Molchat Doma je běloruská post-punková kapela, kterou
před sedmi lety založili vysokoškolští spolužáci Raman Kamahortsau (kyt, synt,
bicí automat, texty v rodném jazyce) a Yahor Shkutko (zp), později doplněni Pavlem
Kazlou (bas, synt). Jejich zvuk od počátku ovlivňovala sovětská rocková hudba
80. let (kdo by neznal lenigradské Кино) a především západní kapely jako The
Cure, Depeche Mode či Human League. Jak název kapely tak i obaly desek odkazují
na brutalistní estetiku architektury, a to nejen v rodném Minsku, který před
čtyřmi lety vyměnili za Los Angeles. První album
С Крыш Наших Домов (4/2017) "zdobí"
Hotel Rjugjong v severokorejském Pchjongjangu, následující Etazhi (9/2018)
našli na Štrbském Plese (Hotel Panorama) a se třetím přelomovým dílem Monument (11/2020) se opět
vrátili do Pchjongjangu, a to přímo k památníku Korejské strany práce. I včera
vydané čtvrté studiové album Belaya Polosa v tomto tématu pokračuje, ale
tentokrát se jedná o neexistující stavbu italského architekta, jejíž barevný
výstup si upravil dle vlastních pocitů sám Raman.
V lednu 2020 Molchat Doma podepsali smlouvu s americkou
nezávislou značkou Sacred Bones Records, která později vydala znovu první
dvě alba, původně realizovaná u berlínských Detriti Records. Truchlivě
melancholická Belaya Polosa se kromě "nežijícího brutalismu" odlišuje
i odklonem od oblíbených zvuků předchozích titulů. Věnuje se více změnám v
těžkých časech, kdy se z mnoha přátel stala minulost, a posouvá "stagnující"
tvorbu do mnohem vrstevnatejší budoucnosti s nejistým výsledkem. A dost možná cílí i na početnější publikum,
o čemž svědčí nadcházející turné, které Molchat Doma dovede 22. listopadu až
do Velkého sálu pražské Lucerny. Zde vystoupí v doprovodu austinských post-punkerů Urban Heat.
9/10
A1. Ty Zhe Ne Znaesh Kto Ya (04:58)
A2. Kolesom (04:24)
A3. Son (06:07)
A4. Belaya Polosa (04:54)
A5. Beznadezhnyy Waltz (03:12)
B1. Chernye Tsvety (05:00)
B2. III (04:32)
B3. Ne Vdvoem (04:51)
B4. Ya Tak Ustal (05:00)
B5. Zimnyaya (05:13)
Žádné komentáře:
Okomentovat