MFF v Benátkách a Torontu, nominace na Oscara. Dostatečná reklama a důvod, proč vyrazit na celovečerní debut videoklipového režiséra Tomáše Luňáka Alois Nebel. Na motivy komiksové trilogie Jaroslava Rudiše Bílý potok, Hlavní nádraží a Zlaté hory, vydané v letech 2003-2005 nakladatelstvím Labyrint, tak vznikla na naše poměry minimálně unikátní práce, připomínající svým animačním provedením válečné drama izraelského režiséra Ari Folmana Valčík s Bašírem (2008). Tomu se říká rotoskopie a v případě od čtvrtka v našich kinech uváděné premiéry přibližuje „hranný“ snímek zpět k původnímu grafickému zpracování Jaromíra „99“ Švejdíka. Příběh o stárnoucím a se železnicí sžitým samotářem (Miroslav Krobot), kterého vlastní halucinace připraví o místo výpravčího je co do technické stránky velmi zajímavě řešeným filmem, ale pro mnohé z návštěvníků kinosálů pravděpodobně i nezáživnou devadesátiminutovkou. Z pohledu románové předlohy neznalého diváka bych se chytl asi až tak ve druhé třetině, kdy konečně začíná tvůrci slibované srozumitelné vyprávění – kromě hledání duševního klidu hlavního hrdiny také pátrání po zločinu spáchaném během poválečného odsunu Němců. Na své si naopak přijdou čtenáři Jaroslava Rudiše a díky soudtracku navíc fanoušci kapel Priessnitz, Umakart, Bombers a resuscitované dvojice Neckář / Rottrová. Zajímavé, ale asi jen pro cílovou skupinu, hledající svůj svět ve filmových klubech.
Alois Nebel – Teaser from Negativ Film on Vimeo.
Žádné komentáře:
Okomentovat