John Deakin byl jedním z největších poválečných fotografů
v Británii, proslulý svými strašidelnými pouličními scénami, módou a „fantastickými“
portréty, spojenými s objevem rané dvojité expozice. Jeho nejznámější tvorba
byla zaměřena na umělecký okruh kolem irského figurativního malíře Francise Bacona působícího v Soho, který vytvořil řadu slavných obrazů právě na
základě u Deakina objednaných fotografii.
Přesah jejich společné práce inspiruje
umělce dodnes, což dokládá i obal desátého studiového alba londýnských Suede s názvem
Antidepressants, na němž zpěvák a textař Brett Anderson převzal pozici Bacona na fotografii Johna Deakina z roku 1952 pro Vogue. Andersonovo „vzrušené zoufalství“ bez
trička se dvěma kusy masa v pozici perverzních „andělských“ křídel odkazuje jak
na obraz Figure with Meat (1954), tak na emočně dramatické zažitky ukryté v černo-bílém
jubileu. Volném pokračování „post-punkového“ předchůdce Autofiction (9/2022 BMG),
které se noří ještě hlouběji do temných „gotických“ témat psychického zdraví a
falešných pocitů štěstí, „paranoidně“ vyprávěných s vědomím vlastní
smrtelnosti. Přidáním „mluvených“ inspirací (Yard Act, Dry Cleaning, ..) tak
Suede zní stále „nově“ (aktuálně), jako tomu bylo během jejich prvních koncertů v
okolí londýnského Camden Townu na sklonku našeho revolučního roku 1989.
I po
tolika letech a počtu desek stále nemalý důvod, proč zbystřit v rámci evropské
části Antidepressants Tour a společně s edinburskými indie-rockery Swim School zažít kapelu, do které Anderson vstoupil coby jedna z postav Francise
Bacona, zkoumající vlastní umění. V případě Suede stále geniální umění, neprávem
stojící ve stínu slavnějších a tak trochu už dech ztrácejících „britpopových dinosaurů“.
A1. Disintegrate (03:50)
A2. Dancing With The Europeans (03:52)
A3. Antidepressants (03:27)
A4. Sweet Kid (03:02)
A5. The Sound And The Summer (03:55)
A6. Somewhere Between An Atom And A Star (02:55)
B1. Broken Music For Broken People (03:18)
B2. Criminal Ways (02:32)
B3. Trance State (04:30)
B4. June Rain (04:07)
B5. Life Is Endless, Life Is A Moment (05:11)


Žádné komentáře:
Okomentovat