Kouzelná atmosféra českobudějovické Solnice přivítala ve dvou po sobě jdoucích a pracovní týden příjemně uzavírajících dnech domácí a zahraniční hudebníky, jejichž návštěva provětrala místní, nepříliš atraktivní, nabídku.
Čtvrteční večer představil amerického skladatele, zpěváka, baskytaristu a producenta Fernanda Saunderse, jehož jméno je spojováno se jmény jako Jimmi Page, Eric Clapton, Jeft Beck, Mariance Faithfull, či Lou Reed, kterého před dvěma lety doprovázel i na pražském koncertu. Pětičlennou kapelu, jejíž zatím poslední třetí album I Will Break Your Fall (Sony Red) vyšlo před dvěma lety, podpořili kamarádi z loňského Sázavafestu MadFinger z Prahy, s vyčnívající zpěvačkou Markétou Foukalovou. Ta v přídavkovem duetu se Saundersem, jinak uzavírajícím pohodový tříhodinový jazz-pop-soul-funkový večer, dokázala jak improvizačních, tak především pěveckých schopností, využitých např. Michalem Pavlíčkem a Michalem Prokopem.
Pátečním a mnohem intenzivnějším zážitkem než Fernando Saunders and Band se pro mě stalo devadesátiminutové elektro-kytarové čarování pražsko-brněnské trojice Načeva-Pavlíček-DJ Five, kteří se do vyprodané (?) Solnice dostali v rámci Respekt Tour 2008, končícího 16. 4. v Roxy s hostujícím hip-hopem Opia (X-Production). Poprvé jsem „novější“ Načevu zaregistroval na prvním ročníku Sperm Festivalu před dvěma lety v Abatonu, kde ji v remixových podobách starších skladeb doprovázel právě DJ Five. V Solnici se na upravené hitovky z předchozích alb, vyvolávajících u návštěvníků největších ohlasů, dostalo také, ale v mnohem lepším a upřímnějším provedení. V Pavlíčkově kytarovém provedení zazářilo Nebe je rudý, Vůní a novinková Sběratelka mušlí. Během večera, doprovázeného videoprojekcí, zaznělo kompletně páté album Mami (Respekt) ze sklonku minulého roku a kromě dvorního textaře Jáchyma Topola se nezapomnělo ani na Vráťu Kocourka v divadelní (Načeva, Slovák, Vávra Vychodilová) Jsi mi nade vše z Piš, Kafka, piš, inspirované Franzem Kafkou a v závěrečné přídavkové (po DJ Five mikro-set-sólu) na Mejlu Hlavsu v překopané Magické noci (Egon Bondy).
Výtečné vystoupení, které přítomné přesvědčilo o „normálním“ splynutí scratche, beatů (DJ Five) a kytar (Pavlíček), zastihující Moniku Načevu v nejlepším hudebně-tvůrčím období.
Žádné komentáře:
Okomentovat