Neděle, 13. leden 2008
The Rascals - Out of Dreams EP
Pokus č.1
Indie-rocková pětice The Little Flames , ač měla za sebou teprve necelé tři měsíce fungování, vydala v únoru 2005 u Deltasonic Records singl Goodbye Little Rose / Things That Make The Morning Call, následovaný v červnu Put Your Dukes Up John. Na další nahrávku Isobella se dostalo až v březnu loňského roku, tedy krátce před rozpadem The Little Flames, kdy se už zhruba půl roku mluvilo o odtržení jádra Kane, Edward, Mighall a sólové dráze zpěvačky Evy Petersen.
Pokus č.2
První náznaky přátelství The Little Flames s Arctic Monkeys mohla mnohým napovědět již CD verze singlu Leave Before The Lights Come On (8/2006) z debutového alba Whatever People Say I Am, That's Chat I'm Not, zařazením předělávky Put Your Dukes Up John a Milesovou účastí na nahrávání závěrečné 505 z dvojky Favorite Worst Nightmare.
Miles Kane (kyt., zp.), Joe Edwards (bas. kyt.) a Oreg Mighall (bicí) se jako The Rascals publiku představili vloni v červnu v Cardiffu a v domovském Liverpoolu (Wirral) svým druhým vystoupením o dva týdny později společně se stájovými The Suzukis (klub Korova). Červenec patřil natáčení čtyřskladbového EP v Londýně (Out of Dreams, Lying Under the Second Seal, Ratcatcher) a Liverpoolu (Is it too Late?), kde asistoval producent Ben Hillier (Blur, Clinic, Depeche Mode, Doves, Elbow, The Horrors). Na přelomu srpna a září vyrazil Miles do Francie na údajné společné natáčení alba s Alexem z Arctic Monkeys, a zda půjde o pokus č.3, teprve uvidíme.
Jisté však je, že EP Out of Dreams se prostřednictvím Deltasonic Records objevilo krátce před vánoci ve třiceti podepsaných 12" kopiích, 488 nepodepsaných a s tisícovkou na CD. Vynikající debut, připomínající Arctic Monkeys hrající The Coral.
Jisté však je, že EP Out of Dreams se prostřednictvím Deltasonic Records objevilo krátce před vánoci ve třiceti podepsaných 12" kopiích, 488 nepodepsaných a s tisícovkou na CD. Vynikající debut, připomínající Arctic Monkeys hrající The Coral.
P.S. Se stejným názvem působila v Americe už v šedesátých letech minulého století čtyřčlenná soul-rocková kapela (Atlantic Records).
Vystavil Jürgen DDR v 20:00
Čtvrtek, 10. leden 2008
Across the Universe (film) - Julie Taymor
Ač naprostá většina příspěvků k filmové novince broadwayské režisérky Julie Taymor (Frida, Titus) Across the Universe oplývá na stránkách ČFSD negativismem, můj cit k více jak dvouhodinovému muzikálu za 40 mil. $ tíhne na stranu slabšího. A myslím, že právem. Snímek situovaný do počátku šedesátých let minulého století zachycuje černou cestu zadaného mladíka z Liverpoolu do Ameriky, kde chce překvapit svého netušícího biologického otce, který si během války v Anglii trošku "ulevil". Malinko okatě náhodná setkání jej zavedou do společnosti vrstevníků, s nimiž se rozjíždí vizuální a především hudební (hit)paráda, postavená na "nových" The Beatles.
Kapelu, která je zde zastoupena 31 + 3 (insrumentálky), připomíná sedmnáct názvů skladeb, ukrytých ve jménech postav, použité části textů, video Free as a Bird, liverpoolský Cavern Club, Apple Records (kreslené jablko), pokoj č.9 (Revolution 9) a mnoho dalších detailů, dokonce i v hlavní postavě (Jude) poznáte božského Johna, doprovázeného z té doby typickými hvězdami (Yoko, Jimi, Janis). Jen ten Bono ....
Julie Taymor ukryla do tempa neubírajícího Across the Universe, natočeného podle skutečné události a citu svého dospívání se scénaristickou dvojicí Dick Clement a Ian La Frenais spoustu hádanek, otázek, ale i pohled na svobodu člověka, jeho práva a zoufalost z násilí, zachyceného nejen válkou ve Vietnamu, ale i v Detroitu a The Village v NY. Premiéra filmu proběhla v září na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu, soundtrack najdete na šestnáctiskladbovém CD, dvou deluxe CD verzích (29, 31) a prostřednictvím Sony Pictures by se mělo už 5. února objevit 2DVD. WWWWWWWWWWWW
P.S. Vlasy nejsou nesmrtelný a Moulin Rouge je jako Vodovka, či pražská Hraběnka.
Vystavil Jürgen DDR v 22:54
Pondělí, 7. leden 2008
Champagne Diamond / The Brilliant Light
Abych předešel případným zmatkům, předem upozorňuji, že níže uvedené aktivity a jejich bombastická dílka pocházejí jen a pouze (plus samozřejmě nějaký ten kamarád-ka) od dvojice Robin Watkins - Nina Canell.
Prvním společným hudebním počinem se staly v červnu 2005 naráz dva projekty, sloučené vydavatelstvím Oscilatone na 12" jako The New Heat / Obscured by Light. Šest pomalých folkově znějících skladeb o rok později nahradila elektro-experimentální nálada dua Luftkluster / Luftfluks (Oscilatone), jejichž úvodní We Pulled The Roots se krátce před tím objevila na kompilaci Caff / Flick. Během těchto dvou let oživila Nina Canell svými performancemi nejednu galérii v Německu, Holandsku a především v Dublinu, kde se usadila po odchodu ze Švédska. Zde je spojována s Mother's Tankstation, novátorským projektem současného vizuálního umění, které najdete na okraji města v rekonstruovaných prostorách původní továrny a s The Model Arts & Niland Gallery, díky níž a berlínské galerii Barbara Wien se zrodila nádherná Arpeggio Book, profilující tvorbu slečny NC.
Ve stejném nákladu (250) jako předchozí vinyly se u cAFF/FLICK na konci loňského roku objevuje prozatím poslední a opět nové-další dva projekty Champagne Diamond / The Briliant Light s devíti novinkami, vyhlazující to nejlepší z doposud natočených materiálů dvojice Cannel-Watkins. Pokud nevlastníte gramec, nezoufejte, protože jako CD-R se nahrávka brzo rozletí do světa na značce Kaleidoskope.
Vystavil Jürgen DDR v 22:37
Žádné komentáře:
Okomentovat