úterý 30. dubna 2024

DIY FEST 2024 Tábor (4. května)

 

 

CESTOU neCESTOU do Ctiborova mlýna v Táboře, kde v sobotu 
4. května proběhne další ročník volného pokračování FREE DIM FESTU - DIY FEST 2024
Aktuální LINE UP dle pořadetelů:
13:00 - 16:00 přijďte s dětmi, na místě je pískoviště a hračky, možnost rozdělat ohýnek. Budeme tam, takže bar bude také k dispozici
 
16:00 OPEN (vstupné 350 - 400 Kč)
17:00 – 17:30 DECULTIVATE /sklep/
18:15 – 19:00 INNOXIA CORPORA /stodola/
19:30 – 20:15 DROM /stodola/
20:45 – 21:45 FRANKIE & THE DEADBEATS /stodola/
22:00+ Ohýnek freestyle DIY stage (kytárky k dispozici)
22:15 – 22:45 ARAN SATAN /sklep/
23:00 – 23:40 OCTOPOULPE /sklep/
00:00 – 00:30 KATASTR /sklep/
00:30+ DJ ŽELVÍN /sklep/

Více info najdete TADY

 

neděle 28. dubna 2024

Drahla - Angeltape (Captured Tracks Records)

 

 

Za pouhé dvě stovky můžete 15. května potkat v pražském klubu Underdogs' post-punkové hrdiny z Yorkshiru Drahla, které navíc doprovodí dvojice tuzemských noise-punkových uskupení Alpha Strategy a sinks, jejichž desky získéte na bandcampu i zcela zdarma.
Drahla přijíždějí do Prahy se svým druhým albem Angeltape, které stejně jako pět let starý debut Useless Coordinates (5/2019) vyšel na brooklynské značce Captured Tracks Records. Vzniklo v bradfordském studiu Hohm za asistence někdejdejšího baskytaristy Hookworms Matthewa Benna a kapelu prezentuje už jako kvarteto, težící právě z příchodu druhého kytaristy Ewana Barra, posouvajícího kapelu na novou úroveň. Ale ani zde základní trio (Rob Riggs - bas/zp/kl, Michael Ainsley - perkuse/zp, Luciel Brown - kyt/zp/kl) nezapomnělo na hostujícího saxofonistu Chrise Duffina, zastoupeného i na předchozích nahrávkách.
Angltape je introspektivnější, abstraktnějším a mnohem experimentálnější, než jak Drahla známe z minulosti. Z období, které dělí půl dekády, během kterého kapela mapovala profesní i osobní "ztráty". A snad právě proto Angeltape zní temněji a "komplikovaněji", což nahrávku paradoxně povyšuje mezi nejpozoruhodnější nahrávky britské nezávislé scény. Proto si pražský koncert určitě nenechte ujít. Turné začíná již 2. května!!
 
 
A1. Under The Glass (04:26)
A2. Default Parody (03:27)
A3. zig-zag (03:07)
A4. Second Rhythm (03:22)
A5. Talking Radiance (04:38)
 
B1. Concrete Lily (03:05)
B2. Lipsync (02:32)
B3. A (02:54)
B4. Venus (01:55)
B5. Grief In Phantasia (05:07)
 
 

 

pátek 26. dubna 2024

Holograph (Dead Wax Records)

 


Španělští Dead Wax Records, specialisté na restaurování ztracených či opomíjených post-punkových archiválií, přícházejí se svou další významnou nahrávkou. Ta ale oproti katalogovému zaměření sahá pouze do doby nedávné, kdy svět ovládl covid-19 a "přinutil" trojici přátel oživit jejich lásku k post-punku a nové vlně. Tak dle dostupných informací vznikla v Kapském Městě kapela Holograph, kterou v počátcích tvořila pouze autorská dvojice Warren Fisher (zp/kl), Ines Soutschka (zp/kl, ex- Julia Robert) a kytarista Desmond Kannemeyer. Po několika dalších příchozích a odchozích (debutový From Within vyšel v květnu 2021) si sestava sedla až během natáčení třetího singlu Microscopic Beings (10/2021), na kterém se již podíleli Calvin Siderfin (bas) a Bergen Nielson (bicí).
K dnešnímu dni Holograph vydali 7 digitálních singlů, ten prozatím poslední Glass Eyes v listopadu 2022, a jejich kompletaci nyní prezentuje eponymní LP debut Holograph, rozšířený o trojici remixů. O ty se postarali Andrew Boult alias ANDYGETSFREAKY a Germán "MNDVL" Sánchez z kapely Des Âmes Libres.
 
VÝTEČNÉ!

 

A1. Swedish Summer (03:37)
A2. Microscopic Beings (02:35)
A3. From Within (04:37)
A4. Hollow Mountain (03:38)
A5. Cheerleading (03:15)
A6. Forget The Things You've Said (03:22)
 
B1. Swedish Summer - MNDVL remix (05:14)
B2. Microscopig Beings - MNDVL remix (04:18)
B3. From Within - ANDYGETSFREAKY remix (05:20)
B4. Glass Eyes (03:19)
 
 

čtvrtek 25. dubna 2024

Zlatý zbuch - klidné místo, do neklidné doby (ČRo Radiožurnál - 4. díl)

 
Seriál o trampských osadách vysílá Český rozhlas Radiožurnál každý všední den v čase od 8:50. Dnešní čtvrtý díl prozkoumal osadu neosadu Zlatý zbuch u Českých Budějovic, jehož členové vyměnili skateboardy za ohniště v lese. Ale ne tak docela, protože jde o postavičky spojené s v prosinci zaniklým českobudějovickým prostorem Světadílna, zaměřeným na skateboarding a nezávislou hudební scénu. Z řady výtečných koncertů tak jen připomínám dnes již světoznámou formaci Tramhaus, jejíž debutové album The First Exit vyjde 20. září u Subroutine Records
A že tihle trampové 21. století myslí už tak trochu jinak než zakladatelé českého trampingu před sto lety, dokládá např. spolupráce s prachatickým festivalem VIVAT VILA či  pozvánka na jednu z dalších akcí v pustém lese, kde 8. června vystoupí brněnská bedroom písničkářka Barbora Hora

 

 

  


 

úterý 23. dubna 2024

EAERES - Donaufestival (19. 4. 2024)

 

EAERES v Messegelände (Halle 2)


Ursula Winterauer je vídeňská producentka, kurátorka a spoluzakladatelka Ventil Records, kterou kromě sólového projektu Gischt můžete potkat také coby baskytaristku v netradiční doom metalové kapele EAERES, složené z tamních zástupců experimentální elektronické scény. Po performanční (TGAGP-AN) předpremiéře na loňském ImPulsTanz-Festivalu se čtveřice s tímto tajemným názvem představila poprvé v pátek na Donaufestivalu, kde odehrála naprosto strhující vystoupení, oživující díky různým vlivům a přístupům "zažité temnoty". Vedle zmiňované Ursuly Winterauer jsme tak měli jedinečnou možnost zažít oficiální start fantastické kapely, kterou dále tvoří Katrin Euller (aka Rent, synt), Leon Leder (aka Asfast, bicí) a všežánrová hudebnice, herečka a vystudovaná malířka Karolina Preuschl (Die Husband, Wien Diesel, ..), jejíž majestátní vokál bez stylových hranic nedostávám z hlavy ani dnes. Nečekaná a o to víc překvapující událost jubilejního ročníku, jehož druhá část pokračuje v dolnorakouském Kremsu od 26. do 28. dubna

 



neděle 21. dubna 2024

Jenny Hval - I Want To Be A Machine (Donaufestival Krems 20. 4. 2024)

 

 


 

I Want To Be A Machine je nový projekt norské zpěvačky, skladatelky a spisovatelky Jenny Hval, inspirovaný postmoderním dílem německého dramatika a divadelního režiséra Heinera Müllera Die Hamletmaschine (1977). Ve spolupráci s Håvardem Voldenem, Jenny Berger Myhre a na opačné straně sálu hrající Linn Nystadnes tak vznikla performance, zkoumající podstatu hudební produkce. Vedle písní tu dostávají nemalý prostor politické či ekologické čtené texty a další "divadelní" scénu proměňující akce, podpořené videoprojekcí a "kostýmními" převleky (trička Free Palestine, ..),za kterými stojí spolupráce s legendární značkou Livid Jeans a návrhářem Charlie Selvigem
Jenny Hval a její "nový" tým vytvořili do divadelních sálů (ARCHA+) ideálně situované představení, které vedle "provokativně" ožehavých témat a technických překvapení hledá hranice toho, co může předat svým diváků (posluchačům) v aktuálně uspěchané době, kdy hudba ztrácí svou fyzickou a filozofickou hodnotu.