Zatímco si Ádovo a Klémovo příznivci včera připomněli První máj dle vlastních stupňů mozkového postižení, v hornorakouském Kremsu proběhl osmým dnem 4. ročník DonauFestivalu, tentokrát podtitulkovaný jako Angst-Obsession-Beauty.
Již přilehlý Stadtpark naznačil značně „upraveným“ altánem (Gazebo Extensions) z dílny místního umělce Rainera Prohasky oproti loňsku určitý krok vpřed, potvrzený přístupovou komunikací, olemovanou auto-audio instalací The Mystery Of The Enchanted Cars. Zde k nepřehlédnutelným kouskům patřil střet dodávky se dvěma vozíčkářkami, bubnující hudebník sedící uvnitř ve dvou na sobě střechami se dotýkajících vozech a dobrovolníci v airbackovém pokusu s „kytkovým“ pirátem silnic. Hlavní program začal v 21 hodin berlínským elektro-experimentálním duem Schnee (Chrustot Kurzman, Burkhard Stangl), doprovázejícím sociálně politickou Urshulu Rocker z Philadelphie, nahrávající pro !K7 Records. Na prodloužené devadesátiminutové vystoupení střídavě v Halle
Po menších technických problémech v úvodu nezklamala ani oaklandská trojice Xiu Xiu, doplněná o baskytaristu, s fascinujícími skladbami z letošní novinky Women As Lovers (Kill Rock Stars) a po nich v Kremsu zcela osamocený zpěvák a kytarista Matthew Houk aka Phosphorescent, který si z Brooklynu přivezl loňskou nahrávku Pride (Dead Oceans).
Pro většinu přítomných však největší tahákem byli závěreční Tortoise z Chicaga, jejichž plazící se třeskavá instrumentální hudba vyvolala někdy kolem půl třetí ráno takových nadšení, že se vrátili na jedničku i po dvojskladbovém přídavku. Tímto zhruba osmdesátiminutovým představením čekalo poslední nejsilnější FM4 Lounge, které jsme si však už dle vlastních představ „naladili“ při zpáteční cestě k našim domovům.
Za rok nashledanou, Krems an der Donau!
Žádné komentáře:
Okomentovat