfaxa (Arbutus Records)
Красивая девушка Claire Boucher žije v Montrealu, kde pod pseudonymem Grimes letos vydala již dvě alba. Experimentální GarageBand pokus #1 Geidi Primes se objevil v polovině ledna na červených audiokazetách, které po téměř okamžitém rozebrání nahradily volně dostupné formáty mp3 - Kdo říkal že stahování hudby zabíjí?
Překvapivě kladně přijatý náhodným vokálem omračující opus dodal Grimes natolik nové energie a nápadů, že začala okamžitě pracovat na novém materiálu. Znamenitý výsledek jménem Halfaxa, tentokrát na cd nosičích opět podpořila tamní značka Arbutus Records, kterou včetně umělecké komunity Lab Synthèse a Beaubien Magazine vyměnil za slibně se vyvíjející londýnskou kariéru Sebastian Cowan (plus Marilis Cardinal, Alex Cowan).
Oproti Geidi Primes říjnová novinka posouvá naší audio/vizuální umělkyni směrem do tanečně mystické atmosféry gotického popu a téměř o celou půlhodinku déle budou Vaší myslí proudit známé tváře девушeк z Cocteau Twins, Salem, Zola Jesus, Fever Ray, či oOoOO.
Trpíte-li však alergií na spirálová data, pak využijte bezplatné léčby zvukem Arbutus Records. Zde i bez třicetikorunového poplatku obdržíte nabídku (+/-) k získání některého z níže uvedených magických produktů:
ABT007 Grimes: Geidi Primes
ABT009 Pop Winds: The Turquoise
ABT010 Sean Nicholas Savage: Movin Up In Society
ABT011 Blue Hawaii - Blooming Summer
ABT014 Grimes – Halfaxa
P.S.
léčba šokem
01.Outer (1:13)
02.Intor / Flowers (2:51)
03.Weregild (5:15)
04.rasik (1:51)
05.sagrad (5:14)
06.Dragvandil (1:40)
07.Devon (4:32)
08.Dream Fortress (5:02)
09.world princess (4:42)
10.River (1:58)
11.Swan Song (3:07)
12.Omega (2:15)
13.My Sister Says The Saddest Things (4:13)
14.Hallways (5:45)
15.Favriel (5:29)
7 minutes of Grimes at Freud's Bathhouse & Diner, August 7th 2010, filmed with my broken Fuji FinePix from I'm Trying I'm Trying I'm Trying on Vimeo.
neděle 17. října 2010
oOoOO – oOoOO EP (TriAngle Records)
Ještě dřív než kouřové signály oOoOO z jednoho sanfranciských kopců dorazily do brooklynských TriAngle Records, pohrával si Christopher Dexter Greenspan pod pseudonymem Walter Kaminski s kytarou v tamních The Most. Po jejich rozpadu v roce 2007 se začal věnovat vlastní tvorbě, jejíž první kloudnější výsledek NoSummr4u přišel v podobě upraveného pop-hitíku 90. let (Corina Ayala - Summertime Summertime), následovaný další předělávkou Pckrfcrmx, tentokrát od Lady Gaga (Poker Face). Kromě věhlasně známé Chrisovy slabosti pro dokonale se tvářící pěvecká těla, která dokládá také jeho výběr Christiny Aguilery na Mixtape Irrational Love (Wow Magazine), pracuje i pro umělce dál od mainstreamového prostředí, jakými jsou např. The Big Pink (Tonight).
V únoru letošního roku se na značce Disaro objevil první cd-r (NoSummr4U, SedSUMTING, MUMBAI, EGYPTYNLVR, PCKRFCRMX, No Shore), 48 kompilačních dvojkazet Dark As Night (Bathetic Records) zařadilo vedle projektů UA, SLEEP ∞ OVER, Terminal Twilight, S U R V I V E skladby Cold a NoShore a díky švédskémo labelu Emotion vyšel o měsíc později v nákladu 500 ks stoprocentní 7“ split Roses / Seaww s podobně znějícím duem White Ring, chystajícím právě pro Disaro své první EP, Jistou zajímavostí zde zůstává, že aniž by Chris vůbec něco tušil, režie videa se chopil skladbou Seaww učarovaný Daniel Lopatin (Games, Oneohtrix Point Never).
4. října vyrazilo do světa dlouhoočekávané eponymní 12" EP s fotografií od Alison Scarpulla, které vyvrací některé domněnky o kdesi a kdysi nasamplovaných vokálech, doprovázejících temně abstraktní melodie. Magicky osamělý hlas ovládá záhadná polovina oOoOO, kterou kdysi „Walter“ oslovoval „Miss" Lisa Kleinzweig a kterou možná brzy potkáte i na jejich prvním veřejném vystoupení. Šestiskladbovou nahrávku, patřící bez ztráty jediného bodu mezi mé letošní favority, uzavírá remix londýnské dvojice Vision of Trees (Joni, Sara) zaznamenané již Merok Records (My Antlers) na znamenité kompilaci Don’t Die Wondering a jejichž většinu titulů pořídíte včetně fyzicky vyprodaného Sometimes It Kill EP úplně zadarmo. OhOhOh!!!
A1 – Mumbai (2:07)
A2 - Burnout Eyess (4:06)
A3 – Sedsumting (5:30)
B1 – Hearts (5:14)
B2 - Plains Is Hot (3:47)
B3 - Burnout Eyess - Visions of Trees Remix (4:27)
pátek 15. října 2010
Saxana – The Girl On A Broomstick (Finders Keepers Records)
Celý witch house jí může jenom závidět. Do školy chodila s hejkaly, upíry a bazilišky, čarovala pomocí v pohádkové říši zcizeného Lexikonu kouzel a nebýt odvaru šalvěje přeslenité, lítala by tu na koštěti ještě dnes. Říkali jí Saxana a díky anglickému labelu Finders Keepers si můžete i Vy čtyřicet let starý snímek (Václav Vorlíček, Miloš Macourek, Hermína Franková) oživit soundtrackem Angela Michajlova, jehož vinylová verze dokáže posluchače očarovat i vizuálně.
Ritero Xaperle Bax
1.Divka Na Kos Teti, 2.Dexem Po Multo Shumpoplex, 3. Telescopicas Humerus, 4.Petramorphosis, 5.Algebraic Airbrush, 6.Suxo Plexo Muxo, 7.A Pretty Kettle Of Fish, 8.A Chicken In Form 9, 9.Vladimirs Secret Service, 10.Rats And Rodents, 11.The Wisdom Teeth?, 12.Ridiculous Cuniculus, 13.Twenty Past Two, 14.An Open Window, 15.Dexem Po Krumplex, 16.Saxana (Sung by Petra Cernocka), 17.A Rabbit In Cage 6, 18.A Visit From The Heavies, 19.The 300 Year Tich, 20.Hex F.X., 21.A Good Honest Looney House, 22.Hide And Sheikh, 23.Haxipola's Trip, 24.Rudexa Ux Velorex, 25.Expedit - A Dragon With Two Heads, 26.The Magic In A Single Rose (Sung by Petra Cernocka)
úterý 12. října 2010
Peepholes / a.P.A.t.T. (Upset! The Rhythm)
Minulý týden vydal u nás již poměrně dosti známý londýnský label Upset! The Rhythm (LP New Love od Former Ghosts již 6.11.) svůj další, tentokrát krásně červený dvanáctipalec. Zatímco A (Kingdom) stranu věnoval svým víceméně typickým představitelům, tamní dvojici Peepholes (Katia Barrett, Nick Carlisle) debutující teprve v březnu s 12“ EP Lair (Hungry For Power), s B (Paul The Record) stranou se vrátil až do minulého století.
To se psal rok 1998 a pod vlastní značkou aPehAt si nespecifikovaný počet hudebních podivínů z Liverpoolu zkompletoval dosavadní tvorbu do devadesátiminutové audiokazety, kde následovala i první dvě EP (2002, 2005) a debutové album (2004). Průlom podivně znějících a vyslovovaných a.P.A.t.T. však přišel až s rokem 2008, kdy společně se Stig Noise Sound System natočili sedmiskladbové Wonk Step EP (Class A Audio Records) a především nepřehlédnutelnou mazanici Black and White Mass (Pickled Egg Records). Ačkoliv se o sedmadvacetiskladbové experimentálně chaotické hodince mluvilo v superlativech, aktuální koktejl vše(ne)možných žánrů zde vtipo-vážností přetéká. Tím nechci úvodní Peepholes nikterak zastiňovat, ale těchto osm šlágrů v podání dle posledních zpráv kvinteta (General Midi, Dorothy Wave, Field Marshall Stack, Master Fader, The Count In) je prostě úchylně nečitelně geni(t)álních (!!!!!)
A) Peepholes
1. Airforce Trainer
2. Batwingy
3. Alpine Song
4. Sleep In The Showe
5. Pulling Ca
6. Carnivore
B) a.P.A.t.T.
1. Village Idiot
2. Candlelight
3. 10 Downing Street
4. Taxi Driver
5. I Fucking Hate Tamla Motown
6. Everybody’s Talking
7. De Do Dah
8. Maggot Fairy
neděle 10. října 2010
Anna Calvi – Jezebel / Moulinette (Domino Records)
Koncertovala s Johnnym Flynnem (& The Sussex Wit) a Arctic Monkeys, nahrávala s Benem Lovettem (Mumford and Sons) a The Invisible, dnes ve Vídni poprvé nahradí The Hunter Gracchus na evropském turné Caveovo Grinderman, propagujících jejich měsíc starou a znamenitou Dvojku (Mute Records) a již zítra vydá svůj první singl. Ten si po vzoru Edith Piaf, Charlese Aznavoura a našeho Waldemara Matušky propůjčila od amerického skladatele Wayna Shanklina, který skladbu Jezebel původně napsal v roce 1951 pro Frankieho Laina a společně s vlastní Moulinette ji v nákladu 500 kusů (7“) představí Domino Recording Company.
Během dnešního (Gasometer) a následujících dvanácti večerů tuto křehkou a temně-romantickou duši z Londýna jménem Anna Calvi (zp, kyt, housle) doprovodí Mally Harpaz (harmonium, perkuse, kyt.) a spolutvůrce b-strany Daniel Maiden-Wood (bicí). Pozor - začínáme už v osm!
čtvrtek 7. října 2010
Kevin Greenspon - Common Objects (Family Time Records)
Ještě dříve než si opatříte jeden z 530, resp. 550 dlouho očekávaných 12“ Kevina Greenspona Common Objects, stáhněte si jeho dvacetiminutovou nahrávku, pořízenou v září pro losangelskou stanici KXLU 88.9 FM. Volně dostupný záznam svou stopou kopíruje pouze na koncertech (již ne)dostupný CD-R (50 ks), obsahující novinku Unwelcome – Threshold, v podobě skladby Ache vzpomínku na loňský titul Bracking a titulní směs Push You Away Forever.
Common Objects vychází i s downloadovým kupónem v úterý 12. října. Neváhejte!
A1. Lien
A2. Spark
A3. Pale Twin
B1. Unwelcome - Threshold
B2. Glass Prison
B3. It Might Take Me A Few Years
úterý 5. října 2010
Republic Of Music Download EP
Brightonská společnost módních zvuků Republic Of Music ve spolupráci s wolcersterským salónem Fly53 a hudebním měsíčníkem Artrocker připravila pro svět jedniček a nul pozoruhodné ROMD EP, zachycující čerstvě čestnou 4x4.
Ze západoaustralského Perth přiletěli psychedeličtí pop-rockeři Tame Impala, kteří zmíněnou skladbu Lucidity i s květnovým debutem InnerSpeaker (Modular Recordings) odehrají již osmého listopadu ve vídeňské B72. Domácí brightonské barvy hájí temné, melancholicky akustické harmonie The Robot Heart v ukázce z červnové šestskladbové prvotiny Dusk EP (Bleeding Heart Recordings) a majitelé teprve druhého 7“ Ways To An End / Broken By Silence (30.9. Skint Records) Mirrors, jejichž láska ke Krawtwerk a OMD jim zajistila nabídku druhých jmenovaných ke společnému evropskému turné (13.11. Lipsko – Haus Auensee). nO a tO nejlepší na kOnec - O.Children – více v odkazu. A pak že tyhle hvězdy přinášely vždycky jenom smůlu.
01. Tame Impala – Lucidity
02. The Robot Heart – Lost In Stereo
03. Mirrors – Ways To An End
04. O.Children – Ruins
neděle 3. října 2010
R*E*P*E*A*T Records – Love Music Hate Racism EP
„Už žádní pankáči se psy na náměstích, ale biomatky s biokočárky a biomiminky, jejichž muži odněkud řídí tenhle nový svět“ – výstižný úryvek z Rudišova článku pro LN (upozorňující mj. na nový román Konec punku v Helsinkách), který mi společně s malostranským TV seriálem Vlasty Janečkové připomněly poslední vydání občasníku R*E*P*E*A*T.
Mini časopis poskládaný z jedné A3 se zde celou dvojstránkou věnuje na jaře zesnulému Johnu Sicolovi, jehož legendární velšský klub TJ’s v Newportu stopa mainstreamu taktéž neminula. Divná doba (smrdutých peněz). Co však zůstalo, je cambridský plátek Richarda Roseho založený před šestnácti lety coby pocta podobně sociálně smýšlejícím Manic Street Preachers, s jehož aktuálním číslem přichází navíc hodinové CD 9+1 indie-rock&pop-punkových souborů z Anglie, prezentujících se až na Fever Fever po dvou skladbách.
£2 nejsou moc!
Feedback (Bad Habit, Sophie T)
Fever Fever (Who Asked You?)
Glory Glory (Love For Love, Meg Griffin)
Greg McDonald (A Little Strange, Reclaim The Night)
Hyman Roth (In Front Of The Opposite, Stand Your Ground)
Kunk (Attack! Attack!, No Way)
Micropenis (Secretarial Elite, Supermarket Suicide)
Popular Workshop (Hey Birthday, Villains Who Twirl Their Moustaches Are Easy To Spot)
Ten City Nation (Hidden Shallows, The Air Is On Fire)
The Shills (Tell Me What I Really Want, Sweet Inertia)
pátek 1. října 2010
Dream Damage Records
Dream Damage je malý lo-fi blog-label z Camberry, jehož předností jsou víceméně volně dostupné nahrávky několika australských interpretů. Takže pokud zájemce některý ze striktně limitovaných titulů propásne ve fyzické podobě, může v klidu, třeba klidu domova klikat po verzích digitálních.
První titul Go Go Second Change Virgin se objevil v minulém roce a patří dvojici Assassins 88, jehož polovinu tvoří L.A Thomas z pro mě asi nejpřitažlivějšího projektu Danger Beach. Debutovou EP lahůdku pojmenoval Milky Way, ze které tři osminky osladilo následující trio Dream Demage cukrářů:
TV Colours (dříve Basketball Cards) Bobbyho Killa (ex-HATE), zpěvák The Fighting League Dominic Death a žánrově nejprotřelejší Jonny Telafone (Golden Buoy, ex-The Telafones), schraňující už celkem pěkně dlouhou a především zajímavou řádku záznamů (EP1, EP2!!!!!, LP1, LP2, LP3, LP4). Prozatím posledním zástupcem vysněného DDR je díky The Great Indoors EP a předchozímu Demu trio Teddy Trouble, poskládané z Golden Buoy a The Fighting League.
Jen tak dál DREAM DAMAGE!!