01. "Mirror's Image" – 4:51
02. "Three Decades" – 2:50
03. "Who Can Say" – 3:41
04. "Do You Remember" – 3:28
05. "New Ice Age" – 4:25
06. "Scarlet Fields" – 4:43
07. "I Only Think of You" – 7:07
08. "I Can't Control Myself" – 3:28
09. "Primary Colours" – 3:02
10. "Sea Within a Sea" – 7:59
… a to nejlepší nejen na konec ...
úterý 29. prosince 2009
pondělí 28. prosince 2009
PF 2010 - K O N C E r t y
Pro věčně mektající nespokojence mého typu nabízím několik velice zajímavých koncertních tipů pro rok nadcházející – už 2010? (Až se bude psát rok 20.., až se všichni vystěhujem z obrovských měst, až dálnice s touhle zemí rozkradem, pak bude možná pozdě na to chtít se ptát, …)
Tak všechno NEJ!
J-DDR
Nitzer Ebb (14.01. - O2 Arena)
Railcars (17.01. – 007)
Om / Sleep (02.02. - Matrix)
Archive (05.02. - Lucerna Music Bar)
Real Estate (07.02. – 007)
U.s. Girls (11.02 - 007)
Epic45 (15.02. - Palác Akropolis)
NMA (19.02. - Palác Akropolis)
Pontiak / White Hills (15.03. - V Jelení)
Owen Pallett (Final Fantasy) 16.03. - NoD (Roxy)
Mount Eerie (29.03. – 007)
Our Ceasing Voice (03.04. Jet Club Praha)
MONO (04.04. - Palác Akropolis)
Fieldhead (15.04. - NoD, Roxy)
SPERM Festival (23. - 25.04. Meet Factory)
Nada Surf (25.04. Lucerna Music Bar)
Fuck Buttons (03.05. Meet Factory)
You Say Party! We Say Die! (04.05. - 007)
DEATH IN PLAINs (06.05. ČB, 07.05. - Strakonice, Habeš Club)
Pavement (20.05. - Palác Akropolis)
Library Tapes (20.05. - Praha)
BRMC (21.05. – SaSaZu)
Mi Ami (24.05. - 007)
Free Dim Fest (28. - 29.05 Tábor, Cesta)
Jeremy Jay (30.05. - 007)
Ganglians (21.06. - 007)
předražení Gossip (26.6. SaSaZu)
Creepy Teepee Festival (15.-18.07. Kutná Hora; Silk Flowers, Moon Duo, These Are Powers)
Tak všechno NEJ!
J-DDR
Nitzer Ebb (14.01. - O2 Arena)
Railcars (17.01. – 007)
Om / Sleep (02.02. - Matrix)
Archive (05.02. - Lucerna Music Bar)
Real Estate (07.02. – 007)
U.s. Girls (11.02 - 007)
Epic45 (15.02. - Palác Akropolis)
NMA (19.02. - Palác Akropolis)
Pontiak / White Hills (15.03. - V Jelení)
Owen Pallett (Final Fantasy) 16.03. - NoD (Roxy)
Mount Eerie (29.03. – 007)
Our Ceasing Voice (03.04. Jet Club Praha)
MONO (04.04. - Palác Akropolis)
Fieldhead (15.04. - NoD, Roxy)
SPERM Festival (23. - 25.04. Meet Factory)
Nada Surf (25.04. Lucerna Music Bar)
Fuck Buttons (03.05. Meet Factory)
You Say Party! We Say Die! (04.05. - 007)
DEATH IN PLAINs (06.05. ČB, 07.05. - Strakonice, Habeš Club)
Pavement (20.05. - Palác Akropolis)
Library Tapes (20.05. - Praha)
BRMC (21.05. – SaSaZu)
Mi Ami (24.05. - 007)
Free Dim Fest (28. - 29.05 Tábor, Cesta)
Jeremy Jay (30.05. - 007)
Ganglians (21.06. - 007)
předražení Gossip (26.6. SaSaZu)
Creepy Teepee Festival (15.-18.07. Kutná Hora; Silk Flowers, Moon Duo, These Are Powers)
neděle 27. prosince 2009
Mo(de)bil J-DDR
Ještě než se v rukou nejnedočkavějších, resp.(?) nejpokrokovějších telefonistů začaly objevovat první mobilní krabice s půlmetrovými anténkami, většinu populace uspokojovala podniková linka, či upatlaná budka lemovaná nervní frontou. Ač do současné doby mě stále více zdokonalované mobilní štěstí tak nějak nešťastně obcházelo, dnešní sedmadvacátý prosinec mohl mnohé změnit. Jako post-waihnacht jsem zdědil jeden starší, asi rok nepoužívaný aparát, jehož funkce zajišťoval pravděpodobně vyčerpaný dobíjecí kupon a jistá SIM karta, kterou jak mi prozradila jedna cool/call profesionálka freeline, byla společně s telefonním číslem pro své „nevyužívání“ deaktivována. Ach, jaká smůla – Operátorský rekord Silvestr 2009 proběhne opět bez mojí účasti.
úterý 22. prosince 2009
The European (Stolen Recordings)
Co mají společného Pete and The Pirates, Candy, Tap Tap, Artefacts For Space Travel, Mathew Sawyer & The Ghosts, Hot Silk Pockets, Let’s Wrestle, Bo Ningen, Screaming Tea Party a My Sad Captains ? No jasně – londýnský label Stolen Recordings, jehož společnost právě rozšířil sólový projek Matthewa Simpsona The European, kterého pod pseudonymem Simon Break možná mnozí registrují již od roku 1998, kdy s Newyorčanem A. P. Rousmanierem založili elektronické Icebreaker, později přejmenované na Icebreaker International (Aesthetics Record, iT Records). Mimochodem, jedná se také o spolutvůrce raných nahrávek zvukově rozmanitých Piano Magic, jejichž jubilejní Ovations (Make Mine Music / Darla Records) patří mezi těch 986 nejlepších alb tohoto roku.
Přestože debutový singl The Settler a v létě Q-chordem dokončené LP In A Very Real Sense Now o konkrétních termínech zatím příliš nehovoří, už nyní tato melancholická beznaděj geniálně primitivního synth-popu The European patří k tomu (mnou) nejočekávanějšímu, co počátek nové dekády mezi t(s)unami dalších novinek asi nabídne. A to už má prosím laptop i Matěcha, Casiotone For The Painfully Alone, Neil Francis Tennant, …
S přáním krásných Vánoc …
J-DDR
neděle 20. prosince 2009
Peter Broderick – Music For A Skleeping Sculpture (Slaapwel Records)
Pro posluchače Sigur Rós a dalších tzv. mytologicko-popových uskupení přichází příjemné vánoční překvapení. U příležitosti na únor chystané třetí studiovky Magic Chairs (4AD) uvolnili - u nás snad díky společnému vystoupení s Tarwater (EuroConnections, 10.4.2005 Palác Akropolis) znamenitě uvedení dánští Efterklang, úvodní skladbu Modern Drift. Krásná, jemná, dojemná, stejně jako v říjnu vydaný záznam (09/2008) Performing Parades (The Leaf Label / Rumraket), nahraný za spoluúčasti symfoniků z The Danish National Chamber Orchestra.
Základní sestavu kvarteta Efterklan navíc koncertně podporuje řada významných hudebních osobností, z nichž v současné době asi nejvíce díky svému uplatnění vyčnívá skladatel, houslista, sborista a aktuálně také jako socha Peter Broderick. Toho více jak před rokem a půl odchytila po jedné performaci v Utrechtu řecká studentka Chrysa Chouliara (Gerrit Rietveld Academie, Talent 2009), která do své amsterdamské výstavy tří skulptur zařadila vedle slintajícího Johna, televizní Mary také ve spánku zachyceného Petera s „dýchacím“ motorem. A právě na belgickém labelu Slaapwel Records debutující třicetiminutová skladba Music For A Skleeping Sculpture (500 ks), doprovázející tuto podivuhodnou exhibici, uzavírá letošní bohatě nastřádanou Broderickovu (Type Recordings, Kning Disk, Bella Union, Fang Bomb, ...) tvorbu, kterou ocení nejen ambientní fajnšmekři z okruhu Machinefabriek, Jasper TX a mnoha jim podobných. Díky tříminutové ukázce uhrane i řadu nových posluchačů.
čtvrtek 17. prosince 2009
Bear In Heaven – Beast Rest Forth Mouth (Hometapes)
Beast Rest Forth Mouth je jednou z několika mála miliónů znamenitých nahrávek roku 2009, které hudební žebříčky, resp. jejich sestavovatelé jaksi ve svých periodikách opomenuli vyzdvihnout. Deska vyšla v říjnu na portlandském labelu Hometapes a kromě CD je toto hypnotické setkání psychedelických Pink Ployd a jemných nálad Cocteu Twins zaznamenané také na červených a modrých vinylech, doplněných mp3 kódy. Jenom místo (?) Elizabeth Fraser uslyšíte Jona Philpota z Presocratics, který ještě stačil před příchodem grafického designéra a spoluhráče z Atelia (James Elliott) Sadeka Bazaara (klávesy, bas.), Adama Willse (kyt, bas.) a Josepha Stickneyho z metalových Rhys Chatham's Essentialist, natočit jako sólový Bear In Heaven čtyřskladbové EP Tunes Nextdoor to Songs (2004, Eastern Developments). Prvním společné album Red Bloom of the Boom debutovalo na značce Hometapes v roce 2007, po kterém následoval až letošní 12“ singl Wholehearted Mess s remixy od Max Brannslokker, Pink Skull a Arclike, předznamenávající aktuální novinku této hvězdné sestavy z Brooklynu.
01. Beast in Peace
02. Wholehearted Mess
03. You Do You
04. Lovesick Teenagers
05. Ultimate Satisfaction
06. Dust Cloud
07. Drug a Wheel
08. Deafening Love
09. Fake Out
10. Casual Goodbye
úterý 15. prosince 2009
Esben and The Witch – Lucia, At The Precipice / They Use Smiles To Bury You (Too Pure Singles)
Po letos celkem přesně mířených The XX se v hledáčku LP 2010 usadila strašidelná pohádka dánského původu Esben and The Witch, kterou do své sbírky The Pink Fairy Book zahrnul už v roce 1897 skotský literát Endrew Lang. Ač v aktuální verzi z původního tuctu bratrů zbylo pouze brightonské trio Daniel Copeman (kyt, el.), Thomas Fischer (kyt, synt.) a šarmatní Rachel Davies (zp, bicí), klaustrofobně romantické prostředí „čtenář“ rozhodně neopustí. A navíc, pokud miluje kytarový chlad, zvonkohru a synth-pop(st)-rock ala Siouxie & The TripHop, zabere hned v úvodních řádcích znamenitého free EP 33.
Společná vystoupení s Deerhunter, The XX, coververze Confide in Me (Kylie Minogue) a úspěšný set na End of the Road Festivalu, stojícím mj. za zítřejším zahájením (Cargo, Londýn) prvního samostatného UK turné EATW, přimělo leedský label Dance To The Radio (Joy Division – Transmission) k zařazení jejich skladby Skeleton Swoon vedle Chickenhawk, Olfar a Airship na třetí sérii 4x12“ Volume 3.
Zatím posledním a pro budoucnost Esben and The Witch asi nejdůležitějším krokem je na 8. února naplánované vydání debutového 7“ Lucia, At The Precipice / They Use Smiles To Bury You (500 ks), ručně očíslovaného londýnskými Too Pure Singles. Tak tady je to jasný - rok 2010 bude patřit Esben and The Witch!
neděle 13. prosince 2009
BiG A little a , Table (live 11.12.2009 Klub 007, Praha)
Čas adventní s sebou každoročně přináší řadu tradičních a povětšinou netradičně zvrtnutých, ne-li zvrhnutých besídek, utužujících už takhle na h…o vzájemně fungující mezilidské vztahy. Avšak občas mohou předvánoční mejdánky i mile překvapit, jako zhruba stovku pátečních návštěvníků strahovské Sedmičky, kam na pozvání nejkreativnějších tuzemských promotérů A.M.180 Collective dorazili brooklynští Big A little a. Pětačtyřicetiminutový noise-šamanský (Pocahaunted, Raccoo-oo-oon) set zakrojili skladbou připomínající zvuková signalizační zařízení našich ČD (mimochodem, půlnoční spojku na jih republiky, která přežila i bolševika, pohřbila Žaludova vláda) Best Of Seven z doposud jediného a výborného LP gAame, z něhož dále zazněly Manshake, Thirteen a New Machina. Aktuální 12“ Glossy podpořený také švédskou značkou Delete Art reprezentovaly obě novinky Glow Wreath a Mossy a své světové premiéry se dočkala i vynikající Avatar. Znamenitý večer plný tajemství, světel, hluků, kluků ale i holek, výkřiků, elekro beatů, dvojice bubeníků se třetím zapojujícím diváky do hry napňující ty nejbizarnější mystické představy, uvedlo duo umělců multimediální tvorby Table, jehož elektronická hudba hledá stále více oporu v krajinách hluku. I zde se máme rozhodně na co těšit!
Best Of Seven
Manshake
Avatar
Mossy
Glow Wreath
Licheu
Gown Tower
Thirteen
New Machine
P.S. 1
Stoprocentní závěr letošní maxi-super bohaté koncertní nadílky.
P.S. 2
John Atkinson + Julianna Barwick = hudba pro krátký film Blondes In The Jungle (Ball Deep International = Lev Kalman + Whitney Horn)
P.S. 3
Nezapomeňte na březnovou novinku Liars nazvanou Sisterworld (Mute Records), z níž již dnes můžete ochutnat úvodní Scissor (02. No Barrier Fun, 03. Here Comes All The People, 04. Drip, 05. Scarecrows On A Killer Slant, 06. I Still Can See An Outside World, 07. Proud Evolution, 08. Drop Dead, 09. The Overachievers, 10. Goodnight Everything, 11. Too Much, Too Much).
čtvrtek 10. prosince 2009
Portishead - Chase The Tear (Amnesty International)
Po znamenité Third a letos narozených BEAK, představili v předvečer Mezinárodního dne lidských práv na BBC Radiu 1 (Zane Lowe, 0:28:45) bristolští Portishead v premiéře svou aktuální novinku Chase The Tear, věnovanou Amnesty International. Máte-li chuť a navíc jednu volnou libru, podpořte prosím 18 MB (mp3, 320 kbps) AI atd.
DÍKY!!!
Portishead - Chase The Tear from Mintonfilm on Vimeo.
úterý 8. prosince 2009
BIG A Little a / Svarte Greiner v Praze!!!
O nadcházejícím víkendu proběhne v Praze dvojice hudebně experimentálních večerů, jejichž dramaturgie se chopila dvojice nezávislých sdružení A.M. 180 Collective a Letmo Productions.
Po „úvodní“ vernisáži výstavy TIMOKA GOLEM (Utopia Club 17.00) pozvou první jmenovaní na strahovskou Sedmičku, kde v tuzemské premiéře zahrají brooklynští BiG A LiTTLe a, nebo-li Aron Wahl, John Atkinson, Nadav Havusha a Josh Bonati ze studia Bonati Mastering. Začátek je ohlášen na 20. hodinu (plus Table) a kromě skladeb z výborného debutu gAame (Deleted Art) přiblíží tito noise-badatelští šamani, působící na tamní scéně už zhruba sedm let, i novinky z aktuálního 12“ EP Glossy (Glow Wreath / Mossy).
TIP č.1 za 250 kč.
Za odvrácenou stranu Aa lze považovat nedělní výlet do ambientem vyklidněnějších sfér starších filmů, kam návštěvníky NoDu (Roxy) ve stejný čas znovu zavede norský umělec Erik K. Skodvin alias Svarte Greiner, jehož abstraktní temnoty sekundovaly mj. i koncertům Fever Ray. Kromě této široce mediální podpory nelze nepřipomenout také letošní znamenité album Kappe (Type Records), v Richmondu s Jonathanem Leem (Anduin) natočený 7“ Black River (SMTG Records) a vytvoření hudby pro taneční představení Thief – After (Ina Christel Johannessen), jehož spoluautorem je také Tommy Jansen (Elegi). V Praze Erika tentokrát doprovodí „stájová“ Miasmah hvězda Rafael Anton Irisarri (The Sight Below) a elektro-akustický ansámbl Opuka (Diezweim) ze Zlína.
TIP č.2 opět 250 kč.
Po „úvodní“ vernisáži výstavy TIMOKA GOLEM (Utopia Club 17.00) pozvou první jmenovaní na strahovskou Sedmičku, kde v tuzemské premiéře zahrají brooklynští BiG A LiTTLe a, nebo-li Aron Wahl, John Atkinson, Nadav Havusha a Josh Bonati ze studia Bonati Mastering. Začátek je ohlášen na 20. hodinu (plus Table) a kromě skladeb z výborného debutu gAame (Deleted Art) přiblíží tito noise-badatelští šamani, působící na tamní scéně už zhruba sedm let, i novinky z aktuálního 12“ EP Glossy (Glow Wreath / Mossy).
TIP č.1 za 250 kč.
Za odvrácenou stranu Aa lze považovat nedělní výlet do ambientem vyklidněnějších sfér starších filmů, kam návštěvníky NoDu (Roxy) ve stejný čas znovu zavede norský umělec Erik K. Skodvin alias Svarte Greiner, jehož abstraktní temnoty sekundovaly mj. i koncertům Fever Ray. Kromě této široce mediální podpory nelze nepřipomenout také letošní znamenité album Kappe (Type Records), v Richmondu s Jonathanem Leem (Anduin) natočený 7“ Black River (SMTG Records) a vytvoření hudby pro taneční představení Thief – After (Ina Christel Johannessen), jehož spoluautorem je také Tommy Jansen (Elegi). V Praze Erika tentokrát doprovodí „stájová“ Miasmah hvězda Rafael Anton Irisarri (The Sight Below) a elektro-akustický ansámbl Opuka (Diezweim) ze Zlína.
TIP č.2 opět 250 kč.
neděle 6. prosince 2009
Protektor / 3 sezóny v pekle
Sobotní „Katovna“ Lidových novin přinesla „zajímavé“ pohledy čtyř odborníků na dvojici domácích snímků, které vzájemně oddělují dva měsíce od premiér, 30 miliónů v rozpočtu a šest let naší kruté minulosti. Proč? Nevím. Snad že na názor má právo každý (či ubohá reklama?), ale rozebírat tak vyjímečně skvělé filmy jakými Protektor (režie Marek Najbert, hudba Midi Lidi) a 3 sezóny v pekle (režie Tomáš Mašín, hudba Filip Jelínek ) bezpochyby jsou, považuji za naprosto zbytečné – a až typicky české. Buďme rádi, že se ve stále více konzumem požírané společnosti ještě najdou tvůrci, za jejichž práce se nemusíme stydět a v „našich“ duších zanechají nesmazatelné stopy.
Kaťákům děkuji za profi vysvětlení daného problému a na oplátku doporučuji schůzku s porotci Českých lvů a domluvit výjimku pro udělování cen(y) za nejlepší český film roku 2009, reflexující navíc i charakter současné společnosti. Oba si totiž prvenství po právu zaslouží!
pátek 4. prosince 2009
Wild Palms - …Over…Time… / sniTch REMIX (Popular Recordings)
Od Velikonoc, kdy vyjde „určitě“ ne eponymní album art-post-punkových Wild Palms, jsem na cestě k počátku jejich kariéry narazil pouze na doposud jediný a právě vycházející singl …..Over…..Time….., uvedený štítkem Popular Recordings. Zahrnuje znamenitou kombinaci chladných kytarových stěn s tanečně kousavými beaty a impozantním vokálem Lou Hilla, po kterých v této oblasti překvapivě zazáří ještě výraznější sniTch REMIX na straně druhé. To vše v kytaristově (Darrell Hawkins) rukou podbarveném obalu pod hlavičkou Wild Palms, odvozených z jedné metafoty pro naprostý odpad amerického prozaika Williama Faulknera, líčícího stejně jako ve své tvorbě mladí londýňané spojení dvou tragicky paralelních příběhů. Tvorbě, která ještě do začátku tohoto roku spíše posluchače zajímala skrz původní název Ex Lion Tamers, propůjčený z dvaatřicet let starého alba Pink Flag (Harvest Records) punk-rockových legend Wire (Primavera Sound 2010). Naštěstí toto téměř rok trvající nepochopené období má jedna z nejnadanějších současných kapel (Gareth Jones - bas., James Parish – bicí) již dávno za sebou a hlavně hodně a hodně PŘED…..!!!!
středa 2. prosince 2009
Bleeding Heart Narrative - Lung Mangled Bear (Tartaruga Records)
Tongue Tangled Hair trochu jinak? Pak tedy Lung Mangled Bear se šestnácti zdárně rozdýchanými umělci, o kterých více a bez nároku na honorář povypráví želvička číslo sedm (164 MB / 320 kbps, 82 minut).
01. A Dialogue (Brassica's Dark Side of the Live Aid remix)
02. All Your Words (Brometer remix)
03. Tongue Tangled Hair (The Exploits of Elaine remix)
04. David Foster Wallace (Talkingmakesnosense remix)
05. Turn Colours Turn (Max Bondi remix)
06. Tilted The Wall (Ala Muerte remix)
07. A Dialogue (Okkam remix)
08. Port and Cigars (Ladyscraper remix)
09. Protect Short Samples - Feeding Art Larynx With (DJ Topgear remix)
10. Henry Box Brown (Throwing Stones remix)
11. Fuchsia (Keyboard Choir remix)
12. The Cartographer (Destructo Swarmbots remix)
13. The Vast Museum of Insignificant Things (Euhedral remix)
14. A Your W (JRS Nocturne remix)
15. Hedlitez (Blinddate remix)
16. At The End of It All (DJ Floorclearer remix)
neděle 29. listopadu 2009
Editors, The Maccabees, Wintersleep (live 28.11.2009 Prague, Lucerna Music Bar)
J: U příležitosti v sobotu broběhnuvšího indi-pop-rockového večera v pražském Lucena Music Baru, jsem (J) se s několika málo otázkami obrátil na mé vlastní - čerstvě nabyté dojmy (ND) z tohoto, pro tuzemského posluchače celkem vyjímečného podvečera. Takže, moje první otázka směřuje právě ke zmiňovanému časovému zařazení.
ND: Ano, dobrý večer – resp. včerejší večer - začal v 18.10 vítězi kanadských hudebních cen Juno Awards 2008 v kategoriích „Best New Group“, mezi jejichž předchůdce patří např. Rush, Saga, či Billy Talent a „VideoFACT Best Independent Video“ ke skladbě Weighty Ghost.
J: V našich poměrech se jedná asi o zcela nové jméno. Můžeš nám Wintersleep malinko představit?
ND: Jasně a rád. Takže jedná se o pětku bez pomeranče z Halifaxu v Novém Skotsku, fungují zhruba osm let a na svém kontě mají alba Wintersleep, Welcome to the Night Sky a jedno bezejmenné, vydaná na značce Labwork Music, v Evropě podporovaných One-Four-Seven Records. V současné době pracují na novince, ze které v Praze zazněla Black Camera.
J: A samotnej koncert?
ND: Milej, snaživej, ale bez většího ohlasu ze strany publika, za kterým vidím kromě mediální nepropustnosti i radikální chybu pořádajících D Smack U s uvedeným DISCO časem na vstupenkách (18.30). Ale na NETu to prej viselo. Takže …
J: Takže průser?
ND: Naopak! Mě se líbili moc a jejich aktuální a navíc podepsaný 7“ Weighty Host / Insomnia (One-Four-Seven Records) se právě skamarádil i s mým gramcem.
J: Po nich následovali The Maccabees?
ND: Ne tak úplně, protože během úprav pódia se sálem linula reprodukovaná hudba znamenitých Cold Cave. Brightonské kvinteto začalo až krátce po sedmé a opět celou půlhodinku věnovalo letošní vynikající dvojce Wall of Arms (Fiction Records), s výjimkou upravené Because od u nás již poměrně dobře známých I Am Kloot (LP Natural History, 2001 We Love You) z Manchesteru. Myslím že ten, kdo The Maccabees do včerejška neznal, začíná po jejich skvěle divoké jízdě minimálně jméno googlovat.
J: Pak zase Cold Cave?
ND: Jenom chvilku, ale to už stejně všichni nedočkavě vyhlíželi očekávané birminghanské hvězdy.
J: A dočkali se?
ND: Myslím že až na pár zdarma koncert navštívených ignorantů ANO. I když přiznávám, že se zařazením skladeb z jejich předchozích dvou průměrných – kytááárových alb Black Room a An End Has A Start jsem měl ze začátku trošku větší problém i já. Od úvodní In This Light And On This Evening se totiž novinky prolínali s nevýraznými, avšak publikem sledujícím komerční TV vítanými „hitovkami“, což vytvářelo pocit dvou odlišných prostředí. A navíc - Tom Smith (zp., kyt, kl.), v dobrém si hrající na Chrise Martina z Coldplay (k jejichž ranému období lze včerejší koncertní energii přirovnat) „doprovodným“ Editors náskok příliš nesnižoval. Spíše naopak. Možná že se v budoucnu dočkámě i jejich přejmenování na Tom Smith & The Editors.
J: Až tak?
ND: Fakt. To máš jako v případě The Cure. Bez Smithe by tak mohli jezdit maximálně zábavy.
J: No tos mi docela nahrál. A co si myslíš o předkapelách ….
ND: Jako o jejich deskách?
J: Přesně tak.
ND: „Štěstí“ a marketing! Nic víc, nic míň. Třeba taková Wall of Arms (The Maccabees) je lepší než jednička a dvojka Editors dohromady. Ale s tou letošní In This Light And On This Evening (Kitchenware Records) prostě zabodovali výtečně. Jen škoda, že jejich novinky ve vyprodaném LMB moc „nejeli“. Ale i tak, především díky emociálnímu výkonu Smithe to Editors včera ostatním prostě během těch devadesáti minut nandali. Buď rád, žes (ne)byl svědkem jednoho z nejlepších výstupů, která naše pódia letos hostila. Jo a vyndej už ty The Maccabees a pusť tam konečně ty Editory. Točí se mi z nich už hlava.
J: Mně ne.
WINTERSLEEP
1. Drunk on Aluminium, 2. Archaeologist, 3. Weighty Host, 4. Black Camera, 5. Search Party, 6. Miasmal Smoke & The Yellow Bellied Freaks
THE MACCABEES
1. Bag of Bones, 2. Wall of Arms, 3. One Hand Holding, 4. No Kind Words, 5. Young Lions, 6. Can You Give It?, 7. Because, 8. William Powers, 9. Love You Better
EDITORS
1. In This Light And On This Evening, 2. An End Has A Start, 3. Blood, 4. You Don't Know Love, 5. Bullets, 6. Bones, 7. The Boxer, 8. The Big Exit, 9. Lights, 10.Escape The Nest, 11. Like Treasure, 12. Eat Raw Meat = Blood Drool, 13. Smokers Outside The Hospital Doors, 14. The Racing Rats, 15. You Are Fading, 16. Bricks And Mortar
Přídavky
17. Walk The Fleet Road, 18. Munich, 19. Papillon, 20. Fingers In The Factories
ND: Ano, dobrý večer – resp. včerejší večer - začal v 18.10 vítězi kanadských hudebních cen Juno Awards 2008 v kategoriích „Best New Group“, mezi jejichž předchůdce patří např. Rush, Saga, či Billy Talent a „VideoFACT Best Independent Video“ ke skladbě Weighty Ghost.
J: V našich poměrech se jedná asi o zcela nové jméno. Můžeš nám Wintersleep malinko představit?
ND: Jasně a rád. Takže jedná se o pětku bez pomeranče z Halifaxu v Novém Skotsku, fungují zhruba osm let a na svém kontě mají alba Wintersleep, Welcome to the Night Sky a jedno bezejmenné, vydaná na značce Labwork Music, v Evropě podporovaných One-Four-Seven Records. V současné době pracují na novince, ze které v Praze zazněla Black Camera.
J: A samotnej koncert?
ND: Milej, snaživej, ale bez většího ohlasu ze strany publika, za kterým vidím kromě mediální nepropustnosti i radikální chybu pořádajících D Smack U s uvedeným DISCO časem na vstupenkách (18.30). Ale na NETu to prej viselo. Takže …
J: Takže průser?
ND: Naopak! Mě se líbili moc a jejich aktuální a navíc podepsaný 7“ Weighty Host / Insomnia (One-Four-Seven Records) se právě skamarádil i s mým gramcem.
J: Po nich následovali The Maccabees?
ND: Ne tak úplně, protože během úprav pódia se sálem linula reprodukovaná hudba znamenitých Cold Cave. Brightonské kvinteto začalo až krátce po sedmé a opět celou půlhodinku věnovalo letošní vynikající dvojce Wall of Arms (Fiction Records), s výjimkou upravené Because od u nás již poměrně dobře známých I Am Kloot (LP Natural History, 2001 We Love You) z Manchesteru. Myslím že ten, kdo The Maccabees do včerejška neznal, začíná po jejich skvěle divoké jízdě minimálně jméno googlovat.
J: Pak zase Cold Cave?
ND: Jenom chvilku, ale to už stejně všichni nedočkavě vyhlíželi očekávané birminghanské hvězdy.
J: A dočkali se?
ND: Myslím že až na pár zdarma koncert navštívených ignorantů ANO. I když přiznávám, že se zařazením skladeb z jejich předchozích dvou průměrných – kytááárových alb Black Room a An End Has A Start jsem měl ze začátku trošku větší problém i já. Od úvodní In This Light And On This Evening se totiž novinky prolínali s nevýraznými, avšak publikem sledujícím komerční TV vítanými „hitovkami“, což vytvářelo pocit dvou odlišných prostředí. A navíc - Tom Smith (zp., kyt, kl.), v dobrém si hrající na Chrise Martina z Coldplay (k jejichž ranému období lze včerejší koncertní energii přirovnat) „doprovodným“ Editors náskok příliš nesnižoval. Spíše naopak. Možná že se v budoucnu dočkámě i jejich přejmenování na Tom Smith & The Editors.
J: Až tak?
ND: Fakt. To máš jako v případě The Cure. Bez Smithe by tak mohli jezdit maximálně zábavy.
J: No tos mi docela nahrál. A co si myslíš o předkapelách ….
ND: Jako o jejich deskách?
J: Přesně tak.
ND: „Štěstí“ a marketing! Nic víc, nic míň. Třeba taková Wall of Arms (The Maccabees) je lepší než jednička a dvojka Editors dohromady. Ale s tou letošní In This Light And On This Evening (Kitchenware Records) prostě zabodovali výtečně. Jen škoda, že jejich novinky ve vyprodaném LMB moc „nejeli“. Ale i tak, především díky emociálnímu výkonu Smithe to Editors včera ostatním prostě během těch devadesáti minut nandali. Buď rád, žes (ne)byl svědkem jednoho z nejlepších výstupů, která naše pódia letos hostila. Jo a vyndej už ty The Maccabees a pusť tam konečně ty Editory. Točí se mi z nich už hlava.
J: Mně ne.
WINTERSLEEP
1. Drunk on Aluminium, 2. Archaeologist, 3. Weighty Host, 4. Black Camera, 5. Search Party, 6. Miasmal Smoke & The Yellow Bellied Freaks
THE MACCABEES
1. Bag of Bones, 2. Wall of Arms, 3. One Hand Holding, 4. No Kind Words, 5. Young Lions, 6. Can You Give It?, 7. Because, 8. William Powers, 9. Love You Better
EDITORS
1. In This Light And On This Evening, 2. An End Has A Start, 3. Blood, 4. You Don't Know Love, 5. Bullets, 6. Bones, 7. The Boxer, 8. The Big Exit, 9. Lights, 10.Escape The Nest, 11. Like Treasure, 12. Eat Raw Meat = Blood Drool, 13. Smokers Outside The Hospital Doors, 14. The Racing Rats, 15. You Are Fading, 16. Bricks And Mortar
Přídavky
17. Walk The Fleet Road, 18. Munich, 19. Papillon, 20. Fingers In The Factories
pátek 27. listopadu 2009
Not Not Fun Records – My Estrogeneration (LP kompilace)
Losangelské myceliární vydavatelství manželské dvojice Amandy (Pocahaunted) a Britta Brownových Not Not Fun (Raccoo-oo-oon) právě slaví. Ne až tak své šestileté „DIY“ mazlení s více jak 180 tituly, ale první kompilaci (500 ks), vycházející na dvanáctipalci. Ta dostala název My Estrogeneration a dle níže řazených skladeb se jedná o práci z kategorie „TO MUSÍŠ MÍT“.
Gratuluji!!
A)
Zola Jesus - Heaven Sold You Back To Earth
Tickley Feather - For Rent
Pocahaunted - Hands Of Alice (Interlude)
Inca Ore - Natural Hi (Keeping It Up)
Topaz Rags - Come To the Now
HNY - Dead In A Year
B)
Talk Normal - Warrior
Islaja - Junipero Mash
LA Vampires - Keep It Turn It Bump It
US Girls - Blue Eyes On The Blvd
Valet - Thirteenth Time
Jinak pro srovnání přikládám stále volně dostupnou Implose Labeled Not Not Fun Compilation z června tohoto roku.
01. Ducktails - Gem (S/T LP/CD)
02. Pocahaunted - Time Fist (edit) (Bored Fortress 7")
03. NASA (Track Two off Diamonds & Wood)
04. Absinthe Minds (B1 off The Song Of Returning Light)
05. Secret Abuse - I Stole A Gun That Sings With Joy/Rib of His God (NNF119 7")
06. Sun Araw - Beams (Beach Head)
07. Mythical Beast - River Blindness (Scales)
08. Odd Clouds (Track Two off Deceiving Illusion LP)
09. Topaz Rags Tarot Harem (Tarot Harem 7")
10. U.S. Girls - Rise + Go (NNF141)
11. Vibes - Shake It Off (You God It)
12. Peaking Lights - All The Good Songs Have Been Written (Imaginary Falcons)
středa 25. listopadu 2009
DEATH IN PLAINs – Over And Above / Clippings (DiscError Recordings)
Sotva co Enrico Boccioletti alias DEATH IN PLAINs vstřebal znamenité vystoupení na letošním Offset Festivalu (Experimental Circle Club), začíná brát britskou hudební scénu opět útokem. Tentokrát však premiérově skrz tamní DiscError Recordings, kde včera vyšel temně třpytivý electro-shoegaze sedmipalec Over And Above / Clippings. Ač obě původní verze lze dohledat na jednom z několika volně (níže) dostupných EP (So Involved), v tomto případě ještě ukrytých pod názvem Death in Donut Plains kráčejícím z Enricovo oblíbené počítačové hry Super Mario World, se současnou tváří tohoto italského „synth-popíkáře“, kytaristy a zpěváka pesarských Damien* (2. LP Crippled Cute na Suiteside Records právě v prodeji) a (silnější?) poloviny „křehkých“ French Fries (LP Kindergarten Beats) bych být kýmkoli kdo tyto řádky čte, rozhodně moc neváhal. Prostě VYNIKAJÍCÍ!!!
A navíc – jako malý bonus nabízí prostřednictvím 7digitals vedle remixů Over And Above (Passions, Premier Rang) zcela zdarma skladbu Yeah Go!
Death in Donut Plains – Death in Donut Plains (2008)
Death in Donut Plains - June EP (2008)
Death in Donut Plains - Fast Words/Slow Words EP (2008)
Death in Donut Plains - So Involved EP (2009)
We Were Never Being Boring Collective – 4x jinak singl Wavves – So Bored (Young Turks)
DEATH IN PLAINs - Dddonutsss EP (2009)
A) Over and Above
-I hope your boyfriend was a happy man
With the delicate look of a chansonnier
They say "part of the weekend never dies"
But we're having a hard time
To the top of the mountain
-I hope your boyfriend was a happy man
At least as one-third as I presently am
If we're expected to fall
I'm going to fall from the top
It takes a couple of days
To blow your savings away to me
-Oh, oh, oh, oh!
Over and above, over and above!
B) Clippings
-We're so high, we're so high
When you sleep
Terrible noise
-Baby, you should
PS: obal Ciaran O'Shea (Hail Discordo)
A jako Damien* v pilotním singlu k albu Crippled Cute
pondělí 23. listopadu 2009
The XX – The XX (Young Turks / Rough Trade)
Nestihli jste ani jeden ze tří doposud vydaných a vyprodaných singlů mladé nadějné kapelky The XX, neprožili s nimi naživo předělávku soul-bluesových Womack and Womack Teardrops a stále nedisponujete jejich eponymním debutem? Tak nyní můžete vše výše zmiňované za cenu velice přijatelnou pořídit prostřednictvím Rough Trade na 2CD, vycházejícím právě dnes. Berte to i jako (samo)nálepku za první –X (Baria Qureshi), jejíž absence poznamenala už 28. října vystoupení v londýnském Village Underground.
01. Intro
02. VCR
03. Crystalised (I.-27.4.2009)
04. Islands (III.-26.10.2009)
05. Heart Skipped a Beat
06. Fantasy
07. Shelter
08. Basic Space (II.-7.9.2009)
09. Infinity
10. Night Time
11. Stars
Bonus CD (vystřihni si sám)
1. Teardrops (Womack and Womack)
2. Do You Mind? (Paleface feat. Kyla) – III.
3. Hot Like Fire (Aaliyah) – I.
4. Blood Red Moon (Demo) – II.
5. Insects
pátek 20. listopadu 2009
Pull Tiger Tail – PAWS (New Art, Please)
Věřte - nevěřte kapele, která žije – nežije. Jmenují se Pull Tiger Tail (dedicated to the memory of Issabell) a na hudební scéně p(r)ohrávají od začátku roku 2006, kdy také debutovali bílým, srdíčky polepeným 7“ Animator / Even Good Kids Make Bad Sports na značce Young And Last Club a free mp3 singlem Mr 100% u B-Unique Records. Zde o rok později navázali dvojicí Let's Lightning / Secret Says (CDS) The Big Sleep (7“) a Hurricanes / Light Turns Red (CD) House Of Cards (7“), pro u nás už dobře známé To My Boy přichystali singlový remix Model (XL Recordings) a bez jakýkoli pozornosti odkráčeli zpět mezi „své“ nezávislé, resp. nepodepsané. Spekulace o rozpadu nových (dalších) Bloc Party - Marcus Ardere – Ratcliff (zp., kyt.), Davo McKenzie - McConville (bas., klávesy, zp.) a Jack Hamson (bicí, zp.) vyvrátil loňský sedmipalec Mary Jane / The Mariners (Young And Last Club) a od letošního srpna až do 1. prosince (věřte – nevěřte) distribuované album PAWS (New Art, Please), mapující z pohledu posluchače dosti nešťastné – možná až nespravedlivé období kapely, jejíž indie stupínek patří k těm vyšším.
01. ... For No One
02. Mr 100 Percent
03. Loki
04. Let's Lightning
05. Hurricanes
06. Animator
07. Even Good Kids Make Bad Sports
08. Eugene
09. I Call It It
10. Air Born
11. It's About Destruction
středa 18. listopadu 2009
Thee Sheffield Phonographic Corporation
The Motherfuckers, Heartyeah (Traps), The Long Blondes, Smokers Die Younger, Champion Chickboxer. Zlomek jmen, jejichž společným jmenovatelem je na severu Anglie indie label Thee SPC, nebo-li Thee Sheffield Phonographic Corporation. Spolek, jehož Thee Humbug magazín už upozorňoval na uhráčky si mačkající ušatý opičky přiloženým CD (skladba A Certain Romance) o dva měsíce dříve, než si sami na vlastní značce Bang Bang Recordings vydali (30.5.2005) debutové EP Five Minutes with Arctic Monkeys (Fake Tales of San Francisco / From the Ritz to the Ruble).
Zkrátka - koukni, poslechni a po řadě volně dostupných nahrávek případně i podpoř, ale rozhodně nezapomeň na aktuální Podcast #5!
1. Nat Johnson & The Figureheads
2. Smokers Die Younger
3. The Millipedes
4. Dave Woodcock & The Dead Comedians
5. The Crookes
6. Mexican Kids At Home
7. The Parallelograms
úterý 17. listopadu 2009
Comanechi – Crime Of Love (Merok Records)
Už je to tady! Už je to tady! Máme LP v ruce! Máme LP v ruce!
Jmenuje se Crime Of Love a po pěti letech od prvního EP zastoupeného zde skladbou Naked, vychází 30. listopadu na londýnském labelu Merok Records (SALEM). Ten kdo zvukově zašlápnuté Comanechi během jejich červencové premiéry v Roxy (Yeah Yeah Yeahs) jaksi odmávl, avšak touží po doom-metalové kytaře (Simon Petrovitch) a punk-rokových bicích a vokálu (Akiko Matsura), navíc v podání příslušnice letos hodně chycených The Big Pink (A Brief History of Love, 4AD) a s dvojkou Hope Freak (SKiN GRAFT Records) úspěšně si cestu razících PRE, bude po půlhodinovém nářezu mlátit hlavou nehlavou ještě aspoň jednou tak dlouho.
Máme skvělé LP v ruce! Máme skvělé LP v ruce! A k tomu ještě nějaké ty placky.
01. Prologue
02. Rabbit Hole
03. Crime of Love
04. Death of You (7“, 2007)
05. On n On
06. Close Enough To Kiss
07. Mesmerising Fingers
08. I Wish
09. My Pussy (7“, 2007)
10. Naked (One Pervert Knows Another EP 2004)
11. Why?
12. Lunatic
13. Revenge Of My Pussy (bicí Hannah Blilie z The Gossip)
neděle 15. listopadu 2009
The Horrors, Talkshow (13.11.2009 Szene Wien – live)
Na začátku poslední dekády minulého století charakterizovaly československého občana v zahraničí úsměvné doplňky, jako např. prestige (prestyže), smažený řízek v alobalu, igelitky napěchované konzervami a specialitka, spočívající v intenzitě konverzace vedené v mateřském jazyce s tamními rezidenty – tedy čím hlučnější, tím lepší znalost cizího jazyka. V úterý si sice připomeneme to „naše“ dvacet let staré a slavné vítězství nad nelogickým režimem, ale ne nad stále se dědící – řekněme hloupostí, či malostí některých příslušníků obou dnes již samostatných národů.
Ale k věci. V pátek zavítali v rámci evropského turné do vídeňském klubu ((szene)) angličtí The Horrors, propagující své druhé a vřele doporučované album Primary Colours. Bezchybné, včetně přídavků pětasedmdesátiminutové vystoupení, zahrnující mj. aktuální „japonský“ singl Whole New Way (Albarn, Studio 13) a předělávku Ghost Rider od Suicide (1977) sice považuji za jedno z vrcholných čísel letošního roku, ale jaksi neslo stopy studem provoněných časů, kdy tamní výkladní skříně zdobily nápisy „Nekraďte!“. Hádejte komu určených.
Děcka, která kdysi s rodiči mrzla ve frontách starých škodovek, v lepším případě žigulíků před hraničními přechody dorostla a ovládla arogantní AuPair angličtinu, které v pátek nerozuměli ani rodilý mluvčí, natož obsluha barů. Setkání některých (snad) alkoholem posilněných a pod nepřeložitelným „Bitte, Nicht rauchem!“ pokuřujících Sekora-Papoušek postaviček s patřičnou dávkou „sebevědomí“ působila velice trapně. Nechci házet chybu na bratislavskou předkapelu Talkshow (Nič Nové), mimochodem hvězdy letošního Frequency Festivalu, kteří nahradili původně avizované S.C.U.M., ale očekávaný příjezd (nejen) jejich fanoušků možná celkově ovlivnil návštěvnost téměř vyprodaného klubu, kde jednoznačně pževažovala čeština se slovenštinou (řazeno abecedně). Kéž bych se mýlil!
Mirror’s Image
Three Decades
Primary Colours
I Can’t Control Myself
New Ice Age
Scarlett Fields
I Only Think Of You
Whole New Way
Who Can Say
Sea Within A Sea
---
Ghost Rider
Count In Fives
Sheena Is A Parasite
Gloves
P.S.
Sofie, vielen dank!
Ale k věci. V pátek zavítali v rámci evropského turné do vídeňském klubu ((szene)) angličtí The Horrors, propagující své druhé a vřele doporučované album Primary Colours. Bezchybné, včetně přídavků pětasedmdesátiminutové vystoupení, zahrnující mj. aktuální „japonský“ singl Whole New Way (Albarn, Studio 13) a předělávku Ghost Rider od Suicide (1977) sice považuji za jedno z vrcholných čísel letošního roku, ale jaksi neslo stopy studem provoněných časů, kdy tamní výkladní skříně zdobily nápisy „Nekraďte!“. Hádejte komu určených.
Děcka, která kdysi s rodiči mrzla ve frontách starých škodovek, v lepším případě žigulíků před hraničními přechody dorostla a ovládla arogantní AuPair angličtinu, které v pátek nerozuměli ani rodilý mluvčí, natož obsluha barů. Setkání některých (snad) alkoholem posilněných a pod nepřeložitelným „Bitte, Nicht rauchem!“ pokuřujících Sekora-Papoušek postaviček s patřičnou dávkou „sebevědomí“ působila velice trapně. Nechci házet chybu na bratislavskou předkapelu Talkshow (Nič Nové), mimochodem hvězdy letošního Frequency Festivalu, kteří nahradili původně avizované S.C.U.M., ale očekávaný příjezd (nejen) jejich fanoušků možná celkově ovlivnil návštěvnost téměř vyprodaného klubu, kde jednoznačně pževažovala čeština se slovenštinou (řazeno abecedně). Kéž bych se mýlil!
Mirror’s Image
Three Decades
Primary Colours
I Can’t Control Myself
New Ice Age
Scarlett Fields
I Only Think Of You
Whole New Way
Who Can Say
Sea Within A Sea
---
Ghost Rider
Count In Fives
Sheena Is A Parasite
Gloves
P.S.
Sofie, vielen dank!
čtvrtek 12. listopadu 2009
Cold Cave – Love Comes Close (Matador Records)
Ten kdo si básníka a spisovatele Wesleye Eisolda (Heartworm Press) vybavuje po hudební stránce pouze co by zpěváka hardcorových American Nightmare, Some Girls, Give Up the Ghost a jim podobných, po vyslovení dvouročních Cold Cave pravděpodobně vystalagmituje. Společně s noisařem (mikrofon, zesilovač), majitelem labelu Hospital Productions a zde také hráčem na syntíky Prurientem (Ian Dominick Fernow), kterého po personálních změnách v únoru ještě doplnila multiinstrumentalistka Caralee McElroy (Xiu Xiu, Xiu Xiu Larsen) a dnes už bývalá kytaristka a filmařka Sarah Lipstate alias Noveller (No Fun Productions), se tento dravec s řadou nových možností rozlétl do chladné a temné post-industriální krajiny, připomínající synth-popovou dekádu v čele s „Curtisovo“ New Order vs. (třeba) Fever Ray.
Čekání na kořist však v nekonečném kroužení jakoby Cold Cave utahovalo (v dobrém) hudebně-časovou smyčku zmapovanou sběračem Cremations a především velice pozoruhodným debutem Love Comes Close (Heartworm Press), jehož reedici aktuálně podporují Matador Records.
Tanečně uhrančivé a zároveň zábavně smutné. Filadelfsko-newyorské hitovky, na vinylu doplněné (3x !!!) MPEG4 kódem a navíc trojicí bonusových skladeb částečně zastupujících Death Comes Close EP, dostanou nejen chladné a opuštěné duše před zrcadlem.
01. Cebe And Me
02. Love Comes Close
03. Life Magazíne
04. The Laurels Of Erotomania
05. Heaven Was Full
06. The Trees Grew Emotions And Died
07. Hello Rats
08. Youth And Lust
09. I.C.D.K.
Bonus:
10. Double Lives in Single Beds
11. Theme From Tomorrowland
12. Town Crier
středa 11. listopadu 2009
Ian Brown – pražský zázrak 22.1.2010 !!! (??????)
Dvaadvacátý leden 2010 by teoreticky mohl odstranit jeden z našich dalších trapných dluhů vůči zahraničním interpretům, jejichž jména „úspěšně“ míjejí domácí koncertní pódia. Ten den totiž po D1 pofrčí z Vídně do Berlína Ian George Brown, protagonista jedné z nejzásadnějších kapel britské alternativní scény, debutující před dvaceti lety s eponymním albem The Stone Roses.
Brownovo šestá studiovka My Way vyšla 28. září u Fiction Records, o týden dříve ji stačil předběhnout „Rihannin“ singl Stellify a k poslednímu listopadu je hlášena limitovaná 12“ edice Just Like You i s podepsaným plakátem. Na starém dobrém kontinentu pobude tenhle pobuda od 13. (Brusel) do 31. ledna (Amsterdam).
01. Stellify
02. Crowning Of The Poor
03. Just Like You
04. In The Year 2525
05. Always Remember Me
06. Vanity Kills
07. For The Glory
08. Marathon Man
09. Own Brain
10. Laugh Now
11. By All Means Necessary
12. So High
neděle 8. listopadu 2009
Loverman - Human Nurture EP (Young and Lost Club)
O až příliš živých smrtí posedlých Loverman z Londýna se traduje, že svou image čerpají z „osudové“ nehody, ke které údajně došlo vloni během cesty na jejich první vystoupení v předvečer svátku Všech svatých a vydání debutového 7“ Crucifiction / Dinosaur Drop (Young and Lost Club). Letos navazující kozičkové EP Human Nurture vzniklo v losangelském Compression studiu v Pasadeně u Joe Barresiho (Queens of the Stone Age, The Melvins) společně s producentem NIN a zakladatelem 12 Rounds Atticus Rossem a jako černo-barevný 2x12“ (300 ks) o shodném obsahu vyšel koncem října. Temné (22‘) hardcorové mrazení umocněné texty dle vzoru autora románu Smrt Zajdy Munroa – to jsou našlápnutí Loverman, nebo-li Jon Jackson (kyt.), bři Adam (bas.) a Chris (bicí) Prendergasttherovi a Gabriel Bruce (kyt, zp.), autor aktuálního klipu Crypt Tonight.
Odjištěná bomba!
A)
01. Crypt Tonight
02. Gasp
B)
03. Shoot The Pig
04. Barbs
05. Miracle
(obal Samantha Sweeting)
pátek 6. listopadu 2009
Akron/Family, Jay Reatard, SelFbrush – 5.11.2009 Matrix club Praha (live)
Plakáty lákaly na Jaye Reatarda + Akron/Family + DAT, vstupenky slibovaly Jaye Reatarda + speciálního hosta a nakonec se včera večer v Matrixu na pozvání A.M. 180 Collective představili Akron/Family + Jay Reatard + SelFbrush (řazeno dle …, viz. níže).
Ten také svým dvacetiminutovým vystoupením, doprovázený v jedné skladbě bubeníkem A/F Danem Janssenem, zahájil (21. hod) místo předem avizovaných DAT z Ostravy, žánrově nejexperimentálnější trip letošního podzimu. Krátké, ale jako pozvánka na 5. prosince, kdy písničkář V.H. v NoDu (Roxy) pokřtí snad jen na koncertech dostupné EP … For A New Mother ( Absent Hour Records / Locco Records / Borowka Music, 2009 ), docela jistě účinné.
Druhým a ve čtvrtek jednoznačně nejsilnějším zážitkem se stali po čtyřech letech do metropole se vracející newyorkští Akron/Family, ač již jen ve trojici Dan (bicí, zp) – Miles (bas, zp.) – Seth (kyt, zp.) - seřazeno abecedně. Čistý (folk) psychedelický koktejl bez zbytečného odsrkávání, nabídl v t(hl)učné pěně shora titulní skladbu druhého alba Meek Warrior (2006 Young God Records), po které A/F sestoupili prostřednictvím River do (mezi)pater květ(i)nové a aktuální čtyřky Set 'Em Wild, Set 'Em Free (Dead Ocean / Crammed Discs). Zde ze šejkrem improvizovaného prostředí vynikaly vynikající The Alps & Their Orange Evergreen, Everyone Is Guilty, Gravelly Mountains of the Moon, Ed Is a Portal zastupující Love Is Simple (2007 Young God Records) a po sedmdesáti minutách závěrečná Last Year. Ač neodolatelně podmanivá atmosféra postrádala mou ex(-)t(r)ošku Sun Will Shine, došlo v tomto případě i na opravdový (nehraný, skutečný, nečekaný) přídavek v podobě premiérové skladby, odhadem pojmenované 2 – 4 = 3 nej z Akron/Family.
Po takto silně omamném šamanském nápoji již následující Jimmy Lee Lindsey alias Jay Reatard (Shattered Records) působil na zhruba stopadesátku celý večer polospících návštěvníků už téměř jako metalová postavička z vesnické zábavy. Z pětačtyřicetiminutového punkového setu však dokázal se svou nově založenou kapel(k)ou rozpogovat snad jen hitovkou My Shadow a půlnoční (rebel) koncovkou Trapped Here (bez přídavku, nehraného, nasraného?).
Ten také svým dvacetiminutovým vystoupením, doprovázený v jedné skladbě bubeníkem A/F Danem Janssenem, zahájil (21. hod) místo předem avizovaných DAT z Ostravy, žánrově nejexperimentálnější trip letošního podzimu. Krátké, ale jako pozvánka na 5. prosince, kdy písničkář V.H. v NoDu (Roxy) pokřtí snad jen na koncertech dostupné EP … For A New Mother ( Absent Hour Records / Locco Records / Borowka Music, 2009 ), docela jistě účinné.
Druhým a ve čtvrtek jednoznačně nejsilnějším zážitkem se stali po čtyřech letech do metropole se vracející newyorkští Akron/Family, ač již jen ve trojici Dan (bicí, zp) – Miles (bas, zp.) – Seth (kyt, zp.) - seřazeno abecedně. Čistý (folk) psychedelický koktejl bez zbytečného odsrkávání, nabídl v t(hl)učné pěně shora titulní skladbu druhého alba Meek Warrior (2006 Young God Records), po které A/F sestoupili prostřednictvím River do (mezi)pater květ(i)nové a aktuální čtyřky Set 'Em Wild, Set 'Em Free (Dead Ocean / Crammed Discs). Zde ze šejkrem improvizovaného prostředí vynikaly vynikající The Alps & Their Orange Evergreen, Everyone Is Guilty, Gravelly Mountains of the Moon, Ed Is a Portal zastupující Love Is Simple (2007 Young God Records) a po sedmdesáti minutách závěrečná Last Year. Ač neodolatelně podmanivá atmosféra postrádala mou ex(-)t(r)ošku Sun Will Shine, došlo v tomto případě i na opravdový (nehraný, skutečný, nečekaný) přídavek v podobě premiérové skladby, odhadem pojmenované 2 – 4 = 3 nej z Akron/Family.
Po takto silně omamném šamanském nápoji již následující Jimmy Lee Lindsey alias Jay Reatard (Shattered Records) působil na zhruba stopadesátku celý večer polospících návštěvníků už téměř jako metalová postavička z vesnické zábavy. Z pětačtyřicetiminutového punkového setu však dokázal se svou nově založenou kapel(k)ou rozpogovat snad jen hitovkou My Shadow a půlnoční (rebel) koncovkou Trapped Here (bez přídavku, nehraného, nasraného?).
úterý 3. listopadu 2009
Radiohead – Reckoner / Johnny Miller remix (Fascinating Rhythms)
Fascinating Rhythms je nový manchesterský label, který založili hudební archivář a designér Balearic Mike (Michael Smith) s promotérem (ESP, Afternoon Sessions) a DJ Stevem Terrym (Bloodshot Records). První ze série limitovaných one-side 12“ připravili s londýnským DJ a majitelem digitálních Jus’Listen Recordings Johnnym Millerem a neméně zajímavým grafickým studiem one69A. Toužíte-li však po vinylové úpravě sedmičky Reckoner z „přelomového“ dvojalba In Rainbows, máte dle aktuálních informací pravděpodobně smůlu, protože všech 500 klenotů se stačilo rozebrat ještě včera – v den vydání! Dostačující informace o výjimečnosti Fascinating Rhythms! Fascinující!
neděle 1. listopadu 2009
Říjen 2009
Aaron & The Sea - Seconds and Shapes (AaTS)
Bleeding Heart Narrative - Tongue Tangled Hair (Tartaruga Records)
Cold Pumas - Jela / A Tempting Haunt (Hungry For Power) ....
Crocodiles - UK Tour Tape (Loud And Quiet Cassettes)
Disconcerts - A. Medic (Parlour Records)
Editors - In This Light and On This Evening (Kitchenware Records)
Ekca Liena - Drones Between Homes / Orb Night / Sleep Paralysis
Erland And The Carnival - Was You Ever See (Static Caravan)
O Children - Dead Disco Dancer / Dead Eye Lover (Deadly People Recordings)
Operacja Dunaj / Operace Dunaj (PL / ČR)
Port-Royal / NewNew Festival 2009
Project:KOMAKINO - The Struggle For Utopia (Desire Records)
Selfish Cunt - Feel Like a Woman (YouTube)
Silk Flowers - Caff / Flick podcast
Vítězslav Vávra - Citronová holka aneb Zpívající bubeník znovu zasahuje (LP asi již 26.10.2009)
Září 2009
A Grave With No Name - Mountain Debris (Lefse Records / No Pain In Pop)
BRUME - The Sun / The Moon (Elsie and Jack Recordings)
Celer - Mane Blooms (12.10. 2009 Low Point)
Finneyerkes - Without End (T$S Records), Bastard (.Contemporary)
Kdo je Annik? - 25.9.2009 Č. Budějovice, Bazilika
Klaxons / Alan Vega / No Bra - Sweetheard / Speedway / Super Subway Comedian (Blast First Petit
Offset Festival 2009 live (5. - 6. 9. London/Essex, Hainault Forest Country Park)
port-royal - dying in time (n5MD)
The Ancients - The Ancients (Moteer)
The Terrordactyls / DIE! DIE! DIE! (27.9.2009 Chapeau Rouge - Live Underground, Praha)
Fieldhead – They Shook Hands For Hours (Home Assembly Music)
Další ukázku a důkaz o nekonečných možnostech hudebních fantazií předkládá prostřednictvím svého prvního památníku They Shook Hands For Hours leedský hudebník Paul Elam, v současné době působící také v The Declining Winter. Po loňském vlastním nákladem vydaném čtrnáctiminutovém EP Introductions, ze kterého si na albu vypomohl skladbami Document One a rozšírenou titulní verzí, vstupuje pod pseudonymem Fieldead na palubu elektronických snů, jehož kroky asi nejlépe vystihuje posádka bonusového Remixes CD, či jména jako Stars Of The Lid a Labradford. Pro v industriálním Saltaire (West Yorshire) zasazené Home Assembly Music sice zítra vycházející novinka zaplňuje teprve třetí polici, ale po vynikajících Northerner - The Ridings (CD) a The Declining Winter - Haunt The Upper Hallways (7“+ lim.CD), ke kterým Elam mj. přispěl také remixy, znamená spojení s Fieldhead krok k metám nejvyšším.
Skvělé!!
CD (40‘)
01. This Train Is A Rainbow
02. Half Names
03. Document One
04. They Shook Hands For Hours
05. Of October
06. He'd Found The Sea
07. Songs Well Known
08. Broken
09. I'm Fond Of Maps
10. Introductions
Remixes CD (62‘)
01. Half Names (Jasper TX Remix)
02. Almost Everything There Is To Know (Pausal Remix)
03. Broken (Northerner Remix)
04. He'd Found The Sea (The Declining Winter Remix)
05. This Train Is A Rainbow (Library Tapes Remix)
06. Introductions (Matthew Collings Remix)
07. Birthday Celebrations (James Yates Remix)
08. Of October (Yuri Lugovskoy Remix)
09. I'm Fond Of Maps (Seaworthy Remix)
10. Songs Well Known (Machinefabriek Remix)
11. They Shook Hands For Hours (Glissando Remix)
Skvělé!!
CD (40‘)
01. This Train Is A Rainbow
02. Half Names
03. Document One
04. They Shook Hands For Hours
05. Of October
06. He'd Found The Sea
07. Songs Well Known
08. Broken
09. I'm Fond Of Maps
10. Introductions
Remixes CD (62‘)
01. Half Names (Jasper TX Remix)
02. Almost Everything There Is To Know (Pausal Remix)
03. Broken (Northerner Remix)
04. He'd Found The Sea (The Declining Winter Remix)
05. This Train Is A Rainbow (Library Tapes Remix)
06. Introductions (Matthew Collings Remix)
07. Birthday Celebrations (James Yates Remix)
08. Of October (Yuri Lugovskoy Remix)
09. I'm Fond Of Maps (Seaworthy Remix)
10. Songs Well Known (Machinefabriek Remix)
11. They Shook Hands For Hours (Glissando Remix)
čtvrtek 29. října 2009
Crocodiles – UK Tour Tape (Loud And Quiet Cassettes)
Krátce před zahájením prvního samostatného UK tour sandiegské dvojice Crocodiles, s jejichž aktéry Brandonem Welchezem a Charlesem Rowellem (The Plot To Blow Up The Eiffel Toner, Some Girls) jsme se již mohli setkat v červenci na strahovské Sedmičce, spustil londýnský magazín Loud And Quiet zajímavý projekt. V limitových edicích chystá sérii magnetofonových kazet, kterou právě odstartoval podporou zmiňovaného turné, pojmenovaného dle dubnového debutu Summer of Hate (Fat Possum Records). Přestože Crocodiles zastupuje „pouze“ nealbová Hollow Hollow Eyes, přichystali Loud And Quiet Cassettes pro stovku nejrychlejších velice zajímavé nahlédnutí do ještě novým lakem zatuchlých Lo-fi podzemních garáží.
Zde naleznete manchesterské značky zastoupené velmi nadějným kvartetem Egyptian Hip Hop a sedmipalcem Bowie Knives / Bethesda / Smoker Song (Sex Is Disgusting) se chlubící duo Mazes, všem dobře známé brightonské hvězdy Cold Pumas doprovázené trojicí slečínek La La Vasquez, kontrujících tak trochu scheffielským bardům The Hipshakes, jejichž mini LP Shake Their Hips už vyšlo v roce 2007 na americkém labelu Slovenly Records. Z glasgowských The Gummy Stumps a Skeleton Bob to s MC až k Monorail Records dotlačilo uskupení Golden Grrrls a jako poslední se v domácích barvách představil kytarista a zpěvák Little Death Nathan Hewitt, který pod pseudonymem Cheatahs na sebe o prázdninách upoutal pozornost fialovým 7“ Warrior / Minotaur (Young And Lost Club). Jeho novinku Some Powers pořídíte zde.
Ideální kompilace s kresbou Josepha Grahama do aut typu mého - LAQC!!!
Cheatahs ♥ Warrior from Alex Turvey on Vimeo.
Side 1
Crocodiles - Hollow Hollow Eyes [previously unreleased in the UK]
Mazes - Summer Hitz (Main Dykes)
Golden Grrrls - Duane Denison [exclusive track]
Cheatahs - Lycanthropy
Side 2
Cold Pumas - Day Monk Night Monk [exclusive track]
La La Vasquez - Don't Rush Me
The Hipshakes - Not Like I've Had Before
Egyptian Hip Hop - Rad Pitt