Synapse Knowledge je dlouhodobý projekt MeetFactory s
cílem osvěty, vzdělávání, propojování kultur a zviditelnění celospolečenských
problémů formou uměleckých prostředků. Včera před pro mě prozatím nejlepším
koncertem jaký jsem kdy v podání démonické Chelsea Wolfe viděl, a kterou do
vyprodaného večera uvedlo výborné trio chladných dam z Islandu Kælan Mikla, proběhla ve vedlejším sále přednáška britského hudebního publicisty
Johna Dorana. "Nahluchlého"metloše, antifašisty a zakladatele hudebního
webu The Quietus, jehož jméno objevíte i na řadě daších platforem (Corporate
Counsel, The Guardian, New Humanist, JD Supra, ..). S podtitulem začátku verše
první skladby z debutového alba Black Sabbath (2/1970 Vertigo - skvělou poctu k
padesátinám desky najdete u Sacred Bones Records) What is that Stands Before Me: Heavy Metal and Modernism (4/2024) v ní Doran připomněl dějiny metalu a
humorně tuhle dle něho vrcholnou formu rockové hudby propojil s modernismem a
jeho neustálou touhou vytvářet nové obrazy světa. V doprovodu audiovizuální
umělkyně Sapphire Goss, která z archivních 8mm a VHS záběrů sestavila
enigmatické obrazové koláže propojené s jedinečným soundtrackem od norského dua Årabrot a
dalších umělců, vznikla zajímavá performance o hudebním žánru, kterému jsme se na rozdíl od Dorana vysmívali coby pankáči už v osmdesátkách. Tehdy totiž u nás jeli jenom veksláci (diskošky), somráci (undreground), pankáči a metaláci, kteří mě seřezali snad na každé zábavě. I to byl komunismus, soudruzi.
Přehráno celé aktuální album + zástupci titulů Birth of Violence (8), Hiss Spun (5/6), Abyss (7/17/18), Pain is Beauty (10), Unknown Rooms: A Collection Of Acoustic Songs (9) |
Žádné komentáře:
Okomentovat