Protože letošní devátý (resp. 17.) ročník třeboňského ANIFILMu
je tentokrát víceméně zaměřen na dva fenomény, tedy 3D počítačovou animaci a
televizní seriály, tak nikoho asi ani nepřekvapí, že v porotě jedné z
mezinárodních soutěží (Abstraktní a nenarativní animace, Videoklipy) zasedne Faiyaz
Jafri. Věhlasný producent, animátor a hudební skladatel s
holandsko-pakistánským původem, jehož "Neo-Archetypes &
Hyper-Unrealism" promítá pravzory se současnou globální popkulturou. Tyto
vizuální obrazy (rovnováha mezi člověkem a přírodou, parodie na kýč, virtuální
komunikace, blízkost dobra a zla či nevinost a zvrácenost) pak zvětšuje o
vlastní disco-ambientní pop hypnagogických rozměrů, které v komerční video-sféře
prozatím jen těžce zahlédnete. Záměrně uvádím výraz "prozatím",
protože jak se autor během páteční hodinové přednášky o vzniku svých děl zmínil,
má tento jeho "prozatím" zatracovaný umělecký směr velikou budoucnost.
Nakonec, následující výběr z Jafriho tvorby včera sál Loutkového divadla o tom
dost jistě přesvědčil.
Faiyaz Jafri (uprostřed) |
Natural Plastic (2010)
Hello Bambi (2011)
Baby, I Love You (2013)
Disconector (2014)
This Ain't Disneyland (2015)
Sway (2016)
Miller Fisher (2016)
Amoricania (2017)
Supersad (2018)
1 komentář:
Hesla: Amoricania (amor), Supersad (Supersad)
Okomentovat