Je to asi ostuda, ala na jméno Nina Kohout jsem narazil
až před pár dny v souvislosti s chystou akcí v brightonském klubu The Hope
& Ruin, která představí vůbec první spolupráci tamních Goo Records s
hledači brightonských talentů Hidden Herd. To mj. naznačuje, že absolventka londýnské
The BRIT School vyměnila Slovensko za jižní pobřeží Anglie, kde navíc studuje třetím rokem hudební produkci na
University of Sussex.
Její hudební začátky jsou ale více než spojeny s mestom
pod Trenčianskym hradom a s tamním labelem Deadred Records, ke kterému se
přidala už před lety coby součást projektu Vlada Ďurajka The Autumnist (Abuse),
spoluautora designu Gentle Autops, vydávajícího aktuálně čtvrtou řadovou desku
Anatomy Of Shadows. Svůj první singl Blue Sunray Nina Kohout představila v únoru 2020, o
dva roky později opět u Deadred Records zazářila na 12" EP Pandemonium a
ve středu v pražském Paláci Akropolis pokřtila debutové album Gentle Autopsy. Ve
srovnání s předchozím EP zde dala volnost různým hudebním žánrům, stejně jako
svobodě svého magického vokálu, dominujícího celé nahrávce.
Ninu Kohout považuji za obrovský talent vycházející z
tzv. "nové vlny česko-slovenských písničkářek", která v případě svého
magického debutu "jemně pitvá" staroslovenský folklór s vážnou
hudbou, temnou elektroniku a lidskou křehkost. V této krásné poloze nadhledu jí nemálo
pomáhá i její otec a další součast The Autumnist Peter Kohout, architekt a saxofonista trenčianských legend
Bez ladu a skladu, který Ninu Kohout doprovází během živých vystoupení.
A1. A Child (02:00)
A2. Little Butterfly (03:59)
A3. Flavoured & Eaten (03:27)
A4. Song of an Unborn Mother (03:03)
B1. Caged (03:10)
B2. Pebble Dance (04:31)
B3. Rhythm of Sirens (03:39)
B4. Traveller (03:44)
Žádné komentáře:
Okomentovat