Zatímco jsme v sedmapadesátém se Sovětským svazem sledovali
vůbec první kosmickou expedici Sputnik 1, na britských ostrovech začala
odhalování vesmíru zcela odlišného. Tajemství a podstaty elektronické hudby, bez
které bychom dnes pravděpodobně postrádali nekonečné dráhy mnoha fantastických
kompozic. Jednou ze základních inženýrských postav spjatých s tehdějším vývojem
byla i jistá Daphne Oram, kterou londýnská BBC přijala do čerstvě vzniklé
laboratoře Radiophonic Workshop, předurčené především k tvorbě progresivních zvukových
efektů pro rozhlasové hry. Původně nenápadné propojení zvukových koláží s
dramatickou tvorbou tak nakonec určilo směry experimentálním způsobům v hledání
nových cest ve světě hudby, inspirující dodnes umělce po celé Zemi. Takovým unikátním
důkazem paralelně a navíc skvěle fungujících epoch je např. aktuální album
Sound Houses (500 ks) dvojice WALLS, které si Alessio Natalizia a Sam Willis vydali
za podpory Kompakt Distribution na vlastní značce Ecstatic. Kontrastní montáž
současnosti s padesát let starým archivem Daphne Oram, jejíž ručně psané poznámky
na A2 doprovázejí prvních 150 exemplářů. Tady vůbec neváhejte!
A1. Extremely Long Corridor (3:47)
A2. Orchards And Gardens (4:51)
A3. A Very Large Metal Box (2:13)
A4. Rendering The Voice I (1:50)
A5. Strange Lines, And Distances (4:21)
B1. Reflexions, Refractions, And Multiplications (5:01)
B2. Some Shriller, And Some Deeper (4:23)
B3. Rendering The Voice II (1:41)
B4. Reflecting The Voice (1:43)
B5. As It Is In Gems, And Prisms (6:18)
Žádné komentáře:
Okomentovat