Hayden Silas Anhedönia je americká písničkářka a
majitelka Daughters of Cain Records, jejíž řadu přezdívek (Atlas, Miss
Anhedönia, Tommy, White Silas, אשמדאי) proslavilo především alter ego Ethel
Cain. Ve své tvorbě kombinuje „ambientní“ atmosféru jižanských gotických
románů, amerického folku, dream popu a jak dokázala v lednu vyšokovat slowcoreové
posluchačstvo titulem Pervers (1/2025), tak jí není cizí ani experimentální drone či dark ambient. Snad
proto bych si tuhle nepředvídatelnou umělkyni dokázal představit spíš v hradebním
sklepení než na hlavním pódiu Lucerny, kam byl její listopadový koncert
přesunut pro velký zájem z ROXY.
Po sérii volně dostupných demo nahrávek (2017-2019) a
trojici EP (Carpet Bed 9/2019, Golden Age 12/2019, Inbred 4/2021), debutovala
více než vřele přijatým albem Preacher’s Daughter (5/2022), kterému po "časové ose" předchází aktuální perla Willoughby Tucker, I'll Always Love You
(8/2025). Prostřední část z plánované trilogie, ponořená do snivosti, shoegazu a
folk metalových póz Chelsea Wolfe. Příběh její první lásky, odvíjející se v
dusné atmosféře a emocionálním rozkladu, který Ethel Cain napsala a nahrála v
domácích studiích v Pensylvánii a na Floridě. Úchvatně vizionářské dílo, hodné
stísněných a tmavých prostor ke své prezentaci. V tom sklepě bych si přál
být s Hayden klidně sám.
A1. Janie (05:00)
A2. Willoughby's Theme (04:44)
A3. Fuck Me Eyes (06:04)
B1. Nettles (08:03)
B2. Willoughby's Interlude (07:27)
B3. Dust Bowl (06:26)
C1. A Knock At The Door (05:24)
C2. Radio Towers (05:12)
C3. Tempest (10:00)
D1. Waco, Texas (15:15)
Žádné komentáře:
Okomentovat