V prvních minutách nového českého filmu Pusinky, který měl premiéru 5. dubna, mi do hlavy pod tlakem neskutečně povrchní a hloupoučké hudby narážely otázky, co tady vlastně pohledávám a proč, když nenávidím humor Rafťáků a jim podobným slátaninám, určeným nejen adolescentní kategorii. Pcha, toť jen prvotní a snad i záměrné klamání tělem scénáristky Petry Ušelové a zde debutující režisérky Karin Babinské, protože film, který se dočkal po pěti letech konečně své realizace je náhle katapultován do všem známého, ale zároveň odlišného prostředí. Něco jako šneček, zalezlý ve své ulitě, ve svém světě.
Od tohoto momentu zůstává jediným bolavým místem až do konce snímku jen nedospělá hudba vybraná "geniálním" J.P. Muchowem v podání Toneless, Roe-Deer,... Ještě tak Photolab, ale...
Od tohoto momentu zůstává jediným bolavým místem až do konce snímku jen nedospělá hudba vybraná "geniálním" J.P. Muchowem v podání Toneless, Roe-Deer,... Ještě tak Photolab, ale...
Pusinky vyprávějí příběh o trojici rozdílných kamarádek po maturitě, které si chtějí řádně užít svých posledních prázdnin a výrážejí stopem směr Holandsko, kde se jejich cílem má stát jedna z místních farem. Více prozrazovat nechci, nečekejte nějaký překvapivý závěr, resp. vyvrcholení, ale na Pusinky si určitě zajděte. Stojí za návštěvu už takhle poloprázdných kinosálů, které letos na chvilku provětraly snad jen (z)Vratné lahve.
Mojí favoritkou snímku se stala oplácaná studentka FAMU, herečka ze Zábradlí, tanečnice od Formanů a dokumentaristka Petra Nesvačilová (Vendula), jejíž Film o filmu (Pusinky) uvedla jedna z našich televizních stanic, tuším že ta "veřejnoprávní". A snad i před třema lety natočila videoklip Your Smiles českobudějovickým Satisfucktion.
Další nepřehlédnutelné postavy tvoří Karolína v podání Sandry Novákové (Bylo nás pět, Eliška má ráda divočinu) a studentka Pražské konzervatoře Marie Doležalová (Iška). Skvělý je i její "malý" bráška Vojta (Oldřich Hajlich - Kachyňovo Kožené slunce), vymatlanej vyhazovač Bobr, v civilním životě kaskadér Erik Kalivoda a vytrvalostní Vrbař - motorkář od Simsonu a Vendulčin obdivovatel Mario Kubaš. Toho si už v roce 1999 obsadil do svého filmu Vlci ve městě Petr Nikolajev a o tři roky později dostal šanci u Benjamina Tučka v Děvčátku. No a závěr patří Lence Vlasákové, co by zkušené lesbičce Hance.
Další nepřehlédnutelné postavy tvoří Karolína v podání Sandry Novákové (Bylo nás pět, Eliška má ráda divočinu) a studentka Pražské konzervatoře Marie Doležalová (Iška). Skvělý je i její "malý" bráška Vojta (Oldřich Hajlich - Kachyňovo Kožené slunce), vymatlanej vyhazovač Bobr, v civilním životě kaskadér Erik Kalivoda a vytrvalostní Vrbař - motorkář od Simsonu a Vendulčin obdivovatel Mario Kubaš. Toho si už v roce 1999 obsadil do svého filmu Vlci ve městě Petr Nikolajev a o tři roky později dostal šanci u Benjamina Tučka v Děvčátku. No a závěr patří Lence Vlasákové, co by zkušené lesbičce Hance.
Mimochodem, na dubnové přehlídce českých filmů Finále Plzeň, získal tento první celovečerní film slečny Babinské, hlavní cenu Zlatý ledňáček. A věřte nevěřte, navíc byl vybrán do jedné ze dvou hlavních sekcí First Film World Competition, což je docela prestižní filmový festival v Montrealu (23.8. - 3.9.2007), na kterém dostávají příležitost se představit debutující tvůrci.
Rada na závěr zní: "Jděte se na Pusinky podívat".
Žádné komentáře:
Okomentovat