R0XORM3Nův bitcoinový komerčák adresovaný dost možná vzácným hostům (Kuba 'n' Kozlová) včerejší vernisáže, zahájil v Zámecké jízdárně AJG v Hluboké nad Vltavou hlavní sezónní (troj)výstavu, vyzývající návštěvníky k hlubokému zamyšlení nad přírodou, současnou společností i samotným vnímáním reality.
Vůbec poprvé tak máme v Česku možnost objevit jedinečnost tvorby Márie Bartuszové, která byla ještě před několika lety známá takřka výhradně v odborných kruzích (Tate Modern). Díla pražské rodačky a slovensky výtvarnice vynikala v 60. až 80. letech vnímáním podstaty přírody i humanity, což jsou i po autorčině smrti dnes více než aktuální témata (ekofeminismus, mateřství, péče o člověka, životní prostředí). Výstavu "Malé prázdno plné malého nekonečného vesmíru" kurátorky Gabriely Garlatyové (Akadémia umení BB, Fakulta umení TUKE) můžete navštívit až do "oslavného" 17. listopadu.
Za svět ve kterém mlčící tváře nejsou konkrétními portréty, ale podvědomými obrazy naší doby, promlouvá zhruba stovka hypnotických "masek" multimediálního umělce Jiřího Davida, jehož "Síla tváře" se vás pokouší zastavit a zároveň vyděsit pokryteckým okolím. Výpověď o společnosti, kterou v AJG rozšíříla současná umělcova sochařská tvorba z cyklu Přeludy, přivedla na Hlubokou kurátorka Máša Černá, dcera původem moskevského malíře Viktora Pivovarova. Výstava končí 12. října.
Posledním z vystavujících je Miroslav Polách, jehož výběr maleb z let 2019-2025 "Four Act" (kurátor Adam Hnojil) působí jako scény z příběhů, které zpomalují čas a nutí diváka vnímat realitu fikcí. Destabilizace světa konzumací konzumu a komerce v procesu vnímání. Tentokrát stejně jako Mária Bartuszová do 17. listopadu.
R0XORM3N je vysočanská skupina založená v roce 2001 Petrem Voříškem (Jupiter) a Michalem Cimalou (Udo Kraft) |
XIII. sochařský festival Umění ve městě (Michal Cimala, spoluzakladatel Trafačky ve Vysočanech, která dala základy dnešní Trafo Gallery sídlící v Holešovické tržnici) |
Žádné komentáře:
Okomentovat