Po dlouhých osmi letech se ex-jugoslávští Laibach dokopali
ke své v pořadí snad už třinácté studiovce, kterou v rámci Spectre Tour
představí 17. a 18. dubna také v
Olomouci a Praze. Přestože jejich poněmčený název slovinské Ljubljany s řadou dalších
"fašistických" obrysů mnozí považují za součást jejich uměleckého
výrazu, v případě Orlíka Landy ti samí však podobné "provokace" netolerují.
Otázkou ale je, proč mi tedy pořád smrdí obojí.
sobota 15. března 2014
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
1 komentář:
Laibach se dají srovnat třeba se Siouxsie nebo Sidem Viciousem, kteří provokovali tím, že nosili svastiku. I to je ale na hraně, protože ti dva se nikdy na rozdíl od Laibach nevysmívali narodně socialistické stádnosti, jejich symbolice ap.
Ale srovnávat Laibach s Landou je dost mimo. Laibach NIKDY nenahráli otevřeně rasistickou skladbu (jako je Landova Bílá liga), NIKDY nevychvalovali nacionalismus, NIKDY nesdíleli podium s kapelami otevřeně vychvalujícími Třetí říši či hitlerovo řešení "židovské otázky". Landa se nikdy nevysmíval Husitům - pak by možná to srovnání bylo na místě. Čili jestli tu něco smrdí, tak je to mystifikace způsobená neznalostí...
Okomentovat