Ne že bych byl nějaký zázračný řidič, vysvětlení leží možná někde na pražcích ČD, ale podařilo se mi dostat na letošní 7. ročník vyprodaného (50 tis.) FM4 Frequency festivalu nedaleko Salzburgu dřív, než vlakem do Prahy. Zaparkovali jsme na louce, kde se ještě kouřilo z kravských lejn a vydali se do útrob severního stanového městečka. U vstupu viselo upozornění, že kromě Manic Street Preachers (před lety u nás mizerně odehraný koncert), Miky a Chrise Cornella nezahrají ani Tool. Ale co, počasí parádní, nálada taky, jedééém.
Úplně prvním vystupujícím byla rocková partička mladíků z Grazu Jerx na Green Stage (gs), na kterou navazovala na hlavním hlavním pódiu Race Stage (rs) zde oblíbená čtveřice The Films z Jižní Karolíny, jež má za sebou předskakování Smashing Pumpkins, EP, dva singly a album Don't Dance Rattlesnake (7Hz Records). Po libertýnsku výborně zahraný set, avšak nic pro odpůrce stretchových kaťat a placek.
Kolem čtvrté se o další a z daleka ne poslední překvapení, postarala parta starších týpků Brand New z NY, připomínající dnes už vyjímečně zastihnutelné Whipping Boy.
Dost nadhodnocení The Twank (gs) hrají melodický indie rock, nic moc, za to skotští The View, nominovaní za album Hats Off To The Buskers (1967 Records) na letošní Mercury Music Prize, pálí s klidem od boku. Hodně dobrá kapela, rock'n'roll, pokérovanej starej guru,páskovina a texty, které znal snad každý. Jediným nedostatkem, ale ne ze strany The View, byl výpadek zvuku v předposlední skladbě.
Šlapeťák Taylor s The Dandy Warhols (gs) z Oregonu představili novinku z připravovaného šestého alba a odvedli stejně dobrý výkon, jako před třemi lety v Roxy. Vzpomenete si ještě někdo na klávesistku Ziu, která tam hrála těsně před porodem? Já jo. Na požádání zašlu foto.
Kolem čtvrté se o další a z daleka ne poslední překvapení, postarala parta starších týpků Brand New z NY, připomínající dnes už vyjímečně zastihnutelné Whipping Boy.
Dost nadhodnocení The Twank (gs) hrají melodický indie rock, nic moc, za to skotští The View, nominovaní za album Hats Off To The Buskers (1967 Records) na letošní Mercury Music Prize, pálí s klidem od boku. Hodně dobrá kapela, rock'n'roll, pokérovanej starej guru,páskovina a texty, které znal snad každý. Jediným nedostatkem, ale ne ze strany The View, byl výpadek zvuku v předposlední skladbě.
Šlapeťák Taylor s The Dandy Warhols (gs) z Oregonu představili novinku z připravovaného šestého alba a odvedli stejně dobrý výkon, jako před třemi lety v Roxy. Vzpomenete si ještě někdo na klávesistku Ziu, která tam hrála těsně před porodem? Já jo. Na požádání zašlu foto.
Pro mě největším překvapením a zároveň i kapelou prvního dne, se stal švédský kvintet Shout Out Louds, jejichž pramínek se potkal s tím od The Cure a Arcade Fire. Vynikající Adamův hlas, dopňovaný miloučkou Sárinkou (Bebban) v červených kozačkách u kláves, nám odhalil krásy druhého alba Our Ill Wills (Bud Fox) z května tohoto roku. Nyní už bez překvapení byl fakt, že texty si prozpěvovalo přes tisíc v popředí stojících návštěvníků koncertu. Že by za to mohlo FM4?
Závěr večera jsem strávil už jen "odpočinkově" v letos poprvé postaveném Open (minded) Stage, odkud mé unavené tělo vykopl disco-techno-punk The Sonic Boom Foundation z Lipska (Diario ze stejného města mají na přelomu září a října 8 zastávek v ČR!!!!!!!) do prudkého stoupání na kopec Nord.
Závěr večera jsem strávil už jen "odpočinkově" v letos poprvé postaveném Open (minded) Stage, odkud mé unavené tělo vykopl disco-techno-punk The Sonic Boom Foundation z Lipska (Diario ze stejného města mají na přelomu září a října 8 zastávek v ČR!!!!!!!) do prudkého stoupání na kopec Nord.
Dále hráli: Vanilla Sky, Tocotronic, ...Trail Of Dead, 2Raumwohnung, Eagles Of Death Metal (vloni ožralejší a lepší), Silverchair, Groove Armada, Goodbye Kitty.
Žádné komentáře:
Okomentovat