"More of the same, only better...", tak zní
podtitul žhavé EP kazety Voix, vyslané pod č.4 irskými whok.org, resp. trimskou
dvojicí Whirling Hall Of Knives. EBM-TECHNO-NOISE smaženice, dobývající svou aktuální
"přístupností" nejen taneční parkety, ale hlavně dávno oněmělou
populaci suterénní. Vyšňupanou partičku, kterou místo metadonu rovná Voix. Půlhodinový
trip, dávkovaný v režimu REPEAT PLAY!!
Na konci dubna se prostřednictvím Hospital Productions
objevila rozšířená reedice (2x12", 250 ks) loňského EP American Zen,
kterou kromě tvůrce projektu Dedekind Cut (Fred Welton Warmsley aka Lee Bannon)
doplnil v bonusové Я подарю тебе мир Alex Zhang Hungtai alias Dirty Beaches.
Vynikající dílo, které ale v digitální verzi obsahuje "pouze" původní
(loňský) obsah.
Valerie a týden divů je československý celovečerní film,
který v roce 1970 natočil Jaromil Jireš. Dle stejnojmenné prózy Vitězslava
Nezvala tak vznikla surrealisticky hororová "pohádka" o dospívání mladé dívky, objevující tajemství sexuality a
revoltu vůči církvi a vlastní rodině. Snímek oceněný např. festivalem v Bergamu
ovšem nepřináší jen pocity úzkosti a lásky, ale také fascinující hudbu Luboše Fišera (1933 - 1999). Znamenitého hudebního skladatele, jehož tvorba výše uvedené
pocity, resp. stavy, tímto směrem maximálně a skvěle umocňuje. Ve spolupráci londýnských
Finders Keeper Records a našeho Národního filmového archivu tak vznikla nahrávka,
kterou v rámci letošního Records Store Daydoplnil tento sedmipalcový artefakt. "Oprášený", ale
ZNAMENITÝ!!
P.S.
Už mnoho let si v této věci pokládám stále stejnou otázku:
"Proč nemáme aspoň přibližně podobnou úctu k vlastním umělcům, jakou mají zahraniční producenti k těm našim?!"
A1. Valérie A Týden Divů (Main Theme Edit)
A2. Brother & Sister (Orlic's Song) feat. Petr Kopřiva
Nedávno jsem v naší televizní "hitparádě" zahlédl
úvodní díl hudebního pořadu, který se téměř "visionářsky" zmiňoval o údajném
ústupu kytarové hudby. Nevím tedy jak tady, ale naprostý opak mi o uplynulém
víkendu nabídl jiný, mimochodem také "visionářský" seriál, jehož dvanácté
pokračování letos v jihoanglickém Brightonu sledovalo cca 20 tisíc diváků. Ale
nebojte. Nejde o tradiční "stage" festiválek, nýbržo The Great Escape Festival, pátrající po budoucích
hvězdách světového nebe, kde kromě lovců nových objevů potkáte na zhruba padesáti
různých místech především nadějné hudebníky. Vedle "křečovitých"
synthpoperů, raperů a řady dalších zástupců celosvětového "průmyslu",
mě velmi překvapil právě "neústup" kytarových a dost často politicky
motivovaných rock-inkarnací. A protože není v silách žádného z návštěvníků pobrat
každé z více jak 400 vystoupení, a díky frontám ani ta svá osobně preferovaná,
zužuje se výběr na průsečík vlastních tipů s náhodou. Například takové setkání
s majitelem O Genesis Recordings a frontmanem legendarních The CharlatansTim
Burgessem v Bella Union Vinyl & Coffee Shopu. Zkrátka, třídenní mejdan, kde
je škoda chodit vůbec spát. Nakonec, ještě dneska tělo trochu trpí. A tak
vyzdvihovan, či naopak stírat některá jména, která v konkurečních mračnech vlastně
nemůžete vůbec porovnávat, je naprosto nefér a neslučitelné s filozofií tohoto
"otvíráku" všech sezónních festivalů.
Vstupenky na příští rok lze zakoupit již nyní - TGEF 2018!!