Experimentálně synt-popové duo Aaah...! jsem poprvé zaznamenal před šesti lety na kompilaci washingtonských Medical Records (ElectroconvulsiveTherapy Vol 1 – A Collection of Rare Singles, Etc.), kde se v digitální verzi objevil jejich debutový 7" Slip Away / Duty Calls (1982 Flesh Logic Records). Na tom se kromě dnes již nežijícího Henryho Kenta (zp/synt, programování) a Barbie Allmark (bas/synt/zp), spolupodílel hostující kytarista Kez Stone (aka Kez Reazon), který obě skladby dokonce nazpíval. Po tomto singlu, který je považován za jeden z nejzásadnějších v historii taneční elektroniky (nahrávka týdne BBC Radio Ones’ Kid Jensen), vyšel dle pro mě známých informací už jen 7" Input:Output / Neon:Nylon (1984 Dangerous Record Company), uzavírající kratičkou kapitolu cornwallský Aaah...! Období, během kterého se k základní dvojici připojila řada hudebníků (Sam Williams - kyt/sax, Mike Fuller - bas/zp, Simon Frazier - perkuse/programování, ...), z nichž pro mě nejvýrazněji vyčnívá mistr Kez. Spoluzakladatel a kytarista punkových The System (1976 -1979), po jejichž rozpadu založil Artistic Control (LP Bless It All - 1984 A Real Kavoom), figuroval v duu Imago (LP Imago - 1984 A Real Kavoom) a svou tvorbu nedávno zanechal prostřednictvím titulu Walking In Love's Shadow (3/2019), a to vč. stop z alba Bless It All, u Dead Wax Records. Na madrické značce Nicoláse Zúñiga, kde najdete i aktuální vzpomínku na Henryho Kenta Works in the lab, obsahující zmiňované singly a doposud nezveřejněné nahrávky, které natočil jak ve svém domácím studiu (A1-A3, Saint Austell), tak s doprovodem "kompletních" Aaah...! v legendárních Sawmills Studios.
Žádné komentáře:
Okomentovat