jsou dva Belgičani, je jim něco přes dvacet a venku mají
desku Manifold, která mohla vyjít dřív, než se narodili. Do police byste ji
dávali kousek vedle The Fall nebo Joy Division. Jako jedni z mála si od Iana
Curtise nepůjčují jen formu, ale především obsah, respektive jeho nefalšovanou
naléhavost, která tu hraničí s čirou beznadějí. The Fall a Maan spíše než zvuk
spojuje schopnost pomocí pár tónů a třeba i jediné věty textu vytvořit ohromnou
energii, jejich pasivně agresivní projev a ohromný talent. Maan zvládají na
mikrorozsahu do repetitivního post-punkového rytmu vkládat disharmonické dechy,
gotiku i krautrockové vesmírné efekty. Dohromady to z nějakého důvodu funguje
zcela samozřejmě. I přes zdánlivou jenoduchost obsahu Manifold velmi spolehlivě
trestá nepozornost a pustit si ji například jako podkres k mytí nádobí se
nedoporučuje. Když deska skončí, na ruce vám poteče už jenom studená voda, čelo
budete mít otlučené z rytmického bušení do skříňky nad dřezem a nádobí bude
pořád stejně špinavé, možná o něco víc. Manifold je manifestace čistého
talentu, a neexistuje žádný důvod si myslet, že naživo by Maan měli být jakkoli
slabší, přestože nemůžete tušit co čekat: jestli písně nebo chladné hlukové
zpovědi upomínající ty nejbizarnější projekty nové vlny 80. let.
původně z LA, ovšem dlouhodobě usazený v Praze, na sebe
upozornil svými projekty This Song Is A Mess But So Am I a především Former
Ghosts, který sdílel mnohokrát pódia i line-up se spřátelenými Xiu Xiu, Tearist
a Zola Jesus. Pod svým vlastním jménem se ale vzdálil písničkám k osobnější
formě vyjádření někde na území musique concrete, příčemž poslední dema něčím
dokonce připomenou obnaženou surovost raných Swans, avšak ve “vainiovsky”
strohé elektronice. Jeho nové nahrávky najdete mimo jiné i na labelu NNA Tapes.
jsou součástí podzemní scény v Ghentu, přičemž ten první
je i grafik a vede taky kazetový label Smeltkop. Oba pak spojuje záliba v
páskách, smyčkách, terénních nahrávkách potažmo v analogu na všechny možné
způsoby.
(přeposláno)
(přeposláno)
P.S.
Žádné komentáře:
Okomentovat