Zhruba před deseti lety vznikl v Bedfordu, nyní v Londýně
usazený kvintet Dog Race, který si vybudoval značnou reputaci díky své gothicky
zabarvené elektronice, propletené operním vokálem Kathryn Healy. První singl s pre-covidovými
kořeny Terror vyšel před třemi lety v produkci znamenité Jessicy Winter,
po kterém se kapely ujala ještě známější ikona nezávislé hudby Ali Chant,
stojící jak za skladbou There's A Mouse In My House (2/2023), tak i za debutovým
EP Return The Day a labelem Fascination Street Records (Pem, Oslo Twins).
Z původně tříčlenného souboru inspirovaného pravěkem
(Bauhaus, Kraftwerk, Xmal Deutschland, The Cure) i žhavou současností (Boy
Harsher, ..), vás „noví“ Dog Race (Káti bráška Jed Finkelstein - bicí, James Kelly - kyt, William
Macnab - bas, Dillon Willis - synt) vtáhnou hluboko do mlhy vyhoření a odhalí pomalou
hrůzu slábnoucí radosti a roztříštěné identity, kde nespavost krvácí do denního
světla a osobní růst je obětován, aby se ostatní cítili dobře. Nepříjemně
upřímný a zároveň fantasticky chytlavý Return The Day střídá post-punkovou
naléhavost s elektronickým experimentováním a odráží vnitřní duševní boj s vnímáním
„široké“ veřejnosti. Snad i proto přispěl artworkem londýnský výtvarník Joshua Raz, jehož díla zobrazují stejné okamžiky v rámci stejných krajin, které
zažívají různé postavy.
5/5 (geniální deska!!!!!)
A1. Where The Barrel Meets The Badger (04:48)
A2. The Leader (03:58)
A3. Return The Day (Colours) (03:57)
B1. 40 Winks To Wyoming (05:00)
B2. It's The Squeeze (04:09)
Žádné komentáře:
Okomentovat